Yuksek devirli motor miline pens tutucu takmak


Amazon'da daha ucuzlari var.

Takim tutucu kismini merak ettigim icin sparis vermeyi dusunuyorum.

 
Son düzenleme:
20230221_220050.jpg
20230221_220044.jpg


Bu 3 fazli inrunner motoru Aliexpresste uzun zamandir goruyordum. Turkiye'de de satildigini gorunce aldim.

Pens tutucumu da kesip kisalttim. Motor mili ve tutucunun mil deligi ayni capta. Tutucuyu isitip motor miline siki gecme yaptim.

Sonucu ben de cok merak ediyorum fakat nedense voltaj verip denemeye useniyorum.
 
Bu motor dehset bir sey cikti. 30 bin rpm de donuyor. (40 Bin rpmde de denedim.) Sesinden belli titresim yok gibi.

Ancak siki gecme seklinde taktigim mandren duzenegi ucundaki capaktan dolayi siki gecme yapmis ilk pcb kesme denemesinde siki gecme ozelligi yok oldu ve mandrenin en ucundan parmaklarimla sallayinca mandrende beli belirsiz bir oynama ortaya cikti. Bu da 30 bin rpm de motor sesinde belirgin bir gurultuye neden oldu.

Bu motorun is gorecegine ikna oldum. Gel gelelim mandren olayi sikinti. Freze cakisini en kic taraftan surtunmeli sekilde saga sola dayayarak madreni motorla es eksen yapiyorum ve ses kesiliyor. Bu durumda motora olabilecek en kisa mandreni takmak lazim. Ustelik freze cakisi da cok kisa olmali.

Elimdeki imkanlar yetmiyor. Motor milini tam merkezden 3.175mm delebilsem ve freze cakisini motor milinin icine gomebilsem ve kesici ucu milden sadece 2 mm kadar cikacak sekilde monte edebilsem bu is olacak.

Fakat mili merkezinden delmek benim ustesinden gelebilecegim bir is degil.
 
Son düzenleme:
Tornalarin punta ekseni ile ayna ekseni ayni hizada mi ki delecegim deligin capi 3.175 mm olsun?

Daha konik delik sorunu da var.

Aynaya baglanan milin eksenden kacik baglanma durumu var.
 
Aynanin karsisindaki punta duzenegi nasil 0 hata ile yapilsin? Oraya mandren takilacak onun hatasi gelecek. Matkap takilacak onun hatasi gelecek.

Illaki hata olusacak. Cok dusuk toleransda delik delmekten bahsediyoruz.

Deligin capi onemli. Milin merkezine delinmesi onemli. Deligin baslangic capi ve bitis capi onemli.

Bu isi torna da yaparim diyenlere inanmiyorum. Cok ozel temiz bir torna gerekir.

Benim uyduruk optimum torna da olacak is degil.

Son bir deneme de dedigini yapayim. Kayis kasnak kullanayim.
 
Tornada parça sıfırdan hatasız yapılabilir. Ancak bir kere söküldümü bir daha olmaz. Dolayısı ile mevcut parçaya istenilen hassasiyette delik delinmesi çok zor. Belki dik işlem cnc frezede çok iyi sıfırlama ile olabilir.
 
Hazir bir mamulun tornada hatasiz islenmeyecegi kismina kesinlikle katiliyorum.

Fakat sifirdan imalatta hata olmamasi icin de tornanin hatasiz olmasi lazim. Asil sorun da burda.
 
Son düzenleme:
Delik delme işi, tornanın en iyi yaptığı işlerden birisidir. Hazır parça da olsa sıfırdan imalat da olsa, tam olarak merkezde delik delmek mümkündür tornada. Hatta ayna ekseni ile punta ekseni kaçık ise ve torna da çok kıytırık olsa dahi tam merkezde mükemmel delik delinebilir.

Önce deliği 3 mm freze ile delersin. Sonra frezenin kenarını torna merkez yüksekliğine getiripi frezeyi torna kalemi gibi kullanıp deliği 3.175 çapına getirirsin.
 
Fazla iyimsersin. 3.175mm delik delmekten bahsediyoruz.

Bu delige 3.175 mm capinda takim sokacagimiza gore delik capini 3.176mm yapmak istesek 10um gibi bir dogruluktan bahsediyoruz.

Bu delik mil ekseninden sasmayacak ve iceride koniklesmeyecek.
 
Konikleşme sadece şu durumda olur: İş parçasının bir ucu aynada diğer ucu gezer puntada. Senin durumda böyle değil. İş parçası sadece aynaya bağlı. Bu durumda eksen kaçık da olsa konikleşme olmaz.
 
bu konuyla ben de epey uğraştım. bulduğum çözüm jianken isimli çinli bir üretici. ER8 veya ER11 pens tucuculu 70-90w gibi güçlerde ve bizim erişemeyeceğimiz kadar düşük runouta sahip 40-60k rpm motorlar satıyorlar fiyatı 200usd+kargo

 
Bu spindle motoru kullanarak yaptiginiz PCB kazima calismalariniz varsa gorebilirmiyiz? Kac mm yol kalinligina inebildiniz?
 
Bu spindle motoru kullanarak yaptiginiz PCB kazima calismalariniz varsa gorebilirmiyiz? Kac mm yol kalinligina inebildin

henüz satın almadım, fiyatının 150 usd üzeri olması kafama takılıyor ama satıcı istersen düşük yazarız dedi. bence temiz kazıma için öyle 40-60k rpm şart değil. lpkf'nin giriş seviyesi cihazını kullanıyordum onun spindle 18k rpm gayet temiz kazıyordu. ancak şöyle bir şeye dikkat ettim bu temiz kazıma yapan cihazlar 35 değil 18um bakır pcb kullanıyor.
 
LPKF'nin giris seviyesi dediginiz cihazla kac mm yol kalinligina inebiliyorsunuz?

Sozkonusu cihazin fotolarini ozellikle de kolay kolay ulasamayacagimiz fotolarini yayinlarsaniz cok makbule gecer.
 
LPKF'nin giris seviyesi dediginiz cihazla kac mm yol kalinligina inebiliyorsunuz?

Sozkonusu cihazin fotolarini ozellikle de kolay kolay ulasamayacagimiz fotolarini yayinlarsaniz cok makbule gecer.
8mil (0.2mm) yol 8 mil boşluk yaptık ve gayet temiz yapıyor. ancak bazı dertleri var.
kullanılan uçlar çok pahalı bir kutu ucu 650 euro, tane olarak bir kazıma ucu 15 euro ve kolay körleniyor.

LPKF'de sistem biraz farklı ucun dalma derinliği bir mikrometre ile ayarlanıyor. plakete ayak gibi basan bir teflon parça var bu parça kafayla beraber plakete basıp onu tablaya sıfırlıyor. mikrometre ile de ucun hangi derinlikte kazıyacağı belirleniyor.

ama bunun da ayarı şöyle. önce 1cm kadar bir deneme hattı kazıyor alet sonra kendi kamerası ile bunun videosu üzerinden kazıma genişliğini ölçüyor mesela 0.27mm çıktı. yazılımda mikrometreyi 3 tur sola çevir gibi bir uyarı ile bilgi veriyor. gene deneme yaptırıyor ve 0.20mm çıkarsa kabul ediyor.

yaptığım pcblerden bulursam atayım. ama qfn16 gibi chipleri kolaylıkla yapabiliyordu. malesef cihaza şu anda erişimim yok. ancak öyle çok ileri bir teknolojisi yoktu. gövdesi saç büküm. yataklar linear rail ve tahrik sistemi de vidali mil.

bahsettiğim alet bu : https://www.lpkf.com/en/industries-...se-pcb-prototyping/products/lpkf-protomat-e44

not: dökümanına tekrar baktım 40K rpm dönüyormuş. ama motoru gerçekten ufacık. ve mandreni tek setskur vidalıydı.
 
Son düzenleme:
ancak sizi şu konuda uyarmalıyım. fr4 epoksi tozu hiç sağlıklı bir madde değil. kazıma ile bir iş yapacaksanız ya bir vakum sistemi ile bu tozları emmek gerek ya da en basiti plaket üzerine vizkozitesi yüksek bir yağ sürüp. bu tozların havalanması engellemek lazım.
 
1.jpg


Artik buna kesin karar verdim. Yuksek devirde donen spindle yapmak beni asiyormus.

Hassas mekanik icin elimdeki alet edavat, benim kaabileyetlerim ve tecrubem yeterli degil.

(Kasnaklari tornada isledim mile sikmak icin deligini delip dis actim. Mile sikma vidasinin denk geldigi yerde de minik bir taslama duslestirdim ki vida mil uzerine dik baski yapsin ardindan milleri gecirdim. Sonra vida ile kasnagi mile sabitledim. Al sana hata. Milin ve kasnagin mil eksenine gore simetrisini bozmus oldum. Bu islem doner sistemin balansini bozmus oldu. Halbuki kasnak metalini siki gecme yapmali ve kasnaklarin kayis yuvalarini da bu asamada acmaliydim)

Bu mekanizma artik max kac devirde sorunsuz donerse o devirde kullanacagim.

Yalniz kayis olarak elimde paket lastiginden baska bir sey yok. Bir kac tane oring ile deneme yapmam gerekecek.

Bu sistemde bile sorun olacak. Motor yada pens tutma blogu bir birine tam paralel degilse kayis bir tarafa yurumek isteyecek.

2.jpg
 
Son düzenleme:
Konikleşme sadece şu durumda olur: İş parçasının bir ucu aynada diğer ucu gezer puntada. Senin durumda böyle değil. İş parçası sadece aynaya bağlı. Bu durumda eksen kaçık da olsa konikleşme olmaz.
Tornada aynanin merkezinden gecen dogru ile ve saga ve sola yuruyen arabanin ekseni tam paralel degilse yani,
Araba aynaya yaklastikca arabanin ucu ayna merkezine yaklasiyor yada uzaklasiyorsa koniklik olusur. (Daha dogrusu delik ekseni kayar.)

Sonucta torna, belli bir toleransda islenmis parcalardan olusan bir makine. Bir kac bin dolara satilan tornada bu eksenler ne kadar dogru sekilde paralel monte edilmis olabilir ki? Diyelimki 0 hata ile monte ettiler. Makine is yaptikca bu mukemmelligi ne kadar sure koruyabilir?
 
Tornada aynanin merkezinden gecen dogru ile ve saga ve sola yuruyen arabanin ekseni tam paralel degilse yani,
Araba aynaya yaklastikca arabanin ucu ayna merkezine yaklasiyor yada uzaklasiyorsa koniklik olusur. (Daha dogrusu delik ekseni kayar.)

Sonucta torna, belli bir toleransda islenmis parcalardan olusan bir makine. Bir kac bin dolara satilan tornada bu eksenler ne kadar dogru sekilde paralel monte edilmis olabilir ki? Diyelimki 0 hata ile monte ettiler. Makine is yaptikca bu mukemmelligi ne kadar sure koruyabilir
Çalıştığım yerde iki tane 3-4 metrelik torna var. İkisinde de bu problem var. 5 cm derinlikte 1 mm gibi merkezden kayıyor. İş yaptirdiğimiz adamların tornası da böyle. Benim anladığım sanayide fason iş yapanlarda mükemmel hizalanmış torna pek yok. Bu sorunu parçayı iki taraftan da yarım yarım delerek ortada buluşturma yöntemiyle çözüyorlar.
 
Son düzenleme:

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
5,839
Mesajlar
99,582
Üyeler
2,479
Son üye
yiyehuoxing32

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top