3d yazıcı Z ekseni bilyalı somun ve mil dönüşümü

Bende niyetleniyorum bazen almaya ama bu kadar ayar vs gozum korkuyor. Bu kadar ayarlama ile ugrasmak yerine yeniden makine yapmak daha mantikli geliyor.
 
Bende niyetleniyorum bazen almaya ama bu kadar ayar vs gozum korkuyor. Bu kadar ayarlama ile ugrasmak yerine yeniden makine yapmak daha mantikli geliyor.
Makineyi sıfırda alsan, yeniden de yapsan ayar konusu hep olacak. Öyle ki küçük parça bastığında farklı ayar, büyük parça bastığında farklı ayar gerekiyor. Bence bu durumun stabil hale gelmesi enaz 5 sene sürer.
 
  • Beğen
Reactions: 333
Eğer hiç ayar istemiyorsan ve kesin iyi sonuç lazımsa, Prusa i3 MK3S alabilirsin. Ama herşeyin bir bedeli var :p

 
Eğer hiç ayar istemiyorsan ve kesin iyi sonuç lazımsa, Prusa i3 MK3S alabilirsin. Ama herşeyin bir bedeli var :p

Ayarsız bir makine olduğuna inanmıyorum şuan.
 
  • Beğen
Reactions: 333
Ayarsız bir makine olduğuna inanmıyorum şuan.

Bu makina gerçekten çok iyi. Kötü bir inceleme görmedim bununla ilgili. Kendi açık kaynak yazılımı var ve yazıcıları full destekliyor. Her türlü tabla ayarını, sıfırlamayı kendisi yapıyor. Gördüğüm baskı sonuçları da benim elde edebildiğimin çok ötesinde iyi.
 
Bu gün kar98 bastım. Tüm parçaları aynı ayarda basmama rağmen küçük parçalar ana gövdeye sığmadı. Neden? Çünkü ısıtıcı tablanın ortasında. Tam orta daha sıcak olduğu için küçük parçalar daha sıcak bir ortam da yazılıyor. Kenarlara doğru gittikçe ısı azaldığından ölçü farkı çıkıyor diye düşünüyorum.

Resimde görüldüğü üzere parça yerine oturmuyor. Şimdi ayarlar ile oynayıp yine saç baş yolmamak için büyük gelen parçaları 98% ile basmayı deneyeceğim.
20210207_164551.jpg


20210207_161841.jpg
 
CNC ile yapılan 3d printer gayet kaliteli olur, çünkü herşey son derece rijit olacak. Tek ihtiyacın olan şey ekstruzyon kafası diye düşünüyorum.
Sadece extuder yeterlimi. Bildiğim kadar bir de ısıtıcı tabla ve aksesuarları var.
Biraz bakındım. Farklı özelliklerde çeşitli markalar, opsiyonlar var.
Bilen birileri extuder, headbed, vs. önerebilir mi. Artıları, eksileri püf noktaları. Yazılım opsiyonları.
Nette o kadar fazla şey varki, sadece okumak haftalar alır.
 
@cevdetfaikosman Metal işleme hata kaldırmaz, yüzey kalitesinden falan hemen belli olur ama plastik hata kaldırır. Buna rağmen 0.1mm ve altı hassasiyette çıktı alınabiliyor. Motor stepper olduğu için çok önemli değil. Vidalı mil önemli olabilir ama ben Z ekseninde komparatör saatiyle test edip mükemmel sonuç alıyorum, hata 0.01mm civarında. Z yönü değişince hata artıyor ama Z yönü hiç değişmez. X ve Y eksenlerinde kayış sorunu yaşayanlar olabiliyor -zamanla dişleri bozuluyormuş- ama benimki henüz yeni. Rijitlik sorunu pek olmuyor. Özellikle bowden tube yazıcılarda kafanın kütlesi çok düşük. Eğer rijitlik sorunu olursa bunu hemen anlayabiliyorsunuz. Basılan yüzeyde ringing denen dalgalanma oluşuyor.

Bence hassasiyet olayını bu kadar düşünmemek lazım. Hele elinizde komparatör saati ve kumpas varsa her türlü ayarı yapabilmeniz mümkün. Üstelik en ucuzlarından birini (Ender 3 Pro) kullanıyorum, ne linear rail var ne çift Z motoru.

Mevcut bir CNC'ye 3d yazıcı özelliği eklemek mantıklı olabilir. Ama diğer taraftan da Creality yazıcılar bu kadar ucuzken harcanan efora değmeyebilir. Üstelik ikisi aynı anda çalışamayacak :)
 
  • Beğen
Reactions: 333
Bende bu kadara hassasiyet gerektiğine inanmıyorum. Ender 3 Pro alırken özellikle kurulu ve ayarları yapılmış, gözümün önünde çıktı alınan ikinci el tercih ettim. Neredeyse yenisi kadar para verdim. 1 yıl olmuştur, bugüne kadar tabla ayarı dışında hiç ayar yapmadım. Doğru kurulmuş bir yazıcı kağıt ile yapılan yükseklik ayarı (z ekseni tabla kalibrasyonu) dışında çok da bir ayar istemiyor. Gerçi ben kağıt ile ayarlamıyorum.

Bu arada piyasaya çok da lineer yataklı yazıcı modeli çıktı ama tutunamadılar. Daha iyi olsaydı, en azından hacimli modellerde filan bütün dünyada bir eğilim olurdu...
 
Lineer yatak olayının gerekliliği şu faktörler ile iligli diye düşünüyorum:

1) Hız. Filamentin izin verdiği maksimum hıza çıkabilmenin tek yolu, yazıcının hareketli mekanizmalarının son derece rijit ve boşluksuz olarak ilerlemesi.

2) Direkt extrusion kafa kullanılıyorsa, bu kafalar ağır olduğu için gene rijitlik çok büyük önem kazanıyor ve lineer raylar ile yüksek bir hız elde etmek mümkün oluyor.

3) Tekrarlanabilirlik. Lineer raylarda, aşınmaya bağlı olarak hataların ortaya çıkma ihtimali çok daha düşük. Uzun süre aynı performansı tekrarlayabilir. Ama lineer ray olmayan makinalarda, aşınmaya, esnemeye veya genleşmeye bağlı olarak, özellikle zaman geçtikçe tutarsızlıklar çıkabilir.

Yani lineer sistemde çok kritik bir sorun kaynağını baştan elimine etmiş oluyorsun ve sadece geriye kalan sorunlarla boğuşman gerekiyor.
 
Kullanmdım. Zortax videolarını izledim. Krom milleriin arasındaki taşıma plastiklerini mili esneterek çıkartabiliyorlar. Zortax diğerlerine göre en iyi makina gibi duruyor. Fakat şase pazarlama resmen. Güzel kutulama, güzel şase...

Valla benimkisi canavar gibi oldu, zotrax'ı döver :katil2:
 
Ayar işi yine olacak elbet ama bence gökhan'ın bahsettiği örnekteki gibi tablada bile tasarrufa gitmişler. Normalde o ısıtıcı tablada 4 tane ıstıcı kullanıp yayabilirler veya yerden ısıtma sistemleri gibi dolaşan rezistans teli gibi bir şey yapmaktansa ortaya bir ısıtıcı koyup geçmişler. Belki hazır 3d printer'a o kadar uğraşacağıma, bu tablada düzlük ve ısıyı yaymaya efor harcasam daha mantıklı olabilir.

Gördüğüm bütün yazıcılarda ısıtıcı tabla rezistans teli gibi bütün tablayı dolaşıyor.(Ender 3 dahil.) Isıtıcı tabla dediğimiz aslında büyük bir pcb. Isıtıcı yollar içeriyi komple dolaşıyor. Tek noktadan ısıtma yok.
 
Gördüğüm bütün yazıcılarda ısıtıcı tabla rezistans teli gibi bütün tablayı dolaşıyor.(Ender 3 dahil.) Isıtıcı tabla dediğimiz aslında büyük bir pcb. Isıtıcı yollar içeriyi komple dolaşıyor. Tek noktadan ısıtma yok.
Ben, benim tablada yol filan göremedim. Tabla ortasında yaklaşık 5x5cm bir ısıtıcı yapıştırmışlar o kadar. Hadi diyelim ki tablanın kendisi direk yol olarak imal edilmiş. O zaman da kusura bakmasınlar hiç başarılı bir çalışma değil. Isıyı 80-90 dereceye getirip tablanın ortasına parmağını bastırınca, parmağın yanıyor çekiyorsun ama aynı durum kenarlarda yok. Hatta bırak kenarı orta ile kenar arasında kalan 1/2 lik kısımda bile yok. Gerçekten rezistans teli mantığı ile yapmış olsalardı tablanın her tarafı eşit ısıya sahip olurdu. Yada en azından biz farkı hissedemeyecek kadar küçük değişimler olurdu. Böyle bariz ısı değişimi olmazdı.
 
Ben, benim tablada yol filan göremedim. Tabla ortasında yaklaşık 5x5cm bir ısıtıcı yapıştırmışlar o kadar. Hadi diyelim ki tablanın kendisi direk yol olarak imal edilmiş. O zaman da kusura bakmasınlar hiç başarılı bir çalışma değil. Isıyı 80-90 dereceye getirip tablanın ortasına parmağını bastırınca, parmağın yanıyor çekiyorsun ama aynı durum kenarlarda yok. Hatta bırak kenarı orta ile kenar arasında kalan 1/2 lik kısımda bile yok. Gerçekten rezistans teli mantığı ile yapmış olsalardı tablanın her tarafı eşit ısıya sahip olurdu. Yada en azından biz farkı hissedemeyecek kadar küçük değişimler olurdu. Böyle bariz ısı değişimi olmazdı.

Sizin orta kısımda sarı bant ile gördüğünüz yerde ntc olması lazım Gökhan hocam. Ben yay çeliği kullandığım için o sıcaklık farkını anlayamıyor olabilirim ama düz mantık bakınca tel her yerde dolandığı için eşit bir sıcaklık vermesi gerek. En kötü senaryo şu olur tablada yol vardır ama kenar yollar rezistans değildir. :cheeky1: Öyle bir şey yaparlar mı bilmem.
 
Sizin orta kısımda sarı bant ile gördüğünüz yerde ntc olması lazım Gökhan hocam. Ben yay çeliği kullandığım için o sıcaklık farkını anlayamıyor olabilirim ama düz mantık bakınca tel her yerde dolandığı için eşit bir sıcaklık vermesi gerek. En kötü senaryo şu olur tablada yol vardır ama kenar yollar rezistans değildir. :cheeky1: Öyle bir şey yaparlar mı bilmem.
Valla bilmiyorum. Benim gördüğüm kadarıyla tabla ortadan kenarlara doğru kademe kademe soğuyor. Bu da ortadan ısıtıldığını ve sıcaklığın kenarlara doğru ilerlediğini gösteriyor. Zaten zor topladım, tablayı söktürme bana şimdi :katil2:
 
Valla bilmiyorum. Benim gördüğüm kadarıyla tabla ortadan kenarlara doğru kademe kademe soğuyor. Bu da ortadan ısıtıldığını ve sıcaklığın kenarlara doğru ilerlediğini gösteriyor. Zaten zor topladım, tablayı söktürme bana şimdi :katil2:

Çalışma mantığını bilmiyorum ama şöyle bir şey olabilir mi acaba? Tel sarmal olarak tablayı dolanıyor ve rezistans telinin tam orta noktası tabla ortasına geliyor. Bu telde ilk ısınan bölge orta nokta mıdır? Bazı tabla tasarımlarında 3 giriş oluyor. Orta giriş ortak gnd iken iki taraftan besleniyor. Böylece iki taraftan da eşit ısıtılıyor olabilir. Ben de yanlışım mı var acaba diye gittim tablaya baktım ama tel her yeri dolanıyor. Boşuna sökmeyin. :dans1:
 
Gördüğüm bütün yazıcılarda ısıtıcı tabla rezistans teli gibi bütün tablayı dolaşıyor.(Ender 3 dahil.) Isıtıcı tabla dediğimiz aslında büyük bir pcb. Isıtıcı yollar içeriyi komple dolaşıyor. Tek noktadan ısıtma yok.

Aynen @batubay Ender 3 Pro'nun tablası söylediğin gibi tek parça rezistans. Aşağıdaki resimde de açıkça görülüyor zaten.


19122019080603.jpeg
 
  • Beğen
Reactions: 333
Aynen @batubay Ender 3 Pro'nun tablası söylediğin gibi tek parça rezistans. Aşağıdaki resimde de açıkça görülüyor zaten.


8113 eklentisine bak

Bir önceki mesajda sarmal gidiyor tespitim yanlışmış o zaman. Ve bu resme göre rezistansın orta noktası beslemeye en uzak nokta olan sol alt köşe oluyor. Yani o tespitim de yanlış. :cheeky3: Ama kenarların önce soğuması fizik kurallarına göre gayet normal. Değil mi?
 

Forum istatistikleri

Konular
6,969
Mesajlar
119,063
Üyeler
2,828
Son üye
beysperi

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top