Baran EKREM
Aktif Üye
- Katılım
- 1 Ocak 2020
- Mesajlar
- 107
2 Degisiklik arasindaki sure olculerek yapilir.
Sorun 5v olsun. O işte baya yol kat ettik. En kötü ihtimalle takarız bir 5v adaptör.Sana encoder + arduino + arduino icin 5v lazim nano kullanacaksan disi header ile baglanti yapabilirsin. Tek sorun arduino dan cikan sinyal isini gorecek mi? 5v nasil temin edecen?
Cikislar icin opto coupler olabilir belki..
Döndürme hızını niye belirlemek gerekiyor? Her döndüğünde PC'ye bilgi verilmesi yeterli olur bence. Hızlı ise hızlı bilgi, yavaş ise yavaş bilgi.
Abi ben 1 tık çevirdiğimde 000 ise 001 olamalı ikinci tıkta 002 olmalı. Yani hızlıca çevirdiğimde de 000 dan 050 ye gitmeli. Çok hassas olmasına gerek yok ama istediğim rakamı beni uğraştırmadan tutturması yeter.
Auto Pilot kontrolü ve dahası üzerinde olan bir panel.Bu oto pilot kontrol paneli değil mi?
Evet ama burada dikkat etmen gereken bir durum var. Push button değil anahtar kullanıyorsan, arduino her komut değişiminde aynı karakteri belirli bir süre göndermeli. Örneğin: Dijital 1 numaralı pini klavyenin A tuşu gibi davranmasını istedin. D1, 0 (GND) ya da ya da 1 (5V) olduğunda "A" tuşuna denk gelen komut iki durumda da gitmeli ya da bunların 0 ya da 1 olması A ve B tuşlarını tetikliyorsa ona göre... Oyunu sıfırdan açarken de bütün anahtarları oyun ile aynı konuma getirmelisin ki oyun içinde karışıklık olmasın. Rotary encoder ya da push button için buna gerek yok zaten her bastığında/çevirdiğinde bir sinyal gönderecektir.Anladığım kadarıyla programladıktan sonra misal ben oto pilot butonuna bastıktan sonra o klavye den "A" basmış gibi komut gönderecek ve oyun da bunu uygulayacak değil mi?
3 tane anahtar tuşum var. Birini örnek alalım. A/T anahtarı. Yukarı kalkınca aktif, Aşağı inince pasif oluyor. Klavyeden Sift+R tuşuna her basmamda anahtar uçakta konum değiştiriyor. Buna göre ben anahtarı yukarı kaldırdığımda da, aşağı indirdiğimde de klavyeden Sift+R komutu göndermesi lazım. ama bunu sadece 1 kere yapmalı. Anahtar yukarıda kaldığında sürekli Sift+R komutu göndermemeli.Evet ama burada dikkat etmen gereken bir durum var. Push button değil anahtar kullanıyorsan, arduino her komut değişiminde aynı karakteri belirli bir süre göndermeli. Örneğin: Dijital 1 numaralı pini klavyenin A tuşu gibi davranmasını istedin. D1, 0 (GND) ya da ya da 1 (5V) olduğunda "A" tuşuna denk gelen komut iki durumda da gitmeli ya da bunların 0 ya da 1 olması A ve B tuşlarını tetikliyorsa ona göre... Oyunu sıfırdan açarken de bütün anahtarları oyun ile aynı konuma getirmelisin ki oyun içinde karışıklık olmasın. Rotary encoder ya da push button için buna gerek yok zaten her bastığında/çevirdiğinde bir sinyal gönderecektir.
Ah o sim connect yok mu bitirdi beni. her şeyde karşıma çıkıyor. İngilizce zayıf, programlama zayıf ama kalkıştığım işlere bakYukarıda sana gönderdiğim kaynakta bahsetmiş. Oyun geri bildirimi de SimConnect SDK ile çok kolay yapıyormuş. Şurada bulduğum bir kaynak mevcut. http://www.prepar3d.com/SDKv3/LearningCenter/utilities/simconnect/simconnect.html
Bu da akış:
3907 eklentisine bak
Bence klavye komutları yerine geri bildirim ile yukarıda ilk verdiğim panellere odaklan. Bu senin hobin ve ilk etapta basit bir geri bildirim ile düğme konumlarını kontrol edecek kadar yaparsan daha fazlasına da ilerleyebilirsin. Diğer türlü belki geçici olarak seni mutlu edecek bir şey çıkar ortaya ama devamı olmaz ya da başa dönersin...