Firma aldığım ürünün faturasını geciktiriyor.

Status
Yeni mesajlara kapalıdır.

TA3UIS

Doğan
Katılım
15 Kasım 2023
Mesajlar
1,259
Yerli bir firmadan 04-01-2024 tarihinde osiloskop aldım, 18.000 tl kusur eft yaptım, firma ürünü ertesi günü yolladı ama ürünün faturasını ve sevk irsaliyesini yollamadı.

Bir hafta sonra görüştüğümde bir hafta sonra gönderilir denildi, halbuki ben aradığımda bir hafta olmuştu zaten ama gönderilmemişti.

Yasal süreç 7 gündür, ödemeden itibaren 7 gün içinde fatura gönderilmelidir. Kaldıki 3000 TL kusur kdv ve garanti durumları söz konusu.

Tekrar görüştüm, muhasebeci rahatsız, fatura başka yerden gelecek şeklinde cevaplar verince buraya konu açmaya karar verdim.

Gelişme: firmanın bu konudan haberi oldu sanırım. 11. günde faturam yollandı, firma sahibi gecikmeden dolayı özür diledi ve sorun çözüldü.

Destekleriniz için teşekkür ederim.


Not: Firma sahibi beni az önce telefon ile aradı uzunca konuştuk, aksaklıktan ve yaşananlardan dolayı tekrar üzüntülerini dile getirdi.
Kötü bir niyet olmadığını ve aksaklıkların neden olduğu konusunda beni açıkça bilgilendirdi.

Ben tekrar bu firmadan alış veriş yaparmıyım, evet yaparım, aklında firma hakkında soru işareti olanların da kafalarındaki soru işaretlerini silmelerini öneririm.
Almayı düşündüğüm Siglent SDG2042X Sinyal jeneratörünü de konuda bahsi geçen firmadan gönül rahatlığı ile alırmıyım evet alırım.


18.000 TL lik ürünü aynı gün kargoya vermesi de firmanın bir artısı oldu bence, ürün olması gerektiği gibi sıfır, güzel bir paketleme ve sorunsuz olarak geldi.
 
Son düzenleme:
Şikayetvar sitesine de yazabilirsiniz. En azından insanlar nette firmayı aradıklarında karşılarına bu şikayet çıkar. Firmanında size dönüş hızını etkileyebilir.
 
Yapmanız gereken basit..maliyeye şikayet.
 
Havale yapacaksam mutlaka önce fatura alıyorum, sonra bu senaryoda olduğu gibi yan çizmek mümkün oluyor. Kredi kartında bu çok daha zor oluyor.

Yolda malın başına bir iş gelse kime dert anlatacaksın. Allah bilir taşıma irsaliyesi de yoktur.,

Fatura kesmek iş değil. Hasta muhasebeci bekleme filan büyük yalan. Mesela şu an kurumsal bir firma mal alsa ödeme için mecbur kesecek. Zaten sende senelerce iş yaptığın için bilmen lazım ne kadar kolay işler olduğunu.

Bir benzerini pazaryeri uygulamalarında da sık sık yaşıyorduk, yakın zamanda sistem değişti galiba arıza çıkartamıyorlar eskisi kadar.

Parayı aldım, malı verdim esnaf işidir. Kasapta olur bakkalda olur ki onlarda kredi kartı kullandıkları için anında fiş veriyor.

Daha satın alırken bunu yapan bir firmanın sağladığı garantiye nasıl güvenceksin? Ya da alır almaz cihaz ayıplı gelseydi ne olacaktı acaba?

Bence en ufak bir tolerans ya da boşluk bırakmanın hiçbir mantığı yok. Bizler duygulasal tepkiler verdiğimiz için bu tepkilerde sömürüye çok müsait oluyor. Canı sıkılıp fatura kesmiyorum dese nasıl ıspat edeceksin, uğraş dur...
 
Ben havaleyle alışveriş yapacaksam mutlaka açıklama kısmına "şu şu ürünler karşılığında ödeme" gibi bir ibare ekliyorum ki bir sıkıntı olursa elimde bir kanıt olsun.
 
Siglent'i TDS Mühendislik de getiriyor.

TDS'den alıp, sıfır açtığım SDS2104X Plus cihazın fanı az gürültülü dedim, hiç uğraşma hemen kargoya ver dediler hemen yenisini gönderdiler.

Siglent'in Almanya satıcısından demoda kullanılan uygun fiyatlı SDM3065X DDM satın aldım. Almanyadan almama rağmen TDS problarını sorunsuz yeniledi.

TDS'den SDG2042X sinyal jenaratörü aldım, plastik aksamında az çatlak var gibi dedim aynı şekilde hemen yenilediler, meğerse imalatta oluşan iz imiş aynısı yeni gönderdiklerinde de vardı. Yinede sorgulamadılar bile yenilediler.

Bunun gibi bir çok şey oldu ve sattıkları ürünleri iyi tanıyorlar. Ben Siglent ürünlerimi onlardan alıyorum. Bugüne kadar güler yüzlü davrandılar bir sorun yaşamadım. Kefil olamam ama tavsiye ederim. Arayıp fiyat almaya kesinlikle değer.

---

Rigol için de birkaç defa Partnel Elektronik ile ticaretim oldu. Sitelerindeki fiyattan indirip yapmadılar. Ama onlarla da bir sorun yaşamadım.

---

JBC için Assemcorp ile çalışıyorum. Onlarla da bir sorun yaşamadım. Evime çok yakınlar. Onlarda da oldu, cımbız istasyonda bir sorun var gibi dedim ertesi gün yenisi ile değiştirdiler. Teklif alıyorum güzel fiyat veriyorlar.

Bunlar benim bildiğim düzgün yetkili satıcılar. Diğer firmaları bilmiyorum, aralarındaki fiyat farkı ile ben zengin olmam ama kıymetli cihazlarım için bir güvence oluyor. Şimdi topluca yazınca bakıyorumda bende bu güvenden epey istifade etmişim.
 
Fatura bir işe yararmı ki osiloskop için bir garanti süreci var mi kullanıcı hatası diyerek çikabilirler işinden
Hepsinden önce fatura fiyatı, devlete ödeyeceği gelir ve KDV vargilerini de içeriyor.

Bak mesala fatura kestiğinde 3 bin KDV, 15 bin içinden de kar ettiği miktarın kabaca %20 gelir vergisini ödemesi gerekiyor.

Senden devlete vergi ödemek üzere toplam fiyatı alıyor. Bir şekilde fatura kesmediği zaman senden aldığını devlete ödemeyip, devletten çalıyor.

Fatura sadece basit bir kağıt parçası değil. Çok işe yarıyor. En önemlisi vergisini ödeyen vatandaşın hakkını koruyor.

1705257755633.png


 
Site, içerik görüntü tamam. Bu firmaya güven duyulmalıdır.

3 bin lira KDV alarak fatura kesmeyeceğini düşünmek için erken. Ticari açıdan kendi kuyusunu kazmaktır. Suçtur. Bu riske gireceğini sanmıyorum
Belki topluca kesiyor. Tek tek uğraşmak istemiyor. Herhangi bir şikayet için ay sonuna kadar beklemek yerinde olur

Faturanın geç gelmesiyle yaşanacak kayıp nedir? Firmanız adına kesilecekse, kayıtlara girmesi açısından diğer ayın ortalarına kadar gelmiş olsa yeterlidir.

Tabi ödemeyi firma hesabına yaptığınızı varsayıyoruz. Adam kendi hesabını vermişse durum iç açıcı değil.
 
Son düzenleme:
Toplu fatura nedir, kurbana mı giriyor. :oops:

Bende fatura kesiyorum. Birine fatura kesmek için 3 dk yetiyor. Firma bu iş için iki defa telefonla konuşsa çok daha fazla efor harcar...

Başımıza her gelen, birşey olmaz diye diye gelmiyor mu?

Anlamadığım bu toleransın gerekçesi ne, firma yapması gereken 3 dk'lık işi savsaklıyor, müşteriden güven bekliyor...
 
Faturayı acele ettirmenin size bir faydası yok. Adam belki tek tabanca çalışıyor vakit bulamamış başka bir sorunu vardır.
lüzumsuz telaş. Az müsade edin. 3 binlira KDVyi kolay cebe atamaz. rahat olun. istemeseniz de kesecektir

Dikkat toplu fatura açıklanıyor:
Muhasebe yazılımı kullanmıyorsnız gib govtr den fatura kesmek biraz zahmetli ve dikkat istiyor. SMS doğrulama filan. her gün bununla uğraşmak yerine biriktirerek yapyor olabilir.
 
Son düzenleme:
Faturayı acele ettirmenin size bir faydası yok. Adam belki tek tabanca çalışıyor vakit bulamamış başka bir sorunu vardır.
lüzumsuz telaş. Az müsade edin. 3 binlira KDVyi kolay cebe atamaz. rahat olun. istemeseniz de kesecektir

Dikkat toplu fatura açıklanıyor:
Muhasebe yazılımı kullanmıyorsnız gib govtr den fatura kesmek biraz zahmetli ve dikkat istiyor. SMS doğrulama filan. her gün bununla uğraşmak yerine biriktirerek yapyor olabilir.
Herhangi bir aracı uygulama kullanmıyorum. efatura.gov.tr üzerinden kesiyorum. Nesi zahmetli bunun?

Firmanın işi fatura kesip, para alıp, ürünü teslim etmektir. Hangi sektörde olurs olsun en temel düzeyde işi budur.

Sanıyorum bu firmaya empati kurmanızı gerektiren bir durum var. Neden bir firmanın anında yapması gereken iş için yapmamasına mazeret uydurmak istiyorsun?

Toplu fatura açıklanacak bir kavram değil. Bildiğin dümdüz uydurma bir tabir.
 
Faturayı da kesemiyorsa artık bıraksın o işi. BEnce ilk tepkide hemen yapması yerinde olurdu. uzatmış. Savunulacak durum değil.

Evet tabir uydurmadır. Toplu fatura yerine Topluca olması daha uygun. Sitede bir checkbox var onu seçtiğimizde tüm taslak faturalar seçiliyor tek bir SMS ile onaylamış oluyoruz. Her gün aynı işlem için bu angaryayı çekmiyoruz. Toplu fatura onaylama işlemi budur. (https://earsivportal.efatura.gov.tr/intragiris.html)
 
Münferit ticaretin toplu ya da topluca faturası olmaz.
 
@Encoder
Siz bu firmanın müşterisimisiniz ?
Değilim. Alakam yok. Siteye baktım hoşuma gitti. Hızlı açıldı. Dolandırıcı gibi görünmüyor. Güven verdi.

Kanunen faturanın galiba bekletmeden kesilmesi gerekiyor. Örneğin döner dürüm yapan büfe akşama 50 tane fiş keseyim dese suç. Her müşteriye ayrı kesmesi lazım. Bu yüzden ceza alan tanıdığım işletmeler var.

 
Son düzenleme:
Arkadaşlar, bir muhasebecinin hasta olduğunda fatura işleri duruyorsa, orada ERP falan zaten yoktur. Zaten ERP bu işler için kullanılmaz.

Osiloskop satan adamın efaturayı kullanamayacak olmasından filan bahsedecek kadar da garip cümleler geçiyor.

Mağarada mı yaşıyor bu patron ki bütün Türkiye'nin kullandığı efaturaya girip fatura kesemesin? Osiloskop gibi bir teknik cihaz satıyor.

--

Belli ki @coder mağdur edilmiş.

Buna karşı 10 gündür sabırlı olmasına rağmen, hâlâ daha sabırlı olmasını telkin edip, sanki meramını dile getirmesinde kusuru varmışçasına firma hakkında zanlarla savunma geliştiriyorsunuz.

Ortada bir ayıp var. Kılıfını bulmak hiçbirimize düşmez. Diliyorum firma ayıbını bir an evvel telafi eder...
 
Arkadaşlar merhaba,

Ben bu firmadan daha önce alışverişim oldu. Çok memun kaldım.

Münferit olarak aksıklık yaşanmış olabilir. Muhasebe elemanı hasta olabilir,sistemsel bir aksaklık olabilir.
 
Rekamın kötüsü olmaz derler ama oluyormuş demek. Bu kadar ciddiyetsiz bir firma ile mecbur kalmadıkça alışveriş yapmak istemem ben şahsen.
 
  • Beğen
Reactions: nt
hocam

hocam elbette bir kusuru yok haklı da
ben de bu durumu baska bir işletmede bizzat gordüğüm için farklı bir bakış açısı ile yazmaya çalıştım çünkü bana firmanın muhasebecim hasta diyerek yalan söylemesi mantıklı gelmedi kaç gün kazanabilir ki bu kadar pahalı bir urunun kdv si odenip de faturasının pesinin bırakılmaycağını tahmin ediyordur herhalde
elbette efaturaya girip fatura kesebilir ama sonrası için erp den fatura kesmeden nasıl mal çıkışı yapacagını bilmiyordur vs vs erp fatura için şart olmasada içeride düzenin sağlanması için şart (burada sallıyorum evet ama amacım kılıf bulmak değil farklı bir bakış açısı getirmek yoksa meramını dile getirmesinde bir sıkıntı yok hatta sonuna kadar da haklı fatura en fazla 1 hafta geriye doğru kesilebiliyor yasal sınırı zaten aşmışlar)


elbette hak aramak suc değil zaten %100 haklısınız şuan isteseler bile doğru tarihe fatura kesemezler
dediğiniz gibi doğru bir bilgilendirme yapsalar zaten pek sorun da olmayacak orasıda firmanın iletişim yeteneğiyle alakalı artık

Merhaba,

Yukarıda arkadaşın yazdığına göre fatura kendisine ulaşmış. Her zaman aksaklıklar ve gecikmeler yaşanabilir. Münferid yaşanmış ve sonradan düzelmiş bir olay için firmalar bu kadar kolay karalanmamalı.

Yoksa her firma için herkes olumsuz bir şeyler yaşanabilir.
 
Rekamın kötüsü olmaz derler ama oluyormuş demek. Bu kadar ciddiyetsiz bir firma ile mecbur kalmadıkça alışveriş yapmak istemem ben şahsen.

Yok sitesi hızlıymış, yok şöyle yok böyle gibi mesnetsiz güven telkin eden söylemler ya da mazeret içeren her türlü söylem insanları yanlış yönlendirir.

Müşterisini koyun gibi peşinden meeleten bir firma ile bende kolay kolay iş yapmam. ( @coder affına sığınarak, sözüm meclisten dışarı) Bir an kendimi senin yerine koydum kendim için bir benzetme yaptım.

10 seneden uzun zamandır fatura kesiyorum-ticaret yapıyorum. İnsan aklınla dalga geçer gibi mazeretlerin ardına sığınmaya da gerek yok.

Burada somut bir problem yaşanmış. Yalan yanlış mazerete tenezzül etmeye gerek yok, özür hepsinden daha yüce bir erdem...
 
Özür dilediyse bravo.
 
Status
Yeni mesajlara kapalıdır.

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
5,885
Mesajlar
100,432
Üyeler
2,493
Son üye
cym247

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top