Ağaç şerit testere ile metal kesmek

Aslında bu durumda VFD nin dinamik frenlemesini denemek lazım. Bundan daha iyi sonuç verebilir.
fikriimce yanlış yaklaşım. elektrikler gidince makina kendi kendine durması gerekiyor.. vidanın girdiği küçük boruya benzer elemanın yükselkliği ayar rölünü oynayabilir. Net bir şey söyleyemiyorum, çalışma presibini paylaştığınız bilgilerle kafamda canlandıramıyorum.
 
Son düzenleme:
Surucu cikisina bir kontaktor eklesen kontaktor calistirildiginda surucu ile motor baglantisini kesse ve motor uclarini kisa devre etse.

Bu yontemle de cok iyi frenleme yapiliyor. Daha guclu frenleme isteniyorsa motora DC voltaj veriyorsun.

Fakat surucuye danismadan cikisindaki yuku ayirmak surucunun hosuna gitmeyebilir.
 
6 mm bimetal şerit kullanabilmek için makinanın üst şerit yönlendiricisinde biraz modifikasyon yapmam gerekti. Yönlendirici ayarı yeterince geriye gitmediği için bimetal şeridin dişleri arada kalıyordu. Bu şekilde kullanınca da şerit kısa zamanda körelecekti.

Yönlendiriciyi söküp yüzeyinden 3 mm kaldırdım.

IMG_20250426_174533.jpg


IMG_20250426_174754.jpg


IMG_20250426_175035.jpg
 
Bunun dışında tabla altında da bir şerit yönlendiricisi var. Onun ayarını değiştirmek için de tablayı yerinden kaldırmak gerekiyor ... Vidanın birisi arka tarafta ve erişilemiyor.


IMG_20250504_141918.jpg
 
Oradaki vidayı söktüm. Alttaki dişli deliği 8mm olarak genişlettim. M8 somuna bir kuyruk kaynattım ve alttan M8 vida kullandım. Böylece cırcırlı anahtar ile rahatlıkla söküp takabiliyorum.

IMG_20250504_141440.jpg


IMG_20250504_142245.jpg


IMG_20250504_142259.jpg


IMG_20250504_142848.jpg
 


10 mm lama demiri çok az bir tork kaybı ile 5 Hz de kesebiliyorum. Hatta bu tip düşük karbonlu çelik için biraz devri arttırabilirim gibi duruyor.


 
Fren konusunu da düşündüm. Sanırım bunun freninin böyle gevşek olmasının bir mantığı var. Eğer fren, makinayı çok kısa zamanda durduracak şekilde yapılmış olsa idi, o zaman makina kapalı iken şerit değiştirmek mümkün olmazdı. Şeridi değiştirirken, yeni şeridi kasnaklara geçirip elle çevirmek ve şeridin ortalanmasını sağlamak gerekiyor. Bunu makinayı çalıştırarak yapamazsın çünkü kapaklar açık, oradaki limit switch makinanın çalışmasını engelliyor. Bunu bypass etsen de riskli, şerit iyi oturmadı ise, dönmeye başladığı anda yerinden çıkıp tehlike yaratabilir.

Şu anda sorunsuz devir ayarı yapabiliyorum, kendi freni ile 20 saniye gibi bir zamanda duruyor. Bu şekilde kullanacağım. Belki ileride frenleme direnci bağlayıp VFD nin dinamik frenlemesini deneyebilirim.
 
10 mm lamayı bu şekilde kesmesi süper.Sadece merakımdan soruyorum motor freninin beslemesi 110VDC ilemi.bu şekilde bir motor var elimde.2.2KVA.ilerde kullanabilirim neden olmasın
 
Motor freni köprü diyot ile doğrultulmuş 230VAC ile besleniyor.
 
10 mm lama demiri çok az bir tork kaybı ile 5 Hz de kesebiliyorum. Hatta bu tip düşük karbonlu çelik için biraz devri arttırabilirim gibi duruyor.
hafif yağ olsa iyi olur ama sonra yağ kalıntıları ahşapa geçer. Çok ısınırsa havayla kesmeyi deneyebilirsin. Alköl diyemiyorum - pahalı. :)
Şunu da ekleyim - Keresteciler SS'de yıllar önce bir usta ahşapı kesmeden önce şerit sıkışmaması için şerit yüzeyine hafifçe yağ sürmüştü. Tabii şerit işlemi sonrası plaka kalınlık makinadan geçince yağ tabakası talaşla beraber kayboldu. Yağ kalsa verniğe kesin sorun çıkarır.
 
Fren konusunu da düşündüm. Sanırım bunun freninin böyle gevşek olmasının bir mantığı var. Eğer fren, makinayı çok kısa zamanda durduracak şekilde yapılmış olsa idi, o zaman makina kapalı iken şerit değiştirmek mümkün olmazdı. Şeridi değiştirirken, yeni şeridi kasnaklara geçirip elle çevirmek ve şeridin ortalanmasını sağlamak gerekiyor. Bunu makinayı çalıştırarak yapamazsın çünkü kapaklar açık, oradaki limit switch makinanın çalışmasını engelliyor. Bunu bypass etsen de riskli, şerit iyi oturmadı ise, dönmeye başladığı anda yerinden çıkıp tehlike yaratabilir.

Şu anda sorunsuz devir ayarı yapabiliyorum, kendi freni ile 20 saniye gibi bir zamanda duruyor. Bu şekilde kullanacağım. Belki ileride frenleme direnci bağlayıp VFD nin dinamik frenlemesini deneyebilirim.

gevşek balata ayarı mı olurmuş hiç? :emindegil1:

dinamik frenleme daha çok yavaşlatma mantığı içerir.

şerit testere olduğu için hiç fren kullanılmamasını bile anlarım ama gevşek balata bana hiç mantıklı gelmiyor.

şerit değişiminde gerginliği boşaltma mekanizması yok mu ki illa kasnakları cevirmek gerekiyor?
 
şerit değişiminde gerginliği boşaltma mekanizması yok mu ki illa kasnakları cevirmek gerekiyor?

Şerit değiştirirken önce gergiyi alıyorsun, sonra yeni şeridi geçirip şeridi kavrayacak kadar geriyorsun. Sonra tekerlekleri döndürüp şeridin merkezlenmesini sağlıyorsun. Son olarak da şeridi olması gereken gerginliğe getiriyorsun. Eğer fren tam olarak sıkıyor olsaydı bunu yapmak mümkün olmazdı.

Aslında balatayı boşaltacak bir ilave buton daha konabilir, ama ona bir yer ayarlamak için uğraşmaya değmez diye düşünüyorum. Böylesi büyük ve ağır bir mekanizmanın tam durması için bir süre geçeceğini kabullenmek en mantıklısı.
 
Şerit değiştirirken önce gergiyi alıyorsun, sonra yeni şeridi geçirip şeridi kavrayacak kadar geriyorsun. Sonra tekerlekleri döndürüp şeridin merkezlenmesini sağlıyorsun. Son olarak da şeridi olması gereken gerginliğe getiriyorsun. Eğer fren tam olarak sıkıyor olsaydı bunu yapmak mümkün olmazdı.

Aslında balatayı boşaltacak bir ilave buton daha konabilir, ama ona bir yer ayarlamak için uğraşmaya değmez diye düşünüyorum. Böylesi büyük ve ağır bir mekanizmanın tam durması için bir süre geçeceğini kabullenmek en mantıklısı.

orijinal devresiyle kullanırken stopa bastığınızda ani duruş oluyor muydu?
 
Genellikle küçük boy şerit testerelerde motor mili direk sonsuz vidaya bağlanır. Sert/ani durdurma varsa, yük sonsuz vida içindeki pirinç dişliye isabet eder. O dişlileri mümkün kadarıyla küçük yaparlar - bakır pahalı, çok yüklenince de çabuk bozulurlar.
 
Metal keserken frene hiç ihtiyaç olmaz.
Şerit koptuğu an sağa sola sarmaz .
Ancak kesimde sıkışırsa diye , yoksa balata ne ki , sürücüde bir kaç ayar yeterli.
Kalkışta sıkışık olurda kalkamaz diye balata koyanlar var , metal için hiç gerek yok.
Sürücüde 3-5 saniye duruş rampası pratikte gayet yeterli.
Metal kesiminde bant hızı 10-80 m/s civarıdır , malzeme cinsine ve çeşidine göre.
Metal kesiminde 6 mm bant genişliği eğri kesimler için .
Özellikle iç kesimlerde .
Ağaç işinde pek gerekmez ama metal kesiminde önemlidir.
Bu ihtiyaçtan dolayı şerit testerenin kolon kısmında punta kaynak makinası ve ufak taşlama olur.
Malzemeye uygun bir yerden 6-7 mm matkapla delik açılır.
Şerit kırılır delikten geçirilir punta kaynağı yapılıp taşlanır kasnaklara oturtulup kasnak trimi yapılır.
Çok kullanışlı bir özellik .
Talaş için sıyırıcılar mutlaka gerekli , bronz fırçalar olabilir , yer uygun değilse , özellikle tabla altında rulman şartlandırıcıların hemen üstünden iki taraflı hava üfleme iyi oluyor , hiç değilse iç tarafa yani makaraya temas eden yüzeye.

Bimetal şeritlerde bulunabilirse Lenox Wolf Bant çok iyidir.


 
orijinal devresiyle kullanırken stopa bastığınızda ani duruş oluyor muydu?

Ani olarak durmuyordu. Gene uzun sürüyordu. O zamanlar benim balata fren olduğundan haberim yoktu. Balata freninin olduğunu öğrendikten sonra, güvenlik için hızlı durdurmayı değerlendirdim.
 

Forum istatistikleri

Konular
7,717
Mesajlar
128,443
Üyeler
3,116
Son üye
erdn0

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Python Geliştirmeye eklediğim yapay zeka sunucusu, yeni başlayanlar için roket etkisi
Bir insanın zeka seviyesinin en kolay tesbiti, sorduğu sorulardır.
yapay zeka interneti yedi bitirdi, arama motoru kullanan, forumlara yazan kaldı mı ?
Freemont2.0 herbokolog Freemont2.0 wrote on herbokolog's profile.
nick iniz yakıyor
:D
az bilgili çok meraklı
Back
Top