tkartal
Üye
- Katılım
- 7 Haziran 2025
- Mesajlar
- 83
Ve o ayar şuan sonda..Motor kendinden reguleli. Kirmizi daire icindeki delikten muhtemelen trimpot ayarlanabilir. Muhtemelen fircalari asinmistir ve motorun degisimi gerekir.
42231 eklentisine bak
Ve o ayar şuan sonda..Motor kendinden reguleli. Kirmizi daire icindeki delikten muhtemelen trimpot ayarlanabilir. Muhtemelen fircalari asinmistir ve motorun degisimi gerekir.
42231 eklentisine bak
Nerededir?Tansiyon keçesini kontrol edin.
Bir diğer lastik sökümünde kontrol edeceğim. Emeğiniz için teşekkür ederim.Bu tip mikromekanik cihazlari daha once sokup toplamadiysan teyp elden gidebilir.
Kaset calma yonunde donerken bandi ustune saran makaraya hareket ileten plastik milin arkasinda debreyaj sistemi var. Bu kece iki plastik arasinda sandvic gibi bir yapi olusturur ve dogrudan bakarak goremezsin.
Zaten orda sorun varsa orjinal parca degisimi yapmadan onarimi da yapamazsin.
Asagida ornek verdigim mekanizmada kirmizi okla gosterdigim makaranin altinda. Yani mekanigin bilesenlerini sokmeden o keceli debreyaj sistemine ulasamazsin. Minicik metal yada plastik segmanlari deforme etmeden sokmen lazim.
42236 eklentisine bak
Resimdeki kırmızı daire içindeki ayar bobinleri; teyp kısmının, sadece kaset kayıt ve silme işlemlerinde devrede olan bobinlerdir. Bu bobinlerin ayarlarının bozukluğu sadece teybin yaptığı kaset kayıtlarında ortaya çıkar. Kaset çalma (playback) konumunda bu bobinler zaten devre dışıdır ve dinlediğiniz sese bir etkisi yoktur. Konu detaylı olarak zaten anlatılmış.Foruma yeni üye oldum herkese merhaba ve bir konudan sizden yardım istiyorum. Ekte ki resimde işaretli olan bölüm ne işe yarıyor...?
Sony müzik seti kaset çalar kısmında..
O kisimin kaset calarla ilgili oldugu kesin ise bahse konu bobinler silici devresine ait osilatorun bir parcasi olabilir.
Magnetik banddaki kayit silinmek istendiginde silici kafaya AC gerilim uygulanir.
Ayrica HiFi sistemlerde kayit esnasinda kaydedilecek ses sinyaline yuksek frekansli sinyal enjekte edilir (AC bias). Bu, kayit modunda magnetik bandin dogrusal olmayan davranisini duzelterek kayit kalitesini artirir.
Band çekici lastikler yeni gibi. Fakat bu aralar, atıyorum kaset çalarken bazen ikinci bazen dördüncü şarkılarda yada denk gelen o kısımlarda bir lastik (enli büyük olan) gıcırtsı başlıyor dört beş saniye sürüyor. Bilmiyorum. İki gün sonra lastik gelecek değiştiricem..Resimdeki kırmızı daire içindeki ayar bobinleri; teyp kısmının, sadece kaset kayıt ve silme işlemlerinde devrede olan bobinlerdir. Bu bobinlerin ayarlarının bozukluğu sadece teybin yaptığı kaset kayıtlarında ortaya çıkar. Kaset çalma (playback) konumunda bu bobinler zaten devre dışıdır ve dinlediğiniz sese bir etkisi yoktur. Konu detaylı olarak zaten anlatılmış.
Resimde görülen üstteki 2 bobin; bir tanesi sağ kanalın, diğeri de sol kanalın istenmeyen frekansları süzen bobinleridir. Alttaki bobin ise kaset silici devresinin bobinidir.
Bu bobinlerin ayarlarının bozuk olması, dinlediğiniz orijinal kayıtlı kasetin sesinin bayılmasına neden olmaz. Bana göre, bayılma sorunu mekanik sorundan kaynaklı. Önce, kaset koyduğunuz yerde 2 adet yakl. 1cm. çapında, 5-6mm genişliğinde yuvarlak bant çekme lastikleri vardır. Bu lastikleri temizleyin, diğer lastikleri değiştirin.
Birde bu kasetçaların güverte kodu nedir acaba?Resimdeki kırmızı daire içindeki ayar bobinleri; teyp kısmının, sadece kaset kayıt ve silme işlemlerinde devrede olan bobinlerdir. Bu bobinlerin ayarlarının bozukluğu sadece teybin yaptığı kaset kayıtlarında ortaya çıkar. Kaset çalma (playback) konumunda bu bobinler zaten devre dışıdır ve dinlediğiniz sese bir etkisi yoktur. Konu detaylı olarak zaten anlatılmış.
Resimde görülen üstteki 2 bobin; bir tanesi sağ kanalın, diğeri de sol kanalın istenmeyen frekansları süzen bobinleridir. Alttaki bobin ise kaset silici devresinin bobinidir.
Bu bobinlerin ayarlarının bozuk olması, dinlediğiniz orijinal kayıtlı kasetin sesinin bayılmasına neden olmaz. Bana göre, bayılma sorunu mekanik sorundan kaynaklı. Önce, kaset koyduğunuz yerde 2 adet yakl. 1cm. çapında, 5-6mm genişliğinde yuvarlak bant çekme lastikleri vardır. Bu lastikleri temizleyin, diğer lastikleri değiştirin.
Birde bu kasetçaların güverte kodu nedir acaba?
Kasetçalar bölümün yani söküp elimize aldığımız kısım..Güverte kodu derken neyi kastediyorsunuz?
Bu çok iyi oldu. Emeğinize sağlık..Cihazınızın Service Manual'ini buradan indirebilirsiniz. Sorduğunuz soru ile ilgili bilgi burada var. 35. sayfa...
Her kasette yapıyor bunu. Sanki düz yolda giderken sıkıntı yok rampaya gelince pati çeker gibi...Farklı kasetlerdede aynı sorun ortaya çıkıyormu?
Hep aynı kaseti kullanıyorsanız , kaset kaynaklı bir sorunda olabilir.
Evet lastikler değişti mekanizma temiz. Motoru bulabilirsek iş tamam.. Müzik kulağım iyidir yada diğer bir çalar ile de kıyaslama yaparım.Mekanizma eski olduğu için band çekme lastikleri sertleşmiştir. Ne kadar temislense düzen tutmaz. Mümkünse (bulunabilirse) değişince arıza gider. Sonra devir ayarı yapılır iş biter. Devir ayarını hassas yapmak için sağlam bir kaset çalar ile örnek 400 Hz sinyal kaydedilir, ayar yapılırken bu kaset kullanılır. Biraz müzik kulağı var ise frekansmetre olmadan da ayarlanabilir.
Geri topladım. Olmazsa yarın tekrar denerimMotorun mil dibine ince bir yağ damlatın kürdanla. Bir süre çalıştırıp test edin. Düzelme oluyor ise motor mili rahatlamış demektir. Mil yataklaması sarı malzemeden olduğu için yağ katmanı olması iyi olur.