Otomotiv elektriği ve elektroniği

Ciddi derken profesyonel olarak bu işten para kazanmayı kastediyorsunuz sanırım. Olabilir... Ancak önce işi daha yakından incelemem bir de piyasasını araştırmam gerekir. Bunlar olana kadar zaten hobiciyim.
Evet onu kastediyorum piyasasasını araştırmana gerek yok geleceğin mesleği diyebilirim.otomobil üreticilerinin ürettiği her araç ve sokaklardaki yollardaki her araç potansiyel müşteri konumunda asıl meslek nedir nerelisin
 
Evet onu kastediyorum piyasasasını araştırmana gerek yok geleceğin mesleği diyebilirim.otomobil üreticilerinin ürettiği her araç ve sokaklardaki yollardaki her araç potansiyel müşteri konumunda asıl meslek nedir nerelisin
Tam tersine yanlış düşünüyorsun.
Üreticiler artık tamir edilmesini istemiyor yenisini satmak hedefi, eksidendi o sağlam yapılsın bozulmasın veya tamiri mümkün olsun.

Artık tamir edilmesin diye her türlü şeyi yapıyorlar içini epoksi dolduruyorlar beyin bozulduğunu anlayıp brick moda geçmeyi planlıyorlar, beyini en zarar görebilecek en problemli yerlere montaj yapıyorlar.

Şanzıman beyni sol ön çamurluk içine konuluyor,
araç beyinlerine yazılımsal kilit konuluyor SFD gibi,
Yetkili servis dışında akü değişimi yapılmasın diye bile önlemler alınıyor aracı satarken değil satış sonrası kazanma hedefi güdülüyor sanırım günümüzde.

Bu iş evet çok iyi paralar kazandırır haklısın ama bu para kazanma olayının devamlılığı ihtimali her gün geçtikçe azalıyor.
 
Bahsettiğin bütün olaylara şimdiden adapte olup kendini geliştirirsen basit bi ecu değişiminden bile ciddi işçilik parası kazanabilirsin hem işin kolaylaşmış olur.ben olaya komplike bakıyorum olay sadece ecu tamiriden ibaret değil bunun sensörü var kablo hattı var programı var güncellemesi var chip tuningi var iş makinesi var ağır vasıtası var tarım makineleri var bunların türevleri var sektör çok büyük bi dükkan açıp bu sektöre hizmet verip para kazanmak bence mantıklı bir yatırım.
 
Bahsettiğin bütün olaylara şimdiden adapte olup kendini geliştirirsen basit bi ecu değişiminden bile ciddi işçilik parası kazanabilirsin hem işin kolaylaşmış olur.ben olaya komplike bakıyorum olay sadece ecu tamiriden ibaret değil bunun sensörü var kablo hattı var programı var güncellemesi var chip tuningi var iş makinesi var ağır vasıtası var tarım makineleri var bunların türevleri var sektör çok büyük bi dükkan açıp bu sektöre hizmet verip para kazanmak bence mantıklı bir yatırım.
Yine yanılıyorsun.

Vag grubunu zaten 2020 sonrası unut SFD denen koruma sistemi getirdiler artık aracın hiçbir beynine yazılımsal müdahale yapamazssın başka arabanın hiçbirşeyini diğer arabaya takamazssın.

Yeni scania ve man çekici grubunu da unut onlarda vag bünyesine geçince sfd kilidi dahil edildi.

Bir diğer pazar büyüğü reno, bunlarda bileşen koruması eklemiş bulunmakta bileşen korumasını atlatmak mümkün fakat sirkülasyonu çok olan arabada bu kadar sürümü yakalamak zor çünkü birkaç farklı üreticiden beyin satın alıyor bir grupda bileşen koruması basit şekilde kalkarken diğer marka üreticide brick kalabiliyor.

Pazarın en büyük 2'sinden de ağır darbe yemiş durumda oto elektronik işi yapanlar.
Çok yakından sektörün içinde olduğum için bunu diyebiliyorum.

Günümüzde hala bu iş yapılır ama araçlar yenilendikçe bu işin sonu geleceği aşikar sadece tesisat onarımı led sis farı çin malı park sensörü montajı taiwan elektrikli bagaj montajı yaparak alternator scr'si değiştirerek çokta ileri gidilmez. kolaylıklar dilerim umarım başarılı olursunuz
 
Sen nekadar ileri gitmek istiyosun ki ozaman hayatın da kısıtlı ölüm var bu gerçek böyle diye hiçbirşey yapmıcakmısın bahsettiğin şeyler ileride olabilir sen geçmişten şuan günümüze kadar olan vasıtalara hizmet versen büyük bi ihtimalle ömrün yetmez bence sen şuana odaklan gelecek hepimiz için olmayabilir.
 
Komple yeni beyin takılsa?
Custom firmware?
Böylece koruma derdi olmaz. Kendi koruması olur. Alternatif, yan sanayi beyin olmuyor mu?
 
Komple yeni beyin takılsa?
Custom firmware?
Böylece koruma derdi olmaz. Kendi koruması olur. Alternatif, yan sanayi beyin olmuyor mu?
bunu müşteriye anlatmak zor , custom beyinde motora tam hakimiyet işide zor artık motor kontrol üniteleri çok komplike akü şarj akımından klima kompresörü basıncına kadar el altında tutuyor klima eco moda mı alınmış maxAC ye mi alınmış araba genel olarak eco modda mı vs. bunların hepsini gözetliyor bunun yanında temel görevleri ateşleme yağ basıncı yağ sıcaklığı gibi şeyleri izliyor çift devirdaim olan motorlar türedi birisi elektrikli birisi kayışdan tahrikli bunları yönetiyor ön ızgaranın arkasında hava akış klepesi olan arabalar var dış sıcaklığa göre bunu yönetiyor vs. vs. Bunların hepsini yapabilecek custom ecular mevcut olsa da herkesin elinin altında telefon var bakıyor çıkma beyin 20bin tl custom ecu işcilik vs. 25 tutuyor çok zor ikna olması.

Daha çok vag bünyesi araçlar üstüne bişeyler izliyor ufak çaplı yapıyorum 2020-2019 öncesi bu arabalar elektronik olarak oyuncak gibiydi 1 laptop+1000tl yatırım ile aracın her noktası ile oynamak mümkündü fakat vw bu gizli özellikçilere retrofitcilere para kaptırmak istemediği için önlemler getirdi aynı şekilde renoda böyle bir çözüme gitti.
 

Forum istatistikleri

Konular
8,342
Mesajlar
136,929
Üyeler
3,310
Son üye
Sdt01

Son kaynaklar

Son profil mesajları

mechanic ayhanarican mechanic wrote on ayhanarican's profile.
https://www.allmystery.de almanca biliyorsan burada araştır. Yapay zekada çeviriyor gerçi.
Almanların matematik bilgisi daha iyi oluyor.
“Kendi yolunu çizen kişi, kimsenin izinden gitmez.” – Nietzsche
Kim İslâm’da güzel bir çığır açarsa (güzel bir alışkanlık başlatırsa), onun sevabı ve kendisinden sonra ona uyanların sevapları, onların sevaplarından hiçbir şey eksilmeksizin ona da yazılır.
erdemtr55 taydin erdemtr55 wrote on taydin's profile.
Merhaba Taydin bey,
Gruba spms serisi yapıcak mısınız?
ben 3 sargılı toroid ile 2 adet flyback sürücek bir devre yapmayı düşünüyorum.size soracak sorularım vardı?
Mutluluğun resmi illa güzel çizilmiş tablo olmak zorunda değil.Bazen basit bir çizgi,doğru bir renk,yada küçük bir detay
Back
Top