Yuksek devirli motor miline pens tutucu takmak

Bana salgı gibi gelmedi. Ama karbürü kalitesiz herhalde o yüzden ucu aşırı derecede aşınmış. Veya karbür değil de HSS uç ise, cam elyaflı epoksi PCB de deneyince uç kesinlikle çok hızlı aşınır.

Bugun ucu tasladim. Karbur bir uc. Bu ucu 2. el takim saticisindan almistim.
 
Trafo ölçebiliyorsa hall effect sensörün de ölçme ihtimali var. Daha kompakt olur.
 
Mevcut mekanige ait elektronik devrenin semasi.


1.jpg
 
Son düzenleme:
Bu şekilde devir ölçümü işe yaradı mı?

IMG20230517195019.jpg

IMG20230517195033.jpg


Geçen ay mig-mag multifonksiyonlu ucuz bir kaynak makinesi aldım. Şimdilik gayet iyi çalışıyor ama ufak 1-2 geliştirme ihtiyacı var. Birisi tel beslemenin tutarlılığı. Kontrol devresi fotoğraftaki motoru pwm ile sürüyor ama devir okumuyor. Böyle olunca da tel makarasını fazla sıktıysan yavaş, gevşek bıraktıysan hızlı sürüyor teli veya torç hortumu biraz kıvrımlı serilince vb... Devri okuyup pid kontrol ile sürmek amacım. Enkoder veya çark iliştirecek yeri yok.
Sizin metot ile devir bilgisi okusam pwm ile sürünce sinyal karışır mı acaba?
 
Motor voltaji PWM olsa bile bu motor akiminda agrasif ripillar olusturmayacagindan sorun olmamasi lazim.

En iyisi denemek. Fakat sizin motorun kic tarafindaki mile miknatis hatta disk bile yapistirilabilir ve devir bilgisi ordan alinabilir..
 
1684408621263.png

@Mikro Step Bülent hocam bu kısımda opampın - girişine bağlamanızın sebebi nedir? Akım arttıkça çıkışın artması mı, düşmesi mi bekleniyor? Sonuçta değişim olması sizin için yeterli ama mantığı anlamak için soruyorum.
 
Amac akimi bir sekilde olcmek oldugundan akim artarken cikisin artmasinin yada azalmasinin hic bir onemi yok..

Mevcut devrede Vo=1.65-0.8i

Devrenin tipini degistirip Vo=1.65+0.8i de yapabiliriz.

Ozel bir amac yok.
 
Cokca radikal degisiklikler yaptim.

150x100mm PCB isleme alanindan vazgectim.
Triger kayis ve kasnaktan vazgectim.
Nema23 den vazgectim.
Surtunmeli kizaklardan vazgectim.
60000 Rpm den vazgectim.

60x60 mm ebatlarinda pcb isleme alani
30 Bin Rpm ficasiz motoru 10...20 bin rpmde kullanacagim.
4 rulmanla yataklanmis spindle. Radyal ve aksiyal yukler artik sorun olmayacak.
Floating head + Z ekseninde basit asansor sistemi
0.9 Derece Nema17 + vida + somun + bilyali araba ve kizak
Artik tozlar makinenin mekanizmasina degil dogrudan zemine dokulecek.

1.jpg


10 gunum gece gunduz gunde 15 saat calisarak mekanik parcalari islemekle gecti ve babalar gununde kendime cok guzel bir hediye verdim.

Bu tip sistemlerde basarisizliklarimin en buyuk sebebi minyatur cihaz yapma sevdam.

Halbuki ayni pcb isleme alaninda calisan makinada eksenleri 10'ar mm uzatsaydim her sey cok kolaylasacakti.

Ilk kez freze ile 6 yuzeyde de islemeyi gerektiren bir parca yapmam gerekti.

2.jpg
 
Son düzenleme:
Bu arada motor ile spindle arasindaki kayis sorun olmus ve denemelerde paket lastigi kullanmistim. Sanayide oring saticina gittigimde istedigim ebatlardaki oringlerin tanesini 1TL den aldim. Cesit cesit varmis.

3.jpg
 
Asansör nasıl çalışıyor? Bir kayış step motordaki kasnağa mı dolanıyor?
 
Celik halat dolaniyor.

Fotoda gorunmeyen kisimda kalmis. Sadece 10..15mm hareket ettigi icin kisacik bir celik halat kullandim.

Bu arada yillar once alabildigim orgulu en ince halat 1mm capindaydi. Bugunlerde aramadim. 1mm den daha ince orgulu halat saticisi biliyorsaniz bende bilmek isterim.
 
Stop çarptığı zaman da step motor kontroller algılayıp sinyal mi üretiyor?
 
Stop carptiginda uc, pcb ye belirlenen miktar kadar dalmis oluyor ve motor daha fazla donse bile bunun mekanik karsiligi ilerleme olmuyor.
Z ekseninde sadece 10mm kadar kalk 10mm kadar in seklinde kontrolsuz bir hareket var.

Her seyi hassas ayarlanabilir vida ile mekanik olarak hallediliyor.

PCBde engebe varsa stop mekanizmasi da bu engebeyi takip ediyor.
 
1mm den daha ince orgulu halat saticisi biliyorsaniz bende bilmek isterim

Bisiklet fren halatından çıkan tel daha ince olabilir. Ama günümüzde her tarafı dandik Çin malları kapladı o yüzden bunlarda sertleştirilmiş çelik kullanılmamış olabilir tabi.
 
Ancak celik halatin kucuk capli bir makaraya dolabilecek kadar esnek olmasi ve bunun icin kuvvet gerektirmemesi lazim.

1.jpg


Elindeki mevcut celik halat 15mm capa kivrilabiliyor. Daha kucuk capa kivirmak istersem zorlaniyor ve halat sekil degistiriyor.

Bu yuzden daha incesini ariyorum. Var oldugunu biliyorum. Eski yazicilarda kullaniliyordu. Ancak bir iki senede kopardi.

Celik halat imalat videolarini yeterince izledim. 0.1mm gibi cok cok ince celik tel bulursam en kotu ihtimal kendi halatlarimi yaparim.

Gerci bu mekanizmada celik halat sart degil. Incecik celik serit yada tel bile is goruyor. Hatta celik olmasina bile gerek yok.
 
Bu arada yuksek hizli spindle calismalarindan edindigim tecrubelerden kasnak uzerinde herhangi bir yonde simetriyi bozacak mekanik islem yapmamak gerekiyor.

Mesela kasnagi mile sikacak sikma vida deligi ve icine setskur takmak kesinlikle bucaptaki kasnaklarda vibrasyonun ana kaynagi.
Bu yuzden siki gecme teknigi uyguladim.

Hatta yapilmasi gereken balans isleminin de yapilmasi. Fakat bu kadar minik kasnaklar icin cok ciddi cihaz almak ya da yapmak gerekiyor.

Cin'den aldigim minyatur pens tutucunun sikma vidasinda cok kucuk bir salgi gozluyorum. Bu salgiyi mekanizmam calisirken taslayarak yok edecegim.

Umarim spindle merkezinde kayiklik yoktur.
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
5,883
Mesajlar
100,362
Üyeler
2,491
Son üye
djkop

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top