alman ve amerikan otomotiv firmalarını baya zor günler bekliyor.
80lerde bi japon malı furyası vardı ucuz ve iyi olduğu için tercih edilirdi. zamanla japon malları pahalı kaldı ve işler tayvan, malezya ve koreye kaydı. ama bu ülkelerin ekonomik gücü ve nufusu batıya kıyasla ufaktı ve çok daha kontrol altında tutuluyorlardı. hem japonya hem de kore hatta tayvan amerikanın yandaşı sayılırlar.
çin için durum böyle değil. hem çok kararlı ilerliyor hem de çok ciddi yatırım yapıyorlar. BYD, Huawei ve xiaomi'nin yaptıkları araçların bir tesladan aşağı kalır yanı yok. elektrikli araba alınır alınmaz bu tartışılabilir ama önümüzdeki senelerde çinli elektrikli arabanın kalitesini pek tartışmayacağız. çinliler son 10 yılda marka ve kalite konusuna uyandılar.
ayrıca inanılmaz hızlılar, ben böyle bir çalışkanlık ve hız görmedim. 2012'de gözümün önünde 15 günde bir gökdelenin temelden yarısına ulaştılar hayret ettim. bu küçümsenecek bir durum değil.