Boeing 737NG MCP Paneli Yapmak

Döndürme hızını niye belirlemek gerekiyor? Her döndüğünde PC'ye bilgi verilmesi yeterli olur bence. Hızlı ise hızlı bilgi, yavaş ise yavaş bilgi.
 
Sana encoder + arduino + arduino icin 5v lazim nano kullanacaksan disi header ile baglanti yapabilirsin. Tek sorun arduino dan cikan sinyal isini gorecek mi? 5v nasil temin edecen?

Cikislar icin opto coupler olabilir belki..
Sorun 5v olsun. O işte baya yol kat ettik. En kötü ihtimalle takarız bir 5v adaptör.
Ayrıca akımı yeterse usb den de alabiliriz 5v
 
Döndürme hızını niye belirlemek gerekiyor? Her döndüğünde PC'ye bilgi verilmesi yeterli olur bence. Hızlı ise hızlı bilgi, yavaş ise yavaş bilgi.

1 sn de ki pals sayisini saymak yeterli olur hiz icin ancak vidyodaki gibi projelerin altindan arduino kalkamaz sanirim. Simultane pals hizlari ve sayisi kaydedilip tekrarlaniyor.

Belirgin bir amacim yok. Amac kafa yormak... Sanki hic yorulmuyormus gibi :D

 
Gökhan'ın uygulamada herşey relatif olduğu için pals kaçırmasının endişelenilecek bir sonucu yok. Mesela hızlıca bir tur çevirdin. 15 pals gimesi gerekiyorken 13 pals gitti. Ne olacak? Uçağın hızını yeterince düşürüp artıramamış olacaksın. Biraz daha çevirirsin olur biter :D

Bu pals kaçırma CNC de kritik. 1000 pals gittiyse, tablanın o kadar ilerlemiş olması lazım. Yoksa ölçü yanlış çıkar ve parça çöpe gidebilir. O yüzden o tip enkoderlerde bir de Z sinyali oluyor. Her turda pozisyon senkronize edilmiş olur.

Bende Omron'un bir ABZ enkoderi var, örnek çıktısı:

Untitled.jpg
 
Abi ben 1 tık çevirdiğimde 000 ise 001 olamalı ikinci tıkta 002 olmalı. Yani hızlıca çevirdiğimde de 000 dan 050 ye gitmeli. Çok hassas olmasına gerek yok ama istediğim rakamı beni uğraştırmadan tutturması yeter.
 
Abi ben 1 tık çevirdiğimde 000 ise 001 olamalı ikinci tıkta 002 olmalı. Yani hızlıca çevirdiğimde de 000 dan 050 ye gitmeli. Çok hassas olmasına gerek yok ama istediğim rakamı beni uğraştırmadan tutturması yeter.

Arduino pals kaçırsa bile tam senin istediğin gibi davranır.
 
İşte uçağın yapmak istediğim paneli bu.
6 tane encoder buton var ve her birinin üzerinde o anki seviyeyi gösteren display var. Arduino ile enkoder sayısını displaye yazdırırım ama bu pals kaçırma muhabbetinden dolayı uçakla senkron bir şekilde çalışmayabilir. Displayleri yapabilmem için uçaktan arduinoya veri alabilmem lazım. Şuan o konu bana çok uzak olduğu için display kısımları resimden ibaret kalabilir. uçağın göstergesinden takip edebilirim onları.

Butonların ise orjinallerini bulabileceğimi pek sanmadığımdan sticker çıktı üzerine şeffaf ve esnek bir malzeme dökerek kağıdı sağlamlaştırıcam ve swichleri tam bu butonların altına denk getiricem. Bu konuda öneriye açığım. Plastik ve esnek bir malzeme üzerine bu panelin çıktısını bastırabilirsem daha iyi olur. Ama kim nerede nasıl basar bilgim yok.

737panel.png


Tahminen benim yapacağım şekli de böyle olacak
panel.jpg
 
Bu oto pilot kontrol paneli değil mi?
 
Bu oto pilot kontrol paneli değil mi?
Auto Pilot kontrolü ve dahası üzerinde olan bir panel.

Course: Gidilen yerin doğrultusunu ayarlar. (Soldaki 1.pilot, Sağdaki 2.pilot)
A/T ARM: Auto trottle
ias/mach: hız göstergesi
n1 ve Speed butonları: Aktif olduklarında Displayde yazan hızı uçağa uygular.
Vnav butonu: Otopilot hız ayarı
Lnav butonu: Otopilotun rotayı takip edebilmesi için açılır.
Heading: Uçuş başı. Sola çevirsen uçak sola döner, sağa çevirsen sağa döner.
HDG Sel butonu: Heading'i aktif/pasif yapmak için
VorLoc: Otomatik Vor yakalamak için
APP: Oto pilotun uçağı piste otomatik indirebilmesi için. (İlk zamanlar hep bunu kullanıyordum. Sonra öğrenince manuele geçtim :D )
Altitude: irtifa göstergesi
AltHld butonu: irtifa göstergesini aktif/pasif yapmak için
Vert speed: uçak hangi hızla alçalacak/yükselecek onu gösterir
v/s butonu: vertical speed'i aktif/pasif yapmak için
dn-up rotary encoder: alçalma/yükselme hızını ayarlamak için
A/P engange: buradaki 5 buton oto pilot aktif/pasif etmek için

Yazarken yoruldum yav. Bide benim kafa nasıl olmuşsa bu ve bunun gibi daha onlarca butonun hepsinin ne işe yaradığını almış. :katil1:
işte bir şeyi sevdin mi kafa alıyor ama sevmiyorsan ve ihtiyacın varsa öğrenmeye çalışıyorsun almıyor :D
 
Zaten Flight Simulatörün iki kumandayı aynı anda tanıyıp kullanması için çok uğraşmam gerek. Birde format atsam bu ayarları yekrar yüklemem gerekecek. Ama klavye öyle değil. Komutlar otomatik yüklenmiş geliyor. Hangi tuşun ne yaptığı hep aynı. Dolayısıyla klavye kütüphanesini kullanarak arduino programlamak daha cazip.
Anladığım kadarıyla programladıktan sonra misal ben oto pilot butonuna bastıktan sonra o klavye den "A" basmış gibi komut gönderecek ve oyun da bunu uygulayacak değil mi?
 
Anladığım kadarıyla programladıktan sonra misal ben oto pilot butonuna bastıktan sonra o klavye den "A" basmış gibi komut gönderecek ve oyun da bunu uygulayacak değil mi?
Evet ama burada dikkat etmen gereken bir durum var. Push button değil anahtar kullanıyorsan, arduino her komut değişiminde aynı karakteri belirli bir süre göndermeli. Örneğin: Dijital 1 numaralı pini klavyenin A tuşu gibi davranmasını istedin. D1, 0 (GND) ya da ya da 1 (5V) olduğunda "A" tuşuna denk gelen komut iki durumda da gitmeli ya da bunların 0 ya da 1 olması A ve B tuşlarını tetikliyorsa ona göre... Oyunu sıfırdan açarken de bütün anahtarları oyun ile aynı konuma getirmelisin ki oyun içinde karışıklık olmasın. Rotary encoder ya da push button için buna gerek yok zaten her bastığında/çevirdiğinde bir sinyal gönderecektir.
 
Evet ama burada dikkat etmen gereken bir durum var. Push button değil anahtar kullanıyorsan, arduino her komut değişiminde aynı karakteri belirli bir süre göndermeli. Örneğin: Dijital 1 numaralı pini klavyenin A tuşu gibi davranmasını istedin. D1, 0 (GND) ya da ya da 1 (5V) olduğunda "A" tuşuna denk gelen komut iki durumda da gitmeli ya da bunların 0 ya da 1 olması A ve B tuşlarını tetikliyorsa ona göre... Oyunu sıfırdan açarken de bütün anahtarları oyun ile aynı konuma getirmelisin ki oyun içinde karışıklık olmasın. Rotary encoder ya da push button için buna gerek yok zaten her bastığında/çevirdiğinde bir sinyal gönderecektir.
3 tane anahtar tuşum var. Birini örnek alalım. A/T anahtarı. Yukarı kalkınca aktif, Aşağı inince pasif oluyor. Klavyeden Sift+R tuşuna her basmamda anahtar uçakta konum değiştiriyor. Buna göre ben anahtarı yukarı kaldırdığımda da, aşağı indirdiğimde de klavyeden Sift+R komutu göndermesi lazım. ama bunu sadece 1 kere yapmalı. Anahtar yukarıda kaldığında sürekli Sift+R komutu göndermemeli.
 
Örneğin D1 A/T komutunu Shift+R ile tetikliyor.
if (D1 değişirse) {Shift+R gönder}
D1'in hangi yönde (0 ya da 1 olmasının) değiştiğinin bir önemi yok, her değişimde aynı komutu göndermesi lazım ki her defasında Shift+R ile açık ya da kapalı konumlar arasında geçiş yapsın. Bu şekilde yaparsan yön değiştiğinde tek komut gider. Bu nedenle senkron olması için oyunun ilk ekranında A/T komutu hangi konumda duruyorsa anahtarın da o konumda olması gerekiyor.

Bu işin doğrusu oyundan geri bildirim alarak tanımlamak. O zaman olayın boyutu olumlu yönde değişir.
 
Yukarıda sana gönderdiğim kaynakta bahsetmiş. Oyun geri bildirimi de SimConnect SDK ile çok kolay yapıyormuş. Şurada bulduğum bir kaynak mevcut. http://www.prepar3d.com/SDKv3/LearningCenter/utilities/simconnect/simconnect.html

Bu da akış:
1590695698653.png

Bence klavye komutları yerine geri bildirim ile yukarıda ilk verdiğim panellere odaklan. Bu senin hobin ve ilk etapta basit bir geri bildirim ile düğme konumlarını kontrol edecek kadar yaparsan daha fazlasına da ilerleyebilirsin. Diğer türlü belki geçici olarak seni mutlu edecek bir şey çıkar ortaya ama devamı olmaz ya da başa dönersin...
 
Son düzenleme:
Yukarıda sana gönderdiğim kaynakta bahsetmiş. Oyun geri bildirimi de SimConnect SDK ile çok kolay yapıyormuş. Şurada bulduğum bir kaynak mevcut. http://www.prepar3d.com/SDKv3/LearningCenter/utilities/simconnect/simconnect.html

Bu da akış:
3907 eklentisine bak
Bence klavye komutları yerine geri bildirim ile yukarıda ilk verdiğim panellere odaklan. Bu senin hobin ve ilk etapta basit bir geri bildirim ile düğme konumlarını kontrol edecek kadar yaparsan daha fazlasına da ilerleyebilirsin. Diğer türlü belki geçici olarak seni mutlu edecek bir şey çıkar ortaya ama devamı olmaz ya da başa dönersin...
Ah o sim connect yok mu bitirdi beni. her şeyde karşıma çıkıyor. İngilizce zayıf, programlama zayıf ama kalkıştığım işlere bak :D
Fligt simulatör bütün alış-verişlerini sim connect üzerinden yapar. Zamanında uçuş verilerimi kaydedebileceğim bir veb sitesi yapmak istemiştim hatta Flight Simulatör serveri kurmayı bile düşünmüştüm. Ama sırf bu sim connect'i bilmediğimden bi halt edememiştim. dökümanlar ingilizce. Türkçesi olsa da adam kesin İngiliz aksanı ile anlatmıştır. Ben yine bir şey anlamam. Bu işleri az çok çözenler kendilerini gerçek pilot sanmaya başlıyor. Bir şey soruyorsun adam anlatacam derken bir havalara giriyor sorma gitsin. Tabi genelleme yapmayayım, baaaazıları işte...
 
Sendeki kabiliyetler ile doğru şekilde ilerler isen kabin şeklinde kendine simülatör kurarsın. Zor olmayacağı gibi güzel de ilgi çeker, motivasyonun artar. Ortaya bir şey çıkartmayı başarırsan belki maddi destek bile bulursun. Zaten hobi olarak uğraşıyorsun, zamanının kalitesini arttırmakla kalmaz aynı zamanda nereye varacağı belli olmayan bir umut da verir.

İsteyen böbürlensin, bu kişiler çok önemli değil. Dünya da böbürlenen insanlara rağmen binlerce yıldır dönmeye devam ediyor... :katil2:
 
Zamaninda bende pinball (tilt) simulator yapmistim.


İlk basta birtane klavye parcalayip kartini kullandim. Tam istediklerimi karsilamayinca kendi klavyemi yapmak zorunda kalmistim. Tabi o zaman arduino falan yok. Kaynak yok. Baya ugrasmistim....


Fonksiyon olarak Fight sim ile kayaslanamaz tabi ama 6 ay ugrasmistim. Sonuc olarak cok basarili keyifli bir proje cikmisti ortaya...

Simulator win xp ile calisiyor ancak xp oldugu anlasilmasin diye bazi cambazliklar yapmistim. Soyleki bilgisayar acilinca monitorler kapali oluyordu. Ne zaman win acilir simulasyon yuklenir ise ses kartindan aldigim sinyal ile yaptigim arayuz kart monitorleri aciyordu...

Senin ugrasini gorunce aklima geldi bunlar. :)

Sonrasinda roller coster simulator e niyetlendim ama kismet olmadi...:cheeky3:
 
Son düzenleme:

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
5,885
Mesajlar
100,433
Üyeler
2,493
Son üye
cym247

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top