Silindire su gonderererek motor gucunu artirmak

intercooler hala keşfedilmeyi bekliyor herhalde
Video dikkatimi çekti izledim.
Ahmet otomobil hk bilgim seninle boy ölçüşecek seviyede değil ama bana mantıklı geldi. Adamlar Emme-Sıkıştırm-Patlama sürecinde meydana gelen olaylara bizden daha hakim.

EGR hakkındaki videolarına kadar EGR'nin tam görevini bilmiyordum ama şimdi kafamda oturdu. Buradaki durum ise EGR'nin durumuna benziyor. Kullandıkları suyun çeşme suyu olduğunu sanmıyorum. Damıtılmı yada arıtılmış su olabilir. Hatta saf su bile kullanılması gerekebilir ama bir fayda görmüşler demek ki.

Şahsen alıp kullanacak (duygusal durumlar son derece uygun olsa bile) değilim ama mühendislik açısından farklı bir bakış açısı getirmişler.
 
Sıkıştırma oranını artırmak içten yanmalı motorun teorik verimini artırır. Çok mantıklı.
 
Zaman zaman bizde de oto tamir ustalarindan birileri cikar motor bloguna su gondererek motor gucunu artirdigini ve icat yaptigini konu alan haber olurdu.
Her defasinda ulen bi bitmediniz derdim. Yalniz haberlerde suyun icindeki hidrojeni yakiyor diye izah ediyorlardi.
 
Zaman zaman bizde de oto tamir ustalarindan birileri cikar motor bloguna su gondererek motor gucunu artirdigini ve icat yaptigini konu alan haber olurdu.
Her defasinda ulen bi bitmediniz derdim. Yalniz haberlerde suyun icindeki hidrojeni yakiyor diye izah ediyorlardi.
Evet, onların yapmaya çalıştığı ile bu sistem farklı Hocam.
 
Video dikkatimi çekti izledim.
Ahmet otomobil hk bilgim seninle boy ölçüşecek seviyede değil ama bana mantıklı geldi. Adamlar Emme-Sıkıştırm-Patlama sürecinde meydana gelen olaylara bizden daha hakim.

EGR hakkındaki videolarına kadar EGR'nin tam görevini bilmiyordum ama şimdi kafamda oturdu. Buradaki durum ise EGR'nin durumuna benziyor. Kullandıkları suyun çeşme suyu olduğunu sanmıyorum. Damıtılmı yada arıtılmış su olabilir. Hatta saf su bile kullanılması gerekebilir ama bir fayda görmüşler demek ki.

Şahsen alıp kullanacak (duygusal durumlar son derece uygun olsa bile) değilim ama mühendislik açısından farklı bir bakış açısı getirmişler.
Evet soğuk/soğumuş hava ile daha iyi seviyede yanma elde edilebilir bu doğru.
Ama bunun için bu garip bir yaklaşım olmuş, bmw'nin motor teknolojisine hep sıcak bakmışımdır ama bu yaptıkları kulağını arkadan tutmak gibi olmuş.
intercooler:
 
Adamlar elde ettikleri beygir gücünün üzerine "motor hacmi/silindir sayısı artırmadan nasıl güç ekleriz" sorusunu çözmeye çalışmışlar. İntercooler zaten vardır bu motorda. Su enjeksiyonu sayesinde 40 beygir daha kazwnmışlar. Ücretini aracı alandan misliyle çıkardıkları için kulağı nerden nasıl tuttuğunun pek önemi kalmıyor.
 
Bir de maksat havayı soğutmak değil. Sıkıştırma ve yanma anında ortamı soğutmak.
Havayı intercooler ile soğutur ama burda soğutma motor bloğu içinde yanma anı öncesi yada yanma sırasında gerçekleşiyor. Yani sadece havayı değil yanan malzemeyi komple soğutuyor diye anladım ben.
 

Forum istatistikleri

Konular
7,442
Mesajlar
125,436
Üyeler
3,025
Son üye
can.ince

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Bir insanın zeka seviyesinin en kolay tesbiti, sorduğu sorulardır.
yapay zeka interneti yedi bitirdi, arama motoru kullanan, forumlara yazan kaldı mı ?
Freemont2.0 herbokolog Freemont2.0 wrote on herbokolog's profile.
nick iniz yakıyor
:D
Freemont2.0 posta Freemont2.0 wrote on posta's profile.
Merhabalar :)
az bilgili çok meraklı
Back
Top