Ic direnc olcebilecek cihaz

bir firmadan 12 volt batarya paketi yapmak için 3 tane lifepo4 pil almıştım. bir ay kadar sonra 3 hücrenin yetersiz geldiğini ve 1 hücre daha gerektiğini fark ettim ve aynı firmadan sipariş verdim. gelen pil görünüşte aynı marka model olmasına rağmen iç direnci tutmadı. yeni gelen pili defalarca tek başına diğer grubun voltajları ile eşitledim. ama pil grubu şarj olurken yeni hücrenin voltajı çok daha erken maksimuma ulaşıyor ve bms şarjı kesiyordu. pilleri tek tek test ettiğimde aslında şarj kapasiteleri normal çıktı.

firmaya yazarak bu durumu belirttim ellerinde shrinki zedelenmiş olduğu için satamadıkları bikaç tane eski seriden varmış onlardan gönderdi. bu yeni gelen hücre ile eski hücreleri grupladığımda sıcak-soğuk ve şarj testlerinde maksimum 5 milivolt kadar fark oluyor.

elimde böyle bir cihaz olmadığı için iç direncini ölçemedim ama iç direnç konusu gruplanmış pillerde çok öenmli bir mevzu. yoksa uzun ömürlü batarya grupları yapailmek mümkün değil. aktif balans olmadığı sürece de pasif balanslı bmsler 20-25ma deşarj ile bu farkı kapatamıyor.
 
Son düzenleme:
bu alet sadece akım çekip iki durum arasındaki farkı hesaplamaktan başka bişey yapıyor olmalı. aksi halde düz telin direncini ölçemezdi.

 
Benim cihaz da geldi. USB bölümü kapalı geldi ama sorun yok. Keşke şarj tip C olsaydı, artık mikro USB kalmadı gibi.

Sadece imalat hatası gibi. Birde paketlemeyi pek beğenmedim ama sorunsuz geldi.

Bahsettiğim pilleri test ettim. Pillerin iç dirençleri biraz yüksek göründü bana.

20240525_152653.jpg
20240525_152700.jpg
20240525_161120.jpg
20240525_161200.jpg
20240525_161140.jpg
 
Hepsi ayni pil paketinde ise , direncler in degerleri birbirine cok yakin, olcmede bir yanlislik yok gibi abi. Sadece bu gercek ic direnc mi diye dusunebiliriz o kadar. Referans olarak bence iyi calisiyor.
 
Test ettiğim piller notebook bataryasından çıkan Samsung ICR18650-26H. 4 taneydi bir tanesi çöp olmuş diye çoktan pil çöpüne attım.

1716653422279.png


Burada normal şartlarda kaç mΩ direnç değeri beklenmesi gerektiği yazımş. Bu piller kapasiteleri ölçüsünde hizmet etmeye devam edebilir.
 

Ekler

  • ICR18650-26H.pdf
    199 KB · Görüntüleme: 20
Hepsi ayni pil paketinde ise , direncler in degerleri birbirine cok yakin, olcmede bir yanlislik yok gibi abi. Sadece bu gercek ic direnc mi diye dusunebiliriz o kadar. Referans olarak bence iyi calisiyor.


Ben Aspilsanlarda ortalama 16 mΩ okuyunca biraz yüksek demiştim ama dediğin gibi değilmiş.
 
Aspilsan'ın pilleri çok daha üst seviye. Bir video görmüştüm, adam birkaç dakika boyunca 25 A çekiyor, ama pilin voltajı her zaman 3.2 V un üzerinde kalmaya devam ediyor. Şimdi biraz baktım ama bulamadım, bulunca eklerim.
 
Aspilsan'ın pilleri çok daha üst seviye. Bir video görmüştüm, adam birkaç dakika boyunca 25 A çekiyor, ama pilin voltajı her zaman 3.2 V un üzerinde kalmaya devam ediyor. Şimdi biraz baktım ama bulamadım, bulunca eklerim.
 
Videoyu buldum. Zaten bildiğim bir kanalmış. Pil konusunda Türkçe kanallar arasında benim bildiğim en iyi kanal. Sahibinin konuya hakim olduğu belli.

 
Acaba bu RC3563, ayni pil i arka arka ya olctugumuzde hep ayni tutarli sonucu veriyor mu? Tabi her olcum yaptigimizda dokunarak pil deki sicaklik degisir ise , pil ic direnci de illa degisecek.
 
Ben pillerime acırım.
Böyle işkence yapamam. :)
Kardiyolojiye gidince koşu bandında böyle işkence yapıyorlar. %20 eğimle 15 dakika :)
O kadar koşsam doktorda ne işim var.
 
wattmetreler var. onlar kwh olarak kayıt ediyorlar sürekli.
O değerler belli bir değere düşünce pil öldü denilebilir.
 
İç direnç ölçerken bu kadar yükleme yok.
Bu yöntemde yüksek yükte kapasitesi ölçüyor kısa zamanda.
Zarar verebilir.
Ben Aspilsan pilden 8A cektim 64 ℃ oldu temas noktalari, sonra farkettim ki temas yuzeyi cok ufak. Pil i esas yuksek amperler icin punta isi bittikten sonra yapmak gerekir dedim. :gulus2: Ama tabi haklisiniz bu kadar uzun sure 25 Amper cekmek pek dogru hareket degil bence de. Ama bizim icin iyi gosterge. Ozellikle motor ilk kalkis aninda cekilecek akim inanilmaz yuksek oluyor. Birde LifePO4 felan cikarsa cok tatli olur. Paket yapmis ta halk a satis gormedim.
 
Ben Aspilsan pilden 8A cektim 64 ℃ oldu temas noktalari, sonra farkettim ki temas yuzeyi cok ufak. Pil i esas yuksek amperler icin punta isi bittikten sonra yapmak gerekir dedim. :gulus2: Ama tabi haklisiniz bu kadar uzun sure 25 Amper cekmek pek dogru hareket degil bence de. Ama bizim icin iyi gosterge. Ozellikle motor ilk kalkis aninda cekilecek akim inanilmaz yuksek oluyor. Birde LifePO4 felan cikarsa cok tatli olur. Paket yapmis ta halk a satis gormedim.
Casio F-91W saati için gerekmiyor. 10 -15 sene çalışıyorlar ölü pille. :)
Dronlar berbat 5 dakikada tüm kapasiteyi harcıyor.
 
Videoyu buldum. Zaten bildiğim bir kanalmış. Pil konusunda Türkçe kanallar arasında benim bildiğim en iyi kanal. Sahibinin konuya hakim olduğu belli.

Bu kanalı bende takip ediyorum. Bu videoyu da izlemiştim. Bu adamın testleri çok iyi umarım ticari bir kaygı ile ileride yaklaşımı değişmez.
 
Ölçümleri doğrulamanın bir yolu var mı ? Ben bu cihazın dahtelerinin olabileceğinden endişeliyim çünkü kutusu bu cihaza özel değil kolay bulunabilen bir kutu gibi gözüküyor
 

Forum istatistikleri

Konular
6,181
Mesajlar
105,435
Üyeler
2,567
Son üye
GaziBey

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top