Yuksek devirli motor miline pens tutucu takmak

Eger motor milinin deligi ekseni kacirmadan 3.175 ucun girecegi hale getirilirse tel erozonla motor milinin kendisi pens sekline getirilebilir. Milin disindaki vida somunla sikilinca da uc milin icine sikismis olur.

1.jpg
 
Son düzenleme:
Ama ben gene de 8 mm şaftlı ER8 pensi denemeye değer görüyorum. Çekmiş olduğun videoda 5:20 anında mili elle çevirirken, gözle bile bariz görülebilen bir salgı var. Milin dişine ER8 şaft sıkılınca salgı çok daha az olacaktır.
 
Eger motor milinin deligi ekseni kacirmadan 3.175 ucun girecegi hale getirilirse tel erozonla motor milinin kendisi pens sekline getirilebilir. Milin disindaki vida somunla sikilinca da uc mile sikismis olur.
Eksen kaçar bence. Bu tarz bir yapı istiyorsanız bu iş motor milini değiştirmeye doğru gidebilir. Aslında çokta zor olmayabilir. Sonuçta motor tarafında mil üzerinde sadece mıknatıs kovanı var. Kolay sökülüp aktarılabilirse yeni tek parça mil olabilir.
 
Benim icin dunyanin en zor isi delik delmek.

O mile delik delmektense o mili motora cevirmek daha kolayima gelir.

Asagidaki video eseksen baglanti sikintimi anlatiyor.

Motorun şaftı kısa, collet'i de rulmanla yataklamak mümkün olursa salgı ve titreşim azalacaktır. eğer collet ve motor şaftının ekseni birleşim sonrasında iyi bir şekilde çakışıyorsa son halde gözardı edilebilir bir titreşim olması lazım. kazıma sırasındaki yükleri de colletteki rulman karşılar. tabii uygulayacağınız yerde bu mümkün olmayabilir.
 
Bulabilirsem youtube da aynen dediginiz gibi motor milini sokup yerine 10mm civari captaki pens uzatma milini takanlar var.

Fakat ordaki amac yuksek rpm olmadigi icin bir kac bin rpm icin super cozum olmus.

Cunku hazir pensli uzatma mil cok iri. Haliyle iri motora takiliyor. Iri motorlar yuksek torklu ve dusuk devirli oluyor. Dolayisi ile ahsap ya da aluminyum isleyen cnc ler icin mukemmel cozum. Fakat PCB kazimaya gelmez.

Amerika'da pcb kazimada kullanilabilecek tipte spindle ureten firmaya yazdim ama henuz cevap gelmedi. Yapmaya calistigim duzenegi hazir cozum olarak sunuyorlar.

Fakat 2..3 bin Dolardan daha asagida rakam soyleceklerini sanmiyorum.
 
Bunu da yeni gordum ama dusuk devirli.


Iste bahsettigim video bu asagidaki

 
Motorun şaftı kısa, collet'i de rulmanla yataklamak mümkün olursa salgı ve titreşim azalacaktır. eğer collet ve motor şaftının ekseni birleşim sonrasında iyi bir şekilde çakışıyorsa son halde gözardı edilebilir bir titreşim olması lazım. kazıma sırasındaki yükleri de colletteki rulman karşılar. tabii uygulayacağınız yerde bu mümkün olmayabilir.
Yüksek devirde küçük rulman sorun olmuyor sanırım ama rulman büyük olunca kütlesinden dolayı merkez kaç kuvveti Büyük oluyor. Bu durumda ek sürtünme oluyor. Mesela ben 200w servo motor ile 3 adet masuralı rulmalı 3k devirde döndüremedim. Mil boşta olmasına rağmen sürücü tork hatasına geçti. Düz mantık olarak minyatür sistemde herşey minyatür olmalı. Konuda ki projede bence her şekilde o tutucu o motor için fazla büyük ...
 
Ama ben gene de 8 mm şaftlı ER8 pensi denemeye değer görüyorum. Çekmiş olduğun videoda 5:20 anında mili elle çevirirken, gözle bile bariz görülebilen bir salgı var. Milin dişine ER8 şaft sıkılınca salgı çok daha az olacaktır.

Bahsettigin yapiyla ugrasirim dersen neler siparis etmem gerekiyor?
 
@Mikro Step,

Bu kadar yüksek devrin belirgin bir avantajı oluyormu? İkinci sorum ise motor sonuçta dron motoru sürekli hava akışı var. Soğutma sorun olmayacak mı?
 
Bahsettigin yapiyla ugrasirim dersen neler siparis etmem gerekiyor?

Uygun motor ve 8 mm şafta sahip ER8 collet yeterli. ESC ve diğer aletlerin hepsi var bende. Ama drone motorları konusunda çok tecrübeli değilim, belli bir motora belli bir ESC gerekiyorsa o zaman uygun ESC de gerekir.
 
Yüksek devirde küçük rulman sorun olmuyor sanırım ama rulman büyük olunca kütlesinden dolayı merkez kaç kuvveti Büyük oluyor. Bu durumda ek sürtünme oluyor. Mesela ben 200w servo motor ile 3 adet masuralı rulmalı 3k devirde döndüremedim. Mil boşta olmasına rağmen sürücü tork hatasına geçti. Düz mantık olarak minyatür sistemde herşey minyatür olmalı. Konuda ki projede bence her şekilde o tutucu o motor için fazla büyük ...

Evet bunu ben de farkettim. Dis capi 10..12mm rulmanlari videolarimda gorulen motorla dondurdugumde motor ilik iken rulmanlara el degmiyor.

Ote yandan dis capi 7.9 mm civari rulmanlar buz gibi calisiyor.

Tabi isin bir de seramik rulman tarafi var. Belki de bu calismada ceramik rulman kullanmak sart olacak.
 
Havanın yarattığı sürtünmeyi de hesaba katmak lazım. O collet'lerin çıkıntı yapan bir parçası olmasa dahi, havanın içinde dönmesi bile bir sürtünme yaratıyor. Bunun teknik tabiri ne bilmiyorum, artık kohezyon sürtünmesi mi demek lazım ...
 
@Mikro Step,

Bu kadar yüksek devrin belirgin bir avantajı oluyormu? İkinci sorum ise motor sonuçta dron motoru sürekli hava akışı var. Soğutma sorun olmayacak mı?

Iri kiyim bir adam yuzune tokat atsa yere yikilirsin.
Ayni etkiyi kucucuk bir cocugun yapabilmesi icin tokati savurma hizi cok yuksek olmali.

Kullanilan kazima ucunda kazima yapan kesit cok cok kucuk. PCB uzerindeki bakiri yirtmadan tertemiz siyirabilmek icin devir sayisinin yuksek olmasi gerektigi asikar. (!!!)

Pek cok kaynaktan devir sayisinin yuksek olmasi gerektigini okudum. Ozellikle karpit uc olarak bilinen matkap uclarinda matkap capi dustukce devir sayisinin degerinin ne olmasi gerektigi yaziyor.

Bulabilirsem kaynak gostereyim.

Henuz drone motoru ile gercek bir kazima yapmis degilim. Elimle tutarak bir iki deneme yaptim. Drone yaklasik 1kg agirliginda ve bunu havalandirmak icin pervanelere dolayisi ile motorlara cok fazla yuk geliyor. Haliyle isinmalari normal. Fakat PCB kazima isinde boylesine buyuk yuk yok.

En fazla yuk pcb cerceve kesiminde olacak. Onda da devir sayisi zaten dusurulecek cunku 2.5, 3 mm gibi kalin uc kullanilacak.

Metal isleyen 20 Bin rpm motorlarin su ile sogutulmalari normal. Cunku takim dalma derinligi ve takim capi fazla. PCB kazimada 20..30 mikrometre dalinacak sadece.

Ote yandan denemede kullandigim motorun kendisi donerken pervane gibi davraniyor ve tehlikeli sayilacak bir sicaklikla karsilasmadim.
Ayrica motorun genis metal yuzeyli makine aksamina temas halinde olmasi sogumayi kolaylastiracaktir diye tahmin ediyorum.

(!!!)

Fakat Wegstr markasi ile piyasaya cikan makine 11 Bin RPM ile cok guzel is cikartiyor gorunuyor. Belki burada atladigim nokta feedrate degeri.

Wegstr kagni gibi yavas bir makine. Feedrate degeri dusuk oldugu icin belki de 11 Bin RPM yetiyor.

Fakat incecik uclarin yuksek devirle kullanilmamasi durumunda kirilma riskleri oldugunu okudugumu hatirliyorum.

 
Son düzenleme:
Youtube videoma yapilan bir yorumda ant pcb cnc makinesinden bahsedilmis.

Kayis kullanma onerisine canli ornek.

FGT9KEEJVH3DRA6.jpg


Detaylar https://www.instructables.com/Ant-PCB-Maker-modifications/

Bilgi goremedim ama 20 bin rpm ustunde olacagini dusunmuyorum. Ustelik kasnaklar millere eseksende takilmazlarsa gene istedigim devir sayilarinda mekanizma haliyle de kesici uc zangir zangir titreyecektir.
 
Son düzenleme:
C6 ER8 60L gibi C5 ER8 60L olsa elimdeki motoru sokup milini degistirmek sanki sorunumu kokunden cozecek gibi.

Bunlar yüzey sertleştirmesine tabi tutulmuş. Torna ile 5 mm ye indirmek için çok pahalı kalem uçları gerekiyor.

Aslında bir motoru feda edip bakmak lazım ne kadar kolay çıkıyor. Belki yatakları 6 mm şafta göre değiştirme olanağı vardır.
 

Forum istatistikleri

Konular
5,885
Mesajlar
100,431
Üyeler
2,493
Son üye
cym247

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top