Psikolog motor

Tanesi 10 silindirli 2 motoru olan sürat teknesi ile 55 deniz mili hızda yolculuk yapınca insan suyun üzerinde sekiyor gibi hissediyor. Daha riskli ama motordan daha eğlenceli.

Ben motor kullanmıyorum ama şunu rahatlıkla söyleybilirim, motor kullananlar kesinlikle haklı.

Bir aracın iki terkerli olması onu daha riskli yapmaz.

Bu çerçeveden bakınca demek ki kocaman komyonun içindeki biri kendini az riskli hissettiği için otobanda en solda seyir edebiliyor.
 
Bu çerçeveden bakınca demek ki kocaman komyonun içindeki biri kendini az riskli hissettiği için otobanda en solda seyir edebiliyor.
Kamyoncu haklı :) . Neden en son şöyle bir işgal etmesin ki. Risk sıfıra yakın. Trafikte makas atarak giden, serserilik yapar herhangi bir aracın kazaya karışmadığı sürece kaç kere cezaya çarptırıldığını gördün?

Bu tür davranışları yapan insanlar için kurallara uymak enayilik, kurala uyarak boşu boşuna zaman kaybediyorlar, kurala uymazsan :bok1:unu çıkarmadığı sürece hiçbir sıkıntı yaşamıyorsun, yanına kar kalıyor. :) vallahi benim düşüncem değil, elçiye zeval olmaz.
 
Kamyoncu haklı :) . Neden en son şöyle bir işgal etmesin ki. Risk sıfıra yakın. Trafikte makas atarak giden, serserilik yapar herhangi bir aracın kazaya karışmadığı sürece kaç kere cezaya çarptırıldığını gördün?

Bu tür davranışları yapan insanlar için kurallara uymak enayilik, kurala uyarak boşu boşuna zaman kaybediyorlar, kurala uymazsan :bok1:unu çıkarmadığı sürece hiçbir sıkıntı yaşamıyorsun, yanına kar kalıyor. :) vallahi benim düşüncem değil, elçiye zeval olmaz.

Makas atmak ile hızına uygun şeritte ilerlememek arasında hiçbir fark yok. Ülkemizde trafik sağdan akar. Yani yol boş ise istersen 500 km/h hızla git sağdan gitmek zorundasın.

Şahsen otobandaki ve bazı bölünmüş yollardaki hız limitleri dışındaki hiçbir trafik kuralı ile ilgili bir sorunum yok. Nitekim hızlar da yavaş yavaş arttırılıyor. Umarım bilinçli bir toplum oluruz da biraz daha artar.

Neticede bir aracın amacı seni bir noktadan başka bir noktaya mümkün olan en hızlı şekilde ulaştırmaktır.

Gerçi ülkemizde insanlar ambulansa da neden hızlı gidiyor diye durdurup içinde hasta varmı diye kontrol edecek kadar ruh hastası olmuş durumdayken bahsettiğimi anlayacak birilerini bulmak da kolay değil...
 
Son düzenleme:
Makas atmak ile hızına uygun şeritte ilerlememek arasında hiçbir fark yok.
Bence de öyle. ... Uslanmayanın hakkı kötektir diye bir laf vardı ya, kötek (ceza) bizde çok eksik.

Bu söyleyeceğim yalan gelir, ama maalesef değil, bir arkadaşım patlak far yüzünden kalan son puanını kaybettiğinde ehliyetini alan polise yumruk atmış devirmişti. Puan kaybından 2 ay ehliyetini kaybetti, mahkemeye çıktı, bir iki ay daha sürdü mahkemenin sonuçlanması ve ehliyetini aldı.
 
Bence de öyle. ... Uslanmayanın hakkı kötektir diye bir laf vardı ya, kötek (ceza) bizde çok eksik.

Bu söyleyeceğim yalan gelir, ama maalesef değil, bir arkadaşım patlak far yüzünden kalan son puanını kaybettiğinde ehliyetini alan polise yumruk atmış devirmişti. Puan kaybından 2 ay ehliyetini kaybetti, mahkemeye çıktı, bir iki ay daha sürdü mahkemenin sonuçlanması ve ehliyetini aldı.

Aşağıdaki sitede yazana göre 2 ay ehliyet kaybı için son bir yılında 100 puanı doldurman gerekiyor.

Son iki puanı patlak fardan olabilir de aynı yıl içinde geri kalan 98 puan nereden gelmiş ona bakmak lazım.

Yediğim cezalar sadece %10-30 arasında hızdan tuzak radarlardır. Yinede 20 yıldan fazladır araç kullanıyorum, 20 yılı toplasan 30-40 puanım yoktur. Senin arkadaş epey istikrarlıymış.

 
Aşağıdaki sitede yazana göre 2 ay ehliyet kaybı için bir takvim yılında 100 puanı doldurman gerekiyor.

Son iki puanı patlak fardan olabilir de aynı yıl içinde geri kalan 98 puan nereden gelmiş ona bakmak lazım.

Yediğim cezalar sadece %10-30 arasında hızdan tuzak radarlardır. Yinede 20 yıldan fazladır araç kullanıyorum, 20 yılı toplasan 30-40 puanım yoktur. Senin arkadaş epey istikrarlıymış.

Arkadaşım kamyon şoförü. Bu meslekte süre ihlalinden çok ceza yenir. Yılda 150.000 km yol yapılıyor. Memlekette taşımacılığın işleyişi genel olarak bu şekilde maalesef. Devlet politikası...
 
Arkadaşım kamyon şoförü. Bu meslekte süre ihlalinden çok ceza yenir. Yılda 150.000 km yol yapılıyor. Memlekette taşımacılığın işleyişi genel olarak bu şekilde maalesef. Devlet politikası...
O zaman daha da vahim.

Uzun yol aracında patlak far gibi eksiklerin olması, yazılımcının klavyesinde eksik tuş ya da HDD SMART hatası veriyor ama ısrarla veri saklamaya devam ediyorsun gibi birşey.
 
O zaman daha da vahim.

Uzun yol aracında patlak far gibi eksiklerin olması, yazılımcının klavyesinde eksik tuş ya da HDD SMART hatası veriyor ama ısrarla veri saklamaya devam ediyorsun gibi birşey.
2 yıl öncesine kadar bunlardan biri de bendim :) . Arada bir forumda konusu geçiyor, şikayet ve ihbarlar bir işe yaramıyor diyorum. Ben biraz uğraştım pes ettim. Biraz devlet politikası biraz da Ankara'da tanıdıkları olması gibi durumlardan polisin eli kolu bağlı olabiliyor.

Polise yumruk atan adamı da olay yerinde tanık olduğu bir şey kurtardı mesela. Ehliyetsiz tır şoförünü tahmin edebileceğiniz bir sebepten paketleyemeyen memur...
 
Fazla söze gerek yok. Konu üzerine tesadüfen gördüğüm 30 dk önce yayınlanan haberler özetliyor halimizin ne derece vahim olduğunu.

Biri Amerikalı, diğeri dünyayı dolaşan Rus. Arabadaki ABD'li kamyona arkadan, motor kullanan Rus'a da başka biri arkadan çarpmış.

Fıkra gibi ama maalesef gerçek. Bu ülkede ne araç güvenli, ne de motor...



 
2 olayda birbirinden enteresan aciklama iceriyor, kazalarin gercek sebebini bilmeyi cok isterdim.
 
Ülkemizde her konuda olduğu gibi trafikte de uyanıklık yapmaya çalışma, acelecilik veya tam aksine aşırı rahat durumu var.

Mesela tali bağlantı yollarında yola bakmadan çıkıldığı için en solda/sağda kalmayı tercih ediyorum genelde. Motorcunun birisi bunu yapmış ve özür dilemişti hatta..

Türkiye şartlarında kesinlikle diğer araçlara güvenmeme prensibini benimsemek lazım. Sarhoş, dalgın veya birşeyle meşgul olabilir, acemi olabilir, maganda olabilir.

Büyük araçlardan, yük taşıyan araçlardan da uzak durmak veya mesafeli olmak en iyisi bana göre.
 
Insanin tekrar etmedigi seyleri 6 ay da unutmak gibi enteresan kabiliyeti var. Trafige cikan arac bisiklet dahi olsa kucumsenecek bir sey degil , insanin hayati soz konusu. Herhalde bu dusuncede hem fikir olamdigimiz hic kimse yoktur,

Madem bu kadar onemli, trafikte hata yapanlar, ya da nasil davranmasi gerektigini bilmeyenler nasil uyarilacak? Nasil "ne yapiyorsun? , trafiktesin denilecek?

Biliyor musunuz? Almanya da bazi insanlar falanca plakali araba hatali donus yapti deyince ceza yiyor. sasirilacak bir durum bence. Turkiye de bunu basaramaya bilirsin.

Ama neden kamera goruntusunu ciddiye almazsin? Sebebin ne? istemiyor musun trafikte sorun cikmamasini? istemiyor musun insanlarin haddini bilmesini? Gercekten ne istiyorsun? Benim aklim almiyor.

Trafikte motor ciddiye alinmiyor. Sanki ne isin var yolda senin dermis gibi bakiyorlar. Motor a saygi gostermeyenlerde yesin cezalarini, motorla magandalik yapanalrda. bakin bakalim herkes disarda yaptigi bir harekette , " biri goruntu, gonderir yemeyelim ceza" diye nasil hareket edecek.
 
Yillardir futbol maclarinini nasil izledi insanlar TV den? hakemin yanlis kararinda, TV den gosterilen hic te oyle degildi, ne oldu sonra hakem goruntuye de bakar oldu.

Ne farki var trafikle, birileri kaza yaptiginda, oldugunde mi calisacak sistem, Kendi ayagina sikmak diye buna denir iste.

Bir halk nasil istemez toplum duzenini? Dusunsenize karsidan gelen sana selektor yapiyor yavas git radar var diye. yuhhh. Alacan ehliyetini vermiyecen 1 yil. Nerde yasiyoruz anlamadim gitti. Ne terbiyesiz bir toplum olmusuz ya.
 
Motosıklet kullanırken en önemli kural sürücünün kullandığının bir trafik aracı olduğunun bilincinde olması gerekir.
O şekilde davranırsa diğer sürücüler de onu araç olarak kabul eder.
Yolun kendine ait şeridinin ortasından gitmelidir.
Sağ şerit boş iken sol şeritten gitmemelidir.
Hareket halindeki iki aracın arasından gitmemelidir.
Duran araçların her an kapısını açabileceklerini hesap ederek kendini güvenli bir alanda tutmalıdır.
Takip Fren mesafesine azami dikkat göstermeli araçları kör noktaları olduğunu hesaba katmalıdır.

Yok eğer emiyet şeridinden yada şeridin kıyıcığından kıytırıklayarak giderse iki şerit arasında iki aracın arasından hızla geçmeye kalkarsa trafik aracı olduğunu unuttuğu anlamına gelirki diğer sürücülerde onu farketmez.
Bu durumda motor hep güvenlidir.

15 yılım motosıklet üzerinde geçti.
Kendini bilmez Psikopat tipler istisna kesinlikle diğer sürücüler bahsettiğim şekilde kullanıldığında saygı gösteriyorlar.
Sadece yağışlı havada boydan boya çamurla kaplanmanıza sebep olmaktan geri durmuyorlar.
Kendileri gibi su geçirmez sanıyorlar motorluları. :)
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
6,951
Mesajlar
118,748
Üyeler
2,824
Son üye
selocan32

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top