VFD tavsiyesi

haydaaa! senkron motor nerden çıktı şimdi :facepalm1::)
Başta bahsetmeyi atlamışım :) zaten bu kadar uzamasını beklemiyordum konuyu çalmış gibi oldu :katil2:
Kayma olmadıgı için demeraj akımı daha mı düşük olur acaba bi eşdeğer devresini felan da çizip oturup düşünmem gerek
 
Başta bahsetmeyi atlamışım :) zaten bu kadar uzamasını beklemiyordum konuyu çalmış gibi oldu :katil2:
Kayma olmadıgı için demeraj akımı daha mı düşük olur acaba bi eşdeğer devresini felan da çizip oturup düşünmem gerek

asenkron motorlara göre yüklü-yüksüz fark etmez kalkış akımının daha düşük olması gerekir fakat yol verme biraz meşakkatli olabilir.
 
Nasıl yüklü yüksüz farketmiyor yav? Hiç mantık yapmıyor bana. İlk anda bütün motorların normalin üstünde akım çekmesi lazım çünkü belirli bir kütlesi olan bir mili ivmelendiriyorsun. İvmelendirme için de kuvvet gerekir. Bir kere anma devrine ulaştığın anda, artık sadece sürtünme kuvvetini dengelemen yeterli, çekilen akım minimum değerine iner ...
 
Nasıl yüklü yüksüz farketmiyor yav? Hiç mantık yapmıyor bana. İlk anda bütün motorların normalin üstünde akım çekmesi lazım çünkü belirli bir kütlesi olan bir mili ivmelendiriyorsun. İvmelendirme için de kuvvet gerekir. Bir kere anma devrine ulaştığın anda, artık sadece sürtünme kuvvetini dengelemen yeterli, çekilen akım minimum değerine iner ...

mesajımda belirttiğim gibi asenkron motorlarla kıyasladım.
 
Nasıl yüklü yüksüz farketmiyor yav? Hiç mantık yapmıyor bana. İlk anda bütün motorların normalin üstünde akım çekmesi lazım çünkü belirli bir kütlesi olan bir mili ivmelendiriyorsun. İvmelendirme için de kuvvet gerekir. Bir kere anma devrine ulaştığın anda, artık sadece sürtünme kuvvetini dengelemen yeterli, çekilen akım minimum değerine iner ...
Benim 2x1.2V pil ile çalışan sakal traş makinesi motorunu test ederken korad ile 2.4V 5A e ayarlayıp test ediyordum. 5A den düşük oldumu motor çalışmıyordu. Çalıştıktan sonraki çektiği akıma baktığımda 500mA filandı.
 
Nasıl yüklü yüksüz farketmiyor yav? Hiç mantık yapmıyor bana. İlk anda bütün motorların normalin üstünde akım çekmesi lazım çünkü belirli bir kütlesi olan bir mili ivmelendiriyorsun. İvmelendirme için de kuvvet gerekir. Bir kere anma devrine ulaştığın anda, artık sadece sürtünme kuvvetini dengelemen yeterli, çekilen akım minimum değerine iner ...
Asenkron motorda çekilen akım devir sayısına bağlı, devir sayısı da yüke bağlı. En düşük akımı boşta yani en yüksek devrinde en yüksek akımı ise haliyle dururken (0 d/dak) çeker. İlk hareket esnasında motor zaten duruyor olduğundan çekilen akım yükten bağımsızdır, yani çekebileceği en yüksek akımı çeker. Ancak motor milinde ne kadar fazla yük varsa devirlenmesi haliyle akımı çekeceği süre diğer bir deyişle çekeceği enerji o kadar fazla olur. Boşta 1 saniyede tam devrine ulaşıyorsa yükte 10 saniyede ulaşır gibi.
 
Benim 2x1.2V pil ile çalışan sakal traş makinesi motorunu test ederken korad ile 2.4V 5A e ayarlayıp test ediyordum. 5A den düşük oldumu motor çalışmıyordu. Çalıştıktan sonraki çektiği akıma baktığımda 500mA filandı.
Normal, fırçalı DC motorun tepkisi böyledir.
 
Ben de ilk öyle düşündüm ama bilezikli senkron motor gibi rotoru çıkık kutuplu harici dc uyartımlı

amaç çalışıp çalışmadığının kontrolü ise milini başka bi motora akuple ederek generator olarak çalıştırmayı deneyebilirsiniz. ha keza yardımcı motorla senkron devire ulaştıktan sonra senkron motoru enerjilendirerek de çalıştırabilirsiniz.
 
amaç çalışıp çalışmadığının kontrolü ise milini başka bi motora akuple ederek generator olarak çalıştırmayı deneyebilirsiniz. ha keza yardımcı motorla senkron devire ulaştıktan sonra senkron motoru enerjilendirerek de çalıştırabilirsiniz.
İlk etapta testi öyle yapmayı düşünüyorum ama ilerleyen süreçte motoru sabitledikten sonra hem motor modda hem de genaratör modda çaliştirabilmem ve çok değişken bir frekans aralığında sürebilmem gerek
VFD bakıyorum ama birkaç böbrek satmadan alınabilecek bir şey bulamadım henüz gerçi birkaç böbrek satsak da tam olarak çalişacağına emin oldugum birşey bulabilmiş değilim (özellikle uyartım sargısı yüzünden )
Bildigim kadarı ile jenaratörlerin çoğu bu makineyi kullanıyor ama hiç motor modda kullanım örneği bulamadım
 
Senkron makineyi motor olarak kullanmadaki amacınız nedir? @132kHz
Açıkcası onu bulabildigimiz için
Bir de yavaşlama esnasında generatör olarak kullanmak istiyoruz asenkron motorda bu daha zor ama dc uyartımlı veya kalıcı mıknatıslı makinelerde ekstra birşey yapmaya gerek kalmadan enerji vermeyi kesip akım çekebiliyorsunuz
 
lokomotifi niye dizel motorla değilde elektrik motoruyla hareket ettiriyorlarla ilgili konu bu forumda değil miydi?!
 
kalkış momentinin çok yüksek olduğu yüklerde asenkron motorlar şebekeden öyle bi akım emcüklüyo ki ya koruma elemanları devreyi açıyor ya da gerilim çökmesinden ortalık darmanduman oluyor. bilezikli asenkron motorlar daha yumuşak kalkış yapabildikleri ve dolayısıyla daha az kalkış akımı çektikleri için bu tür uygulamalarda tercih ediliyor. senkron motorlara yol verme biraz sıkıntılı olsa da yüke göre devirin değişmemesi avantajıyla ön plana çıkıyor. BAM ile senkron motorlar bu bağlamda birbirlerine benzemeye çalışıyorlar.
 
220 girişini şu yüzden sordum; alet (sarım makinası, sayıcı değerine göre sürücüyü açıp-kapıyor) uzun zamandır çalışıyormuş, yerini değiştirince (farklı prize takınca) besleme kartındaki trafo (pulse trafosu?) ve çevresindeki elemanlar gitmiş. Nedeni, prizdeki (dolayısıyla sürücü bağlantısındaki) faz-nötr yerlerinin farklı olması olabilir mi diye merak ettim. Yeni sürücü alırken bizim şebekeye uygun modeli alacağım.

Siemens olmak zorunda değil, piyasaya biraz baktım, galiba Delta'nın VFD007EL21W modeli uygun olacak. 0.75kW ile 0.4kW arasında çok fiyat farkı yok, o yüzden 0.75kW seçerim.
Toprak hattında kaçak var muhtemelen.
Sürücülerin panoya sabit bağlanması iyi olur. Fiş takıp sağa sola taşınması çok iyi değil, giriş katındaki pik voltaj yükselmelerini filtreleyecek kısım problem çıkartır.
Farklı prize takıldığında yakın başka bir prizde motor test edersiniz, voltaj fırlar, filtre çalışmaz.
Toprak hattı için akım koruma sigortasını devre dışı bırakırsınız, toprak tarafında kaçak vardır, filtre çalışmaz.

VFD nin en değerli kısmı IGBT, bozulmadıysa bir şeklide tamire girebilir veya o kat yenisi ile değiştirilebilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
6,944
Mesajlar
118,676
Üyeler
2,821
Son üye
Sfkzdmr

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top