czorgormez
Temporary user
- Katılım
- 27 Ekim 2022
- Mesajlar
- 2,225
orası muhtemelen servis diagnostic portu, o sokete birçok bilgi düzenli gelmiyor olabilir. bazı veriler sorgu cevap şeklinde çalışıyor. doğru sorguları bilmeyince gerekli verileri de asla göremiyorsunuz.Sağ yolcu koltuğunun ayak uzatılan yerinde Bi kapak var onu açınca karşımıza çıkan soketten aldık can hattını, ve okuduğumuz veri hep saçmalıyor bissürü şey denedik acaba neyin verisi diye gaz ver geri vitese al sinyal ver otopilota al vs. hiçbirini yakalayamadık sniffing yapmak çok zor tesla için
dediğim gibi bu kadar ortalıkta olan bir soket yerine direkt multimediadan çıkan veya direksiyon kumandalarından çıkan canbus hattına bir bakmak lazım. bir de internetde veri olmamasına şaşırdım. teslalar elektronik olarak en çok kurcalanan - üzerinde uğraşılan araçlar.
bir örnek vereyim bizim çalıştığımız hitachi excavatörlerde açıkta duran diagnostik soketinden bir sürü veri geliyor ama işimize yarayan veriler yok. aletin motor ecusundan çıkan ve eculeri birleştiren bir boxa giden pcan isimli bir bustan ihtiyacımız olan tüm verileri alıyoruz. bu excavatörde toplamda 7 adet canbus çalışıyor. farklı eculere gidiyor. bir de eculer arası buslar mevcut bunlar da çeşitli buslardan aldıkları verileri filtreleyerek alakalı olanları o eculere iletiyor.