Lazer ile baskı devre imalatı

Youtube de örnek çok.
Dry film i ıslatmak , pcb ıslatmak , ikisini de ıslatmamak , rulo ile yerleştirmek , yerleştirme işini laminatora yaptırmak
Önerim laminatörü olmayanlar için kauçuk rulo bulsunlar ve filmi bir kenardan hafifçe yerleştirdikten sonra hafifçe üstüne serip rulo ile yapıştırsınlar.
Laminatör varsa rulo zaten var dır .
Laminatörün görevi hem yapıştırmak hemde ısıtmak ( 100 ° C ) .
Isıtınca uv reçine film tarafından pcb tarafına transfer oluyor.
Ütü ile de olur 100 ° C ayarlayın.
Laminatöre sürmeden önce altına bir kağıt koyun ki yanlardan taşan film merdanelere yapışmasın.
Tutturduğunuz kenardan laminatöre verirseniz gerisini o halleder hava filan kalmaz.

Bir diğer pratik , çapraz bant ile bir tarafın ( hangisi olduğu fark etmez ) koruyucusunun kaldırılmasıdır , videolarda görülüyor.

Kimyasallarla çalışılırken 25-30 ° C sıcaklıklar normal sonuçlar içindir.
Kabınızın kapağı olursa iyi olur , akvaryum hortumu gibi bir şeyle dışarı uzatırsınız evin içinde çeşmenin yanında kolaylık olur ( sadece asit ile çalışırken gerekli diğerleri zararsız ).


https://www.youtube.com/watch?v=HPYCHaeENJE

https://www.youtube.com/watch?v=XeobuhF-YuM
https://www.youtube.com/watch?v=U46iWRBSlgk

Fabrikalarda mesela şöyleymiş :

https://www.youtube.com/watch?v=ljOoGyCso8s
 
Aslında yurt dışı pazar açık olsa iyi bir ticari fikir. Belirli ölçülerde pcb'yi kes, laminasyon ile kapla. Siyah poşete kot. Hazır şekilde sat.

Ben bu cümlenizi tam anlamadım.Yani Dry filmi PCB ye lamine edip satmayı zaten Bungard firması yapıyor Türkiyede bile satıyor yoksa daha ucuza malolan bir yöntemimi anlatıyorsunuz?
 
Ben bu cümlenizi tam anlamadım.Yani Dry filmi PCB ye lamine edip satmayı zaten Bungard firması yapıyor Türkiyede bile satıyor yoksa daha ucuza malolan bir yöntemimi anlatıyorsunuz?

Dry film Türkiye'de var mı? :oops: Ben şimdi bungard'ın türkiye temsilcisi Özhat'a baktım, kuru film falan birşey yok.
 
İlle de mavi naylon kaplı olmasına gerek yok ya.Biri PCB ye püskürtüp satıyor ,öbürü OPP ye püskürtüp ışıktan koruyup folyosunu satıyor.
Sonuçta UV ile imaj çıkıyor
 
İlle de mavi naylon kaplı olmasına gerek yok ya.Biri PCB ye püskürtüp satıyor ,öbürü OPP ye püskürtüp ışıktan koruyup folyosunu satıyor.
Sonuçta UV ile imaj çıkıyor

Aralarında fark vardır. Profesyonel uygulamalarda dry film boşuna kullanılmıyordur. Bir kere tam eşit kalınlıkta kaplama oluyor, ama pozitif 20 nispeten değişkenlik gösteriyordur kaplama kalınlığı.
 
Aralarında fark vardır. Profesyonel uygulamalarda dry film boşuna kullanılmıyordur. Bir kere tam eşit kalınlıkta kaplama oluyor, ama pozitif 20 nispeten değişkenlik gösteriyordur kaplama kalınlığı.

Bu plaketlerden zamanında çok kullandım. Dry Film kaplılar, ve kaplama kalitesi de çok iyi.
Ama Dry filme göre hazır kaplanmış plaketler daha pahalı.
Çinden 10mt kadar dry film alınca Dorukanın hazır DryFilm kaplanmış plaketlerinden vazgeçtim.
Bayatladımı, işe yararmı bilmiyorum ama hala birkaç metre Dryfilm duruyor.
Denemek isteyen olursa gönderebilirim.
 
Bayatladımı, işe yararmı bilmiyorum ama hala birkaç metre Dryfilm duruyor.
Denemek isteyen olursa gönderebilirim.

Şu pozlandırma düzeneğini bir kurayım bu teklifini değerlendirmek isterim :) Kimyasalların hepsi ulaştı elime, tek kalan pozlandırma.
 
Şu pozlandırma düzeneğini bir kurayım bu teklifini değerlendirmek isterim :) Kimyasalların hepsi ulaştı elime, tek kalan pozlandırma.

Pozlandırma ve kimyasal maddeler konusunu derken ? Benim bildiğim sadece NaOH (yada türevi bir kimyasal ) kullanılıyor UV nin dalga boyu ve süresininden çok emin değilim.Bunlardan başka neler var?
 
Pozlandırma ve kimyasal maddeler konusunu derken ? Benim bildiğim sadece NaOH (yada türevi bir kimyasal ) kullanılıyor UV nin dalga boyu ve süresininden çok emin değilim.Bunlardan başka neler var?

NaOH da var, ama asıl sodyum metasilikat ile iyi sonuç alındığı belirtiliyor. Bende ikisi de var. Zamanı geçince bir konu açacağım ama zamanı da bir türlü gelmiyor :)

UV A kullanılması gerekiyor. Diğer UV ler ile de oluyor ama en çabuk filmi veya pozitif 20 yi dönüştüren UV A. Bende özel ampul var, menevşe sokaktaki bir ampulcuden almıştım.
 
Dryfilm de pozlandırma sonrası ışık gören yerler "sertleşir" görmeyen yerler " karbonat " banyosunda eriyip karışır gider bakır açığa çıkar.
Sonra klasik bakır aşındırma banyoları.
Hangisini kullanacağınız size kalmış.
En çok kullanılan HCl ( tuz ruhu ) + H2O2 ( hidrojen per oksit - oksijenli su ).
Aşındırma bittikten sonra bakır yollar üzerinden UV curable boyanın kaldırılması için NaOH ( sud kostik - lavobo açıcı ) ile yıkanır.

Kendiniz boyayacaksanız boyacıların kullandığı tabancalar ile sonuç almanız çok zor.
Airbrush denilen minilerini kullanmanız gerekir.


Airbrush ı olanlar boş vakitlerini şöyle değerlendiriyormuş:




Benzeri konu :

 
Son düzenleme:
Şu pozlandırma düzeneğini bir kurayım bu teklifini değerlendirmek isterim :) Kimyasalların hepsi ulaştı elime, tek kalan pozlandırma.

Ne zaman isterseniz. Ama dediğim gibi en az 2-3 yıllık, ama iyi korundu.

Pozlandırma için kullandığım kutu.
00073ce6-3693-4889-a5bc-0b5e9489edb5.jpg


Dryfilm için araştırdığımda 365nm UVA tavsiye edildiğinden Çinden alınma 9W lık 365nm yüzey başına 6 şar, toplam 12 adet UVA lamba kullandım. Tek-çift yüz seçilebilen basit bir de timer yaptım.

Kullanılan baskı gerçekten siyah ise pozlama süresini biraz uzun tutmakta sıkıntı olmuyor. Benim kutu için 8-10dk. gibi.
Önerim yazıcınız yeterli gelmez ise prof. baskıcılardan çıktı almak. Birde asetatın kalınlığından dolayı mürekkep filme temas edecek şekilde çıktı alınması.

Banyo için 1.5-2gr/lt sodyum hidroksit yeterli oluyor.

Sodyummetasilikat'ı bende duydum. Ama zamanında baktığımda çuvalla satan vardı sadece. Deneyemedim.

Bakırı eritmek içinde Amonyumpersulfat kullanıyorum. Zehirli gaz çıkışı yok. Tepkime de oldukça kontrollü oluyor.
Sıvı içinde de göztaşı oluşuyor. Mevsim uygunsa komşunun asmalarına, bitki bitlerine vs.ye yarıyor.

0.2 yol + 0.2 yol arası PCB yi çift taraflıda olsa yapmakta sıkıntı yok. Ama özellikle çift taraflı olduğunda yüzlerce via, Th-hole pad varsa delik delme kısmı için birde basit de olsa cnc gerekiyor.
MDF üzerine dandik aluminyum dan yapılma, saplama-gijon dan vidalı mili olan bir şeyi de (cnc demeye dilim varmıyor.) delik delmek için kullanıyorum.
 
Atölyeden getireyim de bakalım lambaya. Bendeki tek bir ampul, baya büyük birşey. 60 cm mesafeden pozlandırınca çok kısa süre tutulması yeterli deniyordu (1 dakikanın altı). Bir deneme yapmıştım, basit bir PCB ile sonra da daha fazla uğraşamamıştım.
 
Son düzenleme:
Bendeki pdf lerden ,365 nm dalga boyu kullanıldığını tekrar okudum.Yani UV A bandı oluyor , 50mJ/cm2 enerjinin yeterli olduğunu yazıyor artık plaketinin yüzeyine ve lambanın gücüne göre hesapanabilir ama çok kritik bir konu değil
 
Pozlandırma için kullandığım kutu.

SMD LED kullanarak yapılanları var. Ben hiç bu metot ile PCB üretemedim, ne kadar verimli bilmiyorum. 15-20 yıl önce Pozitif 20 alıp denedim ama beceremedim. Zaten o dönem Seyrantepe'de bir imalatçı vardı uygun fiyattan yapıyordu ve hep ona profesyonel üretim yaptırıyordum. Haliyle evde baskı devre üretim işinde kendimi geliştiremedim.

 
Bendeki lamba şu. Philips HP125R. Hakkında bilgi bulamadım ama sanırım UV-A lamba. 125 Wattlık.

IMG_20200814_200450.jpg


IMG_20200814_200503.jpg
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
6,951
Mesajlar
118,748
Üyeler
2,824
Son üye
selocan32

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top