Bilinenler arasında Ghidra var. Ben de birkaç sene önce çok araştırmıştım, ama sonunda IDA Pro aldım. IDA piyasadaki işlemcilerin neredeyse tamamını destekliyor.
Sadece ARM little endian, ARMv7-M ve THUMB modudan disassemble yaptım, bir de vektör tablosundaki ilk 32 bit (stack) ve ikinci 32 bit (entry) olarak yapılandırdım. Stack SRAM içinde 0x20000800 adresine denk geliyor, ama entry point'da saçma sapan instruction'lar var. Orasını daha ayrıntılı incelemek lazım.
Tesekkurler. Fakat disassembler gordugu her hex degeri mnemonik'e cevirmeden dogrudan DCB ile hex deger olarak yazmis.
Yani benim bin dosyayi text halin cok az otesine cevirmis.
Senin dediğin gibi programın çoğunu yorumlayıp gereken yerden assember gereken yerde data tanımlayan bir disassembler ben hiç duymadım. İstersen binary datanın tamamını program olarak çıktısını alayım. Ama olması gereken o değil. Olması gereken, reverse engineer eden kişi analiz sonucu belirlemesi lazım data neresi program neresi.
Yani rastgele bir binary veriyorsun, ve data/program olarak ayırabiliyor öyle mi? O zaman sen dünyada reverse engineering'in referans standardı olan IDA Pro'dan çok daha iyi bir disassembler yazmışsın demektir.
Bana Flash romu bastan sona okuyup bin olarak veriyorsun, ben de disasm edip asm olarak derlediginde ayni kodlari uretecek sekilde asm kodu geri veriyorum. Data, prog ayrilmis sekilde tabiki.
Tamam şimdi anladım. Senin amaç tersine mühendislik yapmak, oradaki yazılımın tüm işlevlerini anlamak değil. Sen öyle bir assembler kaynak kod istiyorsun ki, onu derleyince aynı binary'yi geri versin. Bunun için tabiki ghidra veya ida ya ihtiyaç yok.
gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)