Araba içine şebeke kablosunu nereden sokmak lazım?

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
22,101
Arabanın içinde kurutucu çalıştıracağım, ama uzatmak kabloyu getirip kapıyı kapatınca kablo baya eziliyor. Başka bir yerden içeri kablo sokulabilir mi? Mesela havalandırmadan vs ...
 
Arabanın içinde kurutucu çalıştıracağım, ama uzatmak kabloyu getirip kapıyı kapatınca kablo baya eziliyor. Başka bir yerden içeri kablo sokulabilir mi? Mesela havalandırmadan vs ...
tekerlek davlunmabızını sök abi mutlaka oralarda bi yerde su tahliye yeri vardır.
sanruf varsa sanrufun oralarda da su tahliye yeri vardır
 
Cami aralasan olmuyor mu?

Arabada delik arayisindasin ya. Otomotiv ve izolasyon fikrasini hatirladim.

İZOLASYON KONTROLÜ

ABD'de otomobil satışları hızla düşer. Bunun üzerine otomobil üreticisi büyük firmalar bir araya gelirler. Yapılan araştırmalarda diğer ülkelerin de benzer sorunlar yaşadığı; amma velakin Japonya'da satışların giderek arttığı öğrenilir.

Hemen mühendislerden bir heyet oluşturulur ve Japonya'ya gönderilir. Heyet varır varmaz en büyük otomobil fabrikasında soluğu alır.

İçeride koli koli kedi görerek hayret ederler. İşçilerden birine yaklaşarak sorumlu mühendisi çağırtırlar.
Gelen mühendisle beraber fabrikayı gezerler.
Sonunda dayanamayarak koli koli kedi gördüklerini ve bunların ne amaçla kullandıldığını sorarlar.

Japon mühendis : "İzolasyon kontrolü..." der. "Gece biten otomobilin içine bir kedi koyuyoruz. Sabah geldiğimizde kedi ölmüşse izolasyon tamam; yok eğer yaşıyorsa izolasyon eksik."

Heyet bu yeni teknikle artık otomobil satışlarını arttıracaklarından emin olarak dönüş yolculuğuna çıkar.

Yolda bir de dost ülke Türkiye'ye bakalım, onlar bu konuda ne aşamadalar diyerekten Türkiye'de mola verirler. İlk rasladıkları fabrikaya girerler. Bakarlar ki yerde koli koli kedi.

Hayretten ağızları bir karış açık kalır. "Yahu Japonlar'ın daha yeni uygulamaya başladığı bir tekniği Türkler nasıl olur da bizden önce kullanmaya başlarlar?" diye konuşurlarken Türk mühendis çıkar gelir. Heyet hemen kedileri sorar.

Türk mühendis : "Ha onlar mı? İzolasyon kontrolü için. Gece biten otomobilin içine bir kedi koyuyoruz. Sabah geldiğimizde kedi arabadaysa izolasyon tamam; yoksa izolasyon eksik."
 
Benim yıkamacı arkadaşlar, camı aralayıp içeriye hortum sokup aradaki boşluğu bezle kapatarak hallediyordu. Koltukları yıkanmış bir aracı bu şekilde 24 saatte kurutup dezenfekte ediyorlardı. Tabi onları kullandığı cihaz bu iş için özel.
 
Arabanın sunroof'u iyi kapanmıyor herhalde, tepeden su sızmış içeri koltuklar ve etraf ıslak. Kurutucu makinam var, ama bunların verimli çalışması için ortamın tam kapalı olması lazım. Neyse, kapıyı tam kapatmadan sadece bastırarak dün gece çalıştırdım kurutucuyu. 1 litre falan su biriktirmiş ama kapı panelinde hafif nemli bir yer hala var.

Sunroof contasında bir sorun var herhalde. Kompresör ile iyice temizledim ve kapattım. Bakalım tekrar su alırsa artık servise götüreceğim.
 
Arabanın sunroof'u iyi kapanmıyor herhalde, tepeden su sızmış içeri koltuklar ve etraf ıslak. Kurutucu makinam var, ama bunların verimli çalışması için ortamın tam kapalı olması lazım. Neyse, kapıyı tam kapatmadan sadece bastırarak dün gece çalıştırdım kurutucuyu. 1 litre falan su biriktirmiş ama kapı panelinde hafif nemli bir yer hala var.

Sunroof contasında bir sorun var herhalde. Kompresör ile iyice temizledim ve kapattım. Bakalım tekrar su alırsa artık servise götüreceğim.
bizim arabada alıyor sanrufdan sanrufu komple sök abi sağda ve solda su kanalları olur oralara iyice hava tut açılsın kanal tıkanıyor diye alıyor içeri
 
Kanal göremedim ama tekrar açıp bakayım bakalım. Kanallar suyu nereye tahliye ediyor? Yandaki sütunların içine mi?
 
Kanal göremedim ama tekrar açıp bakayım bakalım. Kanallar suyu nereye tahliye ediyor? Yandaki sütunların içine mi?
direklerden teker davlunbazına iniyordur veya klima tahliyesine paralleniyordur başka gidecek yeri yok.

tozdan tozdan sanruf açık giderken giren yapraktan topraktan tıkanıyor o kanallar kışın yağmurda dolup taşıyor içeri.

ben her yazın sonunda kanalı tam saracak şekilde hava hortumu sokar 2-3 dakika basınçlı hava tutarım kışın su dolmasın içerisi diye.

basınçlı havaya erişimi olmayanlar lavabo açıcı+sıcak suyla açıyor diye okumuştum
 
Evet kanal tıkanıklığından olabilir gerçekten. İçeri şarıl şarıl su akmıyor, sadece sızıntı var. Herhalde uzun süre oradaki su duruyor tahliye olacağına.
 
2017 yılında İstanbulda yaşanan dolu olaylarında benim arabada, bina siper olduğu için boyasız düzeltme yapılabilecek küçük ebatlarda dolu hasarı oluştu. Arabayı Doğuş Oto Kartal'a götürdüm. Kasko Auto King filan önerdi ama ben kaporta alüminyum olduğu için kabul etmedim. Neyse bagaj kapağını düzeltmek için arka stopları söküp takmışlar.

Yaz mevsimi olduğu için ben çok fark etmedim ama araba yoğun yağışlarda ya da bazen yıkanırken stop lambasına su alıyordu. Fark ettiğimde araya uzun zaman girmişti tekrar servis ile uğraşmak istemedim. Kendim söktüm, tekrar taktım filan bir sorun göremedim.

Bizim burada eski servis çalışanı bir lastikçi (senin araç için konuştuğumuz) tanıdığım var, lambaları söküp contalarına vazalin sürmemi tavsiye etti. Hatta bunu kapılar dahil bütün contalar için ara ara yapmakta yarar var demişti. Yerine takarken vidaları -sadece gevşemeyecek kadar- sıkmamı tavsiye etti. Dediklerini yaptım gerçektende sızıntı filan kalmadı.

Sunroof için de benzer bir durum olabilir. Gözle muayende herhangi bir sorun görünmüyor hatta conta yeterince esnek duruyor ama bir şekilde sızdırıyor.
 
Evet kanal tıkanıklığından olabilir gerçekten. İçeri şarıl şarıl su akmıyor, sadece sızıntı var. Herhalde uzun süre oradaki su duruyor tahliye olacağına.
her sanrufda o kanal vardır 2022 model araçlarda dahi oluyor çünkü mutlaka o sanruf içeri su alıyor ama asıl amaç aracın kullanım alanına o suyu sızdırmamak bunuda kanal ile atıyorlar.
 
Kabloyu camdan sokun camı da kabloya değecek kadar kapatın. Biraz ara kalacak ama o aralığın olması gerekiyor. Tamamen kapalı olunca içeride biriken buhar nemlenmeye sebebiyet veriyor buda elektronik ekipmanlara, ünitelere zarar verebilir hızlıca oksitlenmeye sebep olur (tecrübe ile sabit)
 
Tamamen kapalı olunca içeride biriken buhar nemlenmeye sebebiyet veriyor

İçeride kurutucu çalışıyor zaten, o yüzden nemlenme olması mümkün değil. Ama camdan sokup aradaki aralığı bir bezle tıkamak herhalde en mantıklı çözüm.
 
Nemlenme olmaz olur mu buharlaşma süreci var. Tüm camlar kapalıyken ve içeride kurutucu çalışıyorken bir süre sonra camlardaki buğulanmaya dikkat edin hatta ıslaklığın büyüklüğüne göre bir süre sonra camlardan aşağıya doğru tomurcuk şeklinde sular süzülmeye başlıyor. Tabi kurutucu uzun süre çalışırsa tabi bu nemlenmeyide alacaktır ama neticede o nem aracın içinde göremediğimiz bir şekilde yayılmış oluyor. Ben aynı hatayı yaptım tavan lambam ve bir kaç aç kapat anahtarlarım bozuldu söküp kontaklarını tek tek temizledim.
 
Kurutucu performansı burada belirleyici. Ben bu kurutucuyu evde de kullandım. Akşam mutfak zeminine kendiliğinden yayılan şap attım, mutfak kapısına kurutucuyu koydum, sabahleyin laminanta hazır hale geldi. Normalde çok daha uzun süre beklemek gerekiyor.

Arabada çalıştırdığım zaman camlarda buğulaşma durumu hiç olmadı. Demekki havadaki nemi yeterince hızlı olarak uzaklaştırabiliyor. Ama işte bir yerden hava aldımı, mesela camı aralık bırakırsa, kurutma performansı baya olumsuz etkileniyor. Taze nemli hava giriyor içeri.
 
O zaman camın aralık kalan kısmını bantlayın öyle deneyin koli bantı iş görür bence
 
O zaman camın aralık kalan kısmını bantlayın öyle deneyin koli bantı iş görür bence

Evet bant hiç aklıma gelmemişti. Kaliteli, iz bırakmadan sökülebilen bir bant mükemmel çözüm olur.
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
6,009
Mesajlar
102,565
Üyeler
2,526
Son üye
rb26dett

Son kaynaklar

Son profil mesajları

deneyci wrote on hakan8470's profile.
Sibonge uNkulunkulu ngokuhlukahluka asinike kona.

Bu hangi dil? :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
Back
Top