Başta bahsetmeyi atlamışımhaydaaa! senkron motor nerden çıktı şimdi![]()


Kayma olmadıgı için demeraj akımı daha mı düşük olur acaba bi eşdeğer devresini felan da çizip oturup düşünmem gerek
Başta bahsetmeyi atlamışımhaydaaa! senkron motor nerden çıktı şimdi![]()
Başta bahsetmeyi atlamışımzaten bu kadar uzamasını beklemiyordum konuyu çalmış gibi oldu
Kayma olmadıgı için demeraj akımı daha mı düşük olur acaba bi eşdeğer devresini felan da çizip oturup düşünmem gerek
Nasıl yüklü yüksüz farketmiyor yav? Hiç mantık yapmıyor bana. İlk anda bütün motorların normalin üstünde akım çekmesi lazım çünkü belirli bir kütlesi olan bir mili ivmelendiriyorsun. İvmelendirme için de kuvvet gerekir. Bir kere anma devrine ulaştığın anda, artık sadece sürtünme kuvvetini dengelemen yeterli, çekilen akım minimum değerine iner ...
Benim 2x1.2V pil ile çalışan sakal traş makinesi motorunu test ederken korad ile 2.4V 5A e ayarlayıp test ediyordum. 5A den düşük oldumu motor çalışmıyordu. Çalıştıktan sonraki çektiği akıma baktığımda 500mA filandı.Nasıl yüklü yüksüz farketmiyor yav? Hiç mantık yapmıyor bana. İlk anda bütün motorların normalin üstünde akım çekmesi lazım çünkü belirli bir kütlesi olan bir mili ivmelendiriyorsun. İvmelendirme için de kuvvet gerekir. Bir kere anma devrine ulaştığın anda, artık sadece sürtünme kuvvetini dengelemen yeterli, çekilen akım minimum değerine iner ...
Asenkron motorda çekilen akım devir sayısına bağlı, devir sayısı da yüke bağlı. En düşük akımı boşta yani en yüksek devrinde en yüksek akımı ise haliyle dururken (0 d/dak) çeker. İlk hareket esnasında motor zaten duruyor olduğundan çekilen akım yükten bağımsızdır, yani çekebileceği en yüksek akımı çeker. Ancak motor milinde ne kadar fazla yük varsa devirlenmesi haliyle akımı çekeceği süre diğer bir deyişle çekeceği enerji o kadar fazla olur. Boşta 1 saniyede tam devrine ulaşıyorsa yükte 10 saniyede ulaşır gibi.Nasıl yüklü yüksüz farketmiyor yav? Hiç mantık yapmıyor bana. İlk anda bütün motorların normalin üstünde akım çekmesi lazım çünkü belirli bir kütlesi olan bir mili ivmelendiriyorsun. İvmelendirme için de kuvvet gerekir. Bir kere anma devrine ulaştığın anda, artık sadece sürtünme kuvvetini dengelemen yeterli, çekilen akım minimum değerine iner ...
Normal, fırçalı DC motorun tepkisi böyledir.Benim 2x1.2V pil ile çalışan sakal traş makinesi motorunu test ederken korad ile 2.4V 5A e ayarlayıp test ediyordum. 5A den düşük oldumu motor çalışmıyordu. Çalıştıktan sonraki çektiği akıma baktığımda 500mA filandı.
Başta bahsetmeyi atlamışımzaten bu kadar uzamasını beklemiyordum konuyu çalmış gibi oldu
Kayma olmadıgı için demeraj akımı daha mı düşük olur acaba bi eşdeğer devresini felan da çizip oturup düşünmem gerek
Ben de ilk öyle düşündüm ama bilezikli senkron motor gibi rotoru çıkık kutuplu harici dc uyartımlıbu bilezikli asenkron motor olmasın üstadım?
Ben de ilk öyle düşündüm ama bilezikli senkron motor gibi rotoru çıkık kutuplu harici dc uyartımlı
İlk etapta testi öyle yapmayı düşünüyorum ama ilerleyen süreçte motoru sabitledikten sonra hem motor modda hem de genaratör modda çaliştirabilmem ve çok değişken bir frekans aralığında sürebilmem gerekamaç çalışıp çalışmadığının kontrolü ise milini başka bi motora akuple ederek generator olarak çalıştırmayı deneyebilirsiniz. ha keza yardımcı motorla senkron devire ulaştıktan sonra senkron motoru enerjilendirerek de çalıştırabilirsiniz.
Açıkcası onu bulabildigimiz içinSenkron makineyi motor olarak kullanmadaki amacınız nedir? @132kHz
Lokomotif? Ben konudan tamamen koptum.lokomotifi niye dizel motorla değilde elektrik motoruyla hareket ettiriyorlarla ilgili konu bu forumda değil miydi?!
Toprak hattında kaçak var muhtemelen.220 girişini şu yüzden sordum; alet (sarım makinası, sayıcı değerine göre sürücüyü açıp-kapıyor) uzun zamandır çalışıyormuş, yerini değiştirince (farklı prize takınca) besleme kartındaki trafo (pulse trafosu?) ve çevresindeki elemanlar gitmiş. Nedeni, prizdeki (dolayısıyla sürücü bağlantısındaki) faz-nötr yerlerinin farklı olması olabilir mi diye merak ettim. Yeni sürücü alırken bizim şebekeye uygun modeli alacağım.
Siemens olmak zorunda değil, piyasaya biraz baktım, galiba Delta'nın VFD007EL21W modeli uygun olacak. 0.75kW ile 0.4kW arasında çok fiyat farkı yok, o yüzden 0.75kW seçerim.