Evet, şarj devresini daha yüksek kapasiteli yapmışlar. Belli oluyor.Normalde 7 Ah lik aküleri vardı bu modelin, ama ben özellikle akü şarj devresini daha yüksek kapasiteli yapmalarını istedim ve 25 Ah lik bir akü kabini ile aldım.
Evet, şarj devresini daha yüksek kapasiteli yapmışlar. Belli oluyor.
Yıllarca motorsiklet kullandım ilk motorum sulu akü idi.Her sene kışa girerken aküyü full doldurup içindeki asiti boşaltır sonra saf akü suyu ile yıkar sonrada tekrar asitle doldurudum.Son senesinde bunu yapmadığım için değiştirmek zorunda kaldım.Bence upslerdede bu aküyü kullanmak gerekli.guvenlik amaçlı kullanilmiyor olabilir ama daha uzun ömürlü.kuru aküler kısmen nemli akü.o ben kaybolunca da ölüyorlar.
Aküde drenaj hortumu vardı.Onu dışarıya verebilirsin.Kuru akü de aynı gazı ortama veriyor.Sadece miktarları farklı.Sulu akü benim de aklıma yatmıştı, ama kapalı oda, H2S gazı da son derece toksik bir gaz imiş. O yüzden yattı o iş. Zaten araba akü fiyatları da çok farklı değil. Kaliteli 12 V 25 Ah kuru aku 650 TL, kaliteli 12 V 60 Ah araba aküsü 450 TL.
Gerçi görüntüsüne bakarsan sanki kapalı bir akü gibi duruyor ama, net bir bilgi bulamadım
7001 eklentisine bakVarta 12 V 60 Ah D24 Blue Dynamic Araç Aküsü
Her arabaya uygun 12v 60ah akü araba aküsü , 2 yıl garantili , ücretsiz kargo ile hemen satin alakumarket.com
Abi kuru aküler de lastik kapaklar var.İcindeki gaz basınç yaptığında bu kapakları biraz açarak gaz ve su buharı kaçırıyor.Zamanla içindeki asitin özelliği gittiği ve suyu bu şekilde bittiği için aküler bu yüzden ölüyor.Sulu aküler gibi müdahale edilemediği için ölüyorlar bu yüzden.Karbonatla ve biraz su ekleyerek şarj edip kuru aküleri tekrar çalıştiran kullananlar var.Ama bakımları asitliler kadar kolay değil.Asitlilerde drenaj borusu var.hortumu bağlayıp dışarı verdiğinde gaz sorunu olmaz.zamanla uçan hidrojen ve kükürt bileşeni asitin özelliğinin gitmesine neden oluyor.asiti yenileyince de akü tekrar kullanılabilir hala geliyor.Sanki şöyle birşey deniyor: Hem kuru aküde hem de bu sulularda emniyet valfleri var. Normalde kapalı, ama eğer akü aşırı ısınır veya aşırı şarj edilirse bu valflerden birikmiş gaz salınıyor. Bu durumda dediğin gibi risk aynı. Ki daha önce benim line interaktif UPS'deki akü ısınıp şişmişti ve gaz çıkışı olmamıştı. O kadar da büyük bir risk değil belki de.
Bir akünün şarj edilme şartları vardır.Elektron transferi ciddi ısı çıkaran bir olay.Akulerin iç direnci çok düşük.Ama nihayetinde dirençler gibi davranıyorlar.Uzerinden ne kadar akım akıtır isen onun karesi orani ile ısı açığa çıkarırsın.O yüzden aküler kapasitelerinin yüzde onu ile yedisi arasında bir akımla şarj edilir.Arabada bu durum böyle kontrol ediliyor.Araba aküsü benimde aklıma yatan bir durum.
1. Sakınca şarj/deşarj uzun sürecek. Ups in devresi tasarlandığından uzun süre çalışacak soğutma uygun değil ise ısı bağlı sorun çıkabilir.
2. Normalde Akünün kapakları kapalı ancak araç üzerinde şarj döngüsü kısa akü tam bitmiyor, tam boşalmıyor. Oto elektrikciler aküyü şarja bağladıklarında işlem uzun süreceği için akü kapaklarını açıyorlar. Aku sıvına bakınca gaz çıkışı gözle görünüyor. Elektrik 5 dk kesildi sorun yok ama uzun bir kesinti oldu akü şarjı uzun sürecek bu esnada gaz çıkışı/basıncı fazla olabilir. Yada bu durum şarj akımı ile de alakalı olabilir. Aküler 3-5A ile şarj oluyorlar. 1A ile şarj edince belki sorun yoktur... En güzeli balkon varsa aküleri oraya koyup hat çekeceksin...
Hesapta bir yanlışlik olduğunu düşünüyorum.Derin deşarj denilen şey düşünüldüğü gibi tehlikeli değil.Bir hücrenin kimyasal kimliğini koruması voltaj özelliğine bağlı.Asitli aküler hücrelerine göre voltaj sınırlari taşır.Full dolu bir akü 13.8 v kabul edilirken.Bos akü de 11.8 v kabul edilir.Yabi bir akü sürekli şarj ve deşarj olmalı.Akuleri bu yüzden öldürüyorsunuz.Evet şarj uzun sürecek, ama hiç sorun değil. Elektrikler bir kere kesildikten sonra, araba aküsünü bile şarj edecek kadar süre geliyor. Tek potansiyel sorun, derin deşarj nedeniyle akünün yıpranması. Ama kapasiteyi neredeyse 3 katına çıkarmış oluyoruz. Benim de hedefim 2 saat çalışması. 2 saatte de kesinlikle %50 den yukarı çıkmaz deşarj.
Benim normal şartlarda kullanımım 500 W gibi. 600 W UPS şebekeden çekiyorsa, 600 W da akülerden çeksin. 9 A akım diyelim. 60 Ah lik bir akünün %100 deşarjı için 6.6 saat geçer. 2 saat sonra %30 deşarj olur bu da emniyet marjları içerisinde. Derin deşarj meydana gelemiyor yani.
Bunlar jel mi asit akü mü?!