Osiloskop seçimi

Yazdıklarınız doğru ,zaten o olayı değiştirmeye çalışıyorum , bu arada da hiç olmaz ise Apollo11 in uzaya fırlatılırken ki gibi ilk yakıt tankı olayım diyorum :) , baba yüreği işte , bizim zamanımızda çelik-çomak vardı , şimdi ise ilgi çekici çok daha fazla cihaz var , biraz da yönlendirmek lazım , gönül ister ki kendi başına düşünsün istesin , hem belki diğer arkadaşların dediği gibi ben biraz evvel davranıyorum , belki de bu ilgili dersleri başladığında kendisi talep edecek bir şeyleri.
 
İngilizce de çok iyi ise, gereken bütün bileşenler var. Sadece heves eksik gibi duruyor. Bence onu çözmeden büyük paralar harcama. Belki de bir süre sonra diyecek ki "benim gerçekten yapmak istediğim iş bu değil, avukat olmak istiyorum".
Katılıyorum , zaten sınavda kendi istedi E.E yi , ben de memnuniyetle olur dedim , bugün dese ben Mühendisliği bırakıyorum Avukat olacağım , yazar olacağım , canı sağ olsun , ona da olur derim, zaten İngilizce bir romana başlamıştı en son (konu da tarihi bir oyun senaryosu , hem de baya kalıplara da uyarak) , aynı zamanda şiir de yazıyor , onlarca şiiri var. Yani şimdilik her dalda oynuyor :) , hayırlısı bakalım.
 
Bazi cocuklar vardir daha ilk okul oncesinde ben buyunce bu olacagim der ve buyudugunde gercekten de o meslegi edinir.

Bazi yetiskinler vardir universiteye baslar iki uc yil sonra karar degistirir.

Pek cok arkadasim cocuklarini kendi istedikleri bolumlere/mesleklere zorladilar. Olmadi. Universite 2 de 3 de okulu biraktilar bambaska bolume gittiler.

Ben de oglumun elektronik okumasini arzulardim fakat hic bir zaman zorlamadim. Sirf otomobilleri sevdigi icin makineyi secti.

Aziz Nesin unlu bir edebiyatci. Oglu ise unlu bir matematikci.

Onemli olan cocugun neyi sevip neyi sevmedigi.

Fakat buna coktan karar vermis olmasi lazim. Universite sinavi yaklastiginda hala bir secimi yoksa durum cok kotu.
 
Birçok gelişmiş ülkede üniversiteye girildikten sonra mezuniyetiniz için alacağınız derslerle bölümünüz şekillenir diye biliyorum. Örneğin, Fransa'da bu mümkündür; ikinci sınıfta (hatta son sınıfta) bölüm değiştirebilirsiniz. Bizim sistemimizin bir başka saçmalığı da ellerinden gelse kundakta size bir branş belirleyecekler ve sizi ona göre yetiştirmeye zorlayacaklar. Tabii ki, bu saçma zihniyetin mesneti genellikle günlük siyasi nedenler.
 
Bazi cocuklar vardir daha ilk okul oncesinde ben buyunce bu olacagim der ve buyudugunde gercekten de o meslegi edinir.

Bazi yetiskinler vardir universiteye baslar iki uc yil sonra karar degistirir.

Pek cok arkadasim cocuklarini kendi istedikleri bolumlere/mesleklere zorladilar. Olmadi. Universite 2 de 3 de okulu biraktilar bambaska bolume gittiler.

Ben de oglumun elektronik okumasini arzulardim fakat hic bir zaman zorlamadim. Sirf otomobilleri sevdigi icin makineyi secti.

Aziz Nesin unlu bir edebiyatci. Oglu ise unlu bir matematikci.

Onemli olan cocugun neyi sevip neyi sevmedigi.

Fakat buna coktan karar vermis olmasi lazim. Universite sinavi yaklastiginda hala bir secimi yoksa durum cok kotu.
Doğrudur , benim de yiğenim tıp 3 ü bıraktı gitti inşaat mühendisliği okuyor , bir diğeri otomotiv dedi bu yıl Rusya'da Uzay ve havacılık okumaya başladı , oğlum da sınavda ısrarla E.E olacağım diyerek yazdı , makine , bilgisayar , endüstri müh. de vardı seçeneklerinin içinde , sadece E.E yazdı , iki tane de sibop olarak altlarda basit bir iki faklı bölüm yazdı. Hal böyle iken ; aksini belirtene kadar E.E. Müh. okuyacak çıkarımını yapmak hayalcilik olmaz , yok ileride ben başka bir şeyler yapacağım derse onu da o zaman olumlu olarak değerlendiririz .
 
Forumdaki yazılan cevapların hepsine ben de katılıyorum aşama aşama ilerlemek çok daha mantıklı.

Bir de kısaca yaşadığım bir olayı anlatayım. Ben ortaokula giderken yazılım ve elektronik işlerine çok ilgiliydim.
İnternetten devreler bulup yapıyordum. Ama takılırsam çözüme ulaşabilmem pek mümkün olmuyordu.
Ya da yaptım çalıştı ama nasıl çalıştığını anlatacak kimse yok. Bir bilgi varsa da internette beni çok çok aşıyordu.

Liseye doğru kardeşime bu sefer ben ön ayak olmaya çalıştım. Onun ilgisi elektroniğe değil makine mühendisliğineydi.
Bana yardımcı olan olmamıştı, keşke o yaşta ilgilenselerdi mottosuyla yanlışlıkla ama iyi niyetle bilgiye boğdum.
Yazılım mı python ile başlasın hemen bilgisayara PyCharm kurdum 3-4 tane video serisi baktım youtube dan. Kafama en çok yatanı önüne koydum.
Program hangisini kullanayım diye bir derdi derdi yok, hangi dil öğreneyim diye arayışa geçmesine gerek yok.
Aslında ben öğrenmek istiyorum onun da o yaşta benim tek başıma yapamadığımı yapıp başarmasını istiyordum.
Artık iyi kötü bir başlangıç bilgim de olduğu için başta karşılaşabileceği bütün sorunları da tak diye çözecektim.
Ben ama lisede diğer derslerden vakit ayıramıyorum ama onun vakti var onu serbest bırakıyorum, uğraşsın diye.
En sonunda çocuk bezdi zorla 1-2 kere oturtturdum ama öyle de ilerlemez. 9-10 video ilerledi ve o iş bitti.

Aynı şeyi madem makina müh. istiyorsun deyip Solidworks ile de yaptım.
O yaşta en azından ben yapamazdım crack en güncel sürümü yükledim. En güzel video serisini buldum.
Bu sefer benim için de yeni ve çok zevkli bir konuydu 7-8 video beraber izledik çizdik bir şeyler.
Sonra yine vaktim oraya bütün odağımı vermemi engellediği için yalnız bıraktım. Durum yine aynı şekilde sonuçlandı.

Bir de göz ardı ettiğim en büyük şey her ikisini de öğrense somut bir sonuç çıkmıyor.
Örneğin çocuğun 3D printeri olsun ki çizmek için bir motivasyonu olsun.
Sonuçta tecrübeli mühendisler de iş yapa yapa öğreniyor. Bir ömür simülasyon programlarının başında çalışarak bilgi biriktirmiyor.
Motivasyonel bir eksiklik oluşuyor bu da devamında ilgisizliği getiriyor.
Bir keresinde bir il veya ilçe milli eğtim müdüründen şu sözü duymuştum "BİLGİ"nin beşte dördü "İLGİ" demişti.
Bu işin daha iyi bir açıklaması asla olamaz diye düşünüyorum.

Benim bakış açımdan öğrenmesi gereken her şeyi sunmuştum ama bir tek sorun ilgi yoktu.

Bu sebeple ben örneğin kendimi bir konuya odaklayıp o konuda nasıl bilgi edinmeye çalıştığımı düşünüyorum.
En son bir ürün elde etmek istiyordum. Bunun için adım adım amaca yönelik hala birçok bilgi topluyorum.

Bu kısımda @taydin abinin dediğine sonuna kadar katılıyorum. Bir amaç, bir proje belirlemelisiniz.
Drone işi bence çok güzel bir proje olur bir multimetre ve lehim aleti alsanız başlangıç için çok yeterli. Geri kalanı da tornavida, pense vb.
Motivasyonu da açıkçası gayet tatminkar bence. Bu yazdığınız cihazlar çok iyi benim de böyle bir listem var bunları tamamlamaya çalışıyorum.
Bir kısmını sadece ailem aldı bir kısmına ben para kazanıp aldım. Öğrenme aşamasında bence bu cihazları baştan almanızda iki sakıncalı durum olabilir:

Birincisi pek bir cihaz hedefi kalmayacak. Çünkü bir sonraki ürünler çok çok pahalı profesyonel sınıfa geçmeye başlıyor.
Aynı zamanda kişiden kişiye göre değişir ama değerli cihazlar olduğu için kullanırken endişe durumu fazlaca olabilir.
Bozduğunda sadece deneyim kazanacağı nispeten daha ucuz şeylerle sıfırdan başlamak bence daha doğru. Yoksa öğrenmeyi bu şekilde yavaşlatmasın.

İkincisi de cihaz alma hedefi azalınca şöyle bir sorun olabilir.
Ben şahsen bir cihazı alırken ne kadar hakkını veriyorum, laf olsun diye mi alıyorum diye sorguluyorum kendimi.
Kimi cihaz var başta1 yıl kullanmadım ama şu anda %80-90 hepsine hakimim %60 özelliklerini de kullanıyorum.
Eğer durum böyleyse içim rahat ama değilse parayı boşa mı harcadım diyorum. Böyle bir endişem varsa öğrenip hakkını vermeye çalışıyorum.
Ya da almadan öğrenmeye çalışıyorum.

Sürekli yaptığım bir hata aynı anda 4-5 projeyi araştırıp o heyecandan bu heyecana koşuşturmak.
Okurken ve araştırırken günlerin nasıl geçtiğini anlamıyorum ama sonuçta ürün çıkmıyor. Bilgim artıyor ama deneyimim artmıyor.
Bu cihazlar bir anda yanında olursa aynı anda öğrenip çözmesi gereken birçok ödevi olmuş gibi de olabilir. İşin bu tarafı da var.

Ama şunu söylemeliyim ki bilgisi olmayan birisi olduğunuzu söylemişsiniz, araştırmanız ve belirlediğiniz ürünler gerçekten takdir edilmeyecek gibi değil.
Amacınız çok güzel, umarım beni bu konuda yanlış anlamazsınız kardeşim üstünde denediğim ve yaptığım iyi niyetli hataları yazdım.
Umarım oğlunuz da güzel bir hobi edinip kendini teknik bir alanda bir yandan geliştirir.

Buradan kardeşimden de özür diliyorum. Muhtemelen ben hiç ellemesen kesin bilgisayar müh. olmak isterdi günümüzdeki birçok genç gibi.
Şu anda kodlamadan nefret ediyor. Neyseki araba merakı sebebiyle hala makine müh. olmak istiyor.

Benim ileride uygulamayı düşündüğün yöntem INCEPTION, yani fikir ekme. En doğal sonuç bu şekilde elde edilir diye düşünüyorum.
Oğlunuzun yaşı fikir ekmek için pek uygun değil ama Drone uçurma gibi bir amaç bence harika bir yaklaşım olur.
Ya da ilgisini çekiyorsa mesela bu da benim hobim amatör telsizcilikle ilgilenebilir. Hatta siz de onunla beraber bu hobiye dahil olabilirsiniz.
Benim motivasyonum ben kendi telsizimi yapacağım demiştim ve bu yolda tonla RF mühendisliği ile ilgili şey öğrendim.
Amacım telsiz yapmak olamasaydı o karmaşık diyagram ve şemalardan bir şey anlamaz kaçardım hemen.

Aşağıya geçmişte izlediğim fakat aktif olmayan çok güzel drone yapan birisinin youtube kanalını ekliyorum. Daha iyileri de vardır mutlaka.

Bir de beni bu hobiye çeken nasıl yani kendimiz evde telsiz yapabiliyor muyuz dedirten rahmetli TB5X Mehmet Divili hocanın kanalını ekliyorum.
Videodaki bütün test aletleri ve telsizler el yapımıdır. Birçoğunun kutusunu da kendisi tasarlardı.

Oğlunuza meslekte ve hayatta başarılar diliyorum. Sizin değerinizi bilsin.
 
"BİLGİ"nin beşte dördü "İLGİ" muhtesem bir tespit.

Bir iki gun once de "cok gezen mi bilir cok okuyanmi" sorusunun cevabini ogrendim.

Ikisi de degil. Merakli olanmis.

Merakli olan meragini gidermek icin hem cok gezmek zorunda hem de cok okumak zorunda kalirmis.
 
Forumdaki yazılan cevapların hepsine ben de katılıyorum aşama aşama ilerlemek çok daha mantıklı.

Bir de kısaca yaşadığım bir olayı anlatayım. Ben ortaokula giderken yazılım ve elektronik işlerine çok ilgiliydim.
İnternetten devreler bulup yapıyordum. Ama takılırsam çözüme ulaşabilmem pek mümkün olmuyordu.
Ya da yaptım çalıştı ama nasıl çalıştığını anlatacak kimse yok. Bir bilgi varsa da internette beni çok çok aşıyordu.

Liseye doğru kardeşime bu sefer ben ön ayak olmaya çalıştım. Onun ilgisi elektroniğe değil makine mühendisliğineydi.
Bana yardımcı olan olmamıştı, keşke o yaşta ilgilenselerdi mottosuyla yanlışlıkla ama iyi niyetle bilgiye boğdum.
Yazılım mı python ile başlasın hemen bilgisayara PyCharm kurdum 3-4 tane video serisi baktım youtube dan. Kafama en çok yatanı önüne koydum.
Program hangisini kullanayım diye bir derdi derdi yok, hangi dil öğreneyim diye arayışa geçmesine gerek yok.
Aslında ben öğrenmek istiyorum onun da o yaşta benim tek başıma yapamadığımı yapıp başarmasını istiyordum.
Artık iyi kötü bir başlangıç bilgim de olduğu için başta karşılaşabileceği bütün sorunları da tak diye çözecektim.
Ben ama lisede diğer derslerden vakit ayıramıyorum ama onun vakti var onu serbest bırakıyorum, uğraşsın diye.
En sonunda çocuk bezdi zorla 1-2 kere oturtturdum ama öyle de ilerlemez. 9-10 video ilerledi ve o iş bitti.

Aynı şeyi madem makina müh. istiyorsun deyip Solidworks ile de yaptım.
O yaşta en azından ben yapamazdım crack en güncel sürümü yükledim. En güzel video serisini buldum.
Bu sefer benim için de yeni ve çok zevkli bir konuydu 7-8 video beraber izledik çizdik bir şeyler.
Sonra yine vaktim oraya bütün odağımı vermemi engellediği için yalnız bıraktım. Durum yine aynı şekilde sonuçlandı.

Bir de göz ardı ettiğim en büyük şey her ikisini de öğrense somut bir sonuç çıkmıyor.
Örneğin çocuğun 3D printeri olsun ki çizmek için bir motivasyonu olsun.
Sonuçta tecrübeli mühendisler de iş yapa yapa öğreniyor. Bir ömür simülasyon programlarının başında çalışarak bilgi biriktirmiyor.
Motivasyonel bir eksiklik oluşuyor bu da devamında ilgisizliği getiriyor.
Bir keresinde bir il veya ilçe milli eğtim müdüründen şu sözü duymuştum "BİLGİ"nin beşte dördü "İLGİ" demişti.
Bu işin daha iyi bir açıklaması asla olamaz diye düşünüyorum.

Benim bakış açımdan öğrenmesi gereken her şeyi sunmuştum ama bir tek sorun ilgi yoktu.

Bu sebeple ben örneğin kendimi bir konuya odaklayıp o konuda nasıl bilgi edinmeye çalıştığımı düşünüyorum.
En son bir ürün elde etmek istiyordum. Bunun için adım adım amaca yönelik hala birçok bilgi topluyorum.

Bu kısımda @taydin abinin dediğine sonuna kadar katılıyorum. Bir amaç, bir proje belirlemelisiniz.
Drone işi bence çok güzel bir proje olur bir multimetre ve lehim aleti alsanız başlangıç için çok yeterli. Geri kalanı da tornavida, pense vb.
Motivasyonu da açıkçası gayet tatminkar bence. Bu yazdığınız cihazlar çok iyi benim de böyle bir listem var bunları tamamlamaya çalışıyorum.
Bir kısmını sadece ailem aldı bir kısmına ben para kazanıp aldım. Öğrenme aşamasında bence bu cihazları baştan almanızda iki sakıncalı durum olabilir:

Birincisi pek bir cihaz hedefi kalmayacak. Çünkü bir sonraki ürünler çok çok pahalı profesyonel sınıfa geçmeye başlıyor.
Aynı zamanda kişiden kişiye göre değişir ama değerli cihazlar olduğu için kullanırken endişe durumu fazlaca olabilir.
Bozduğunda sadece deneyim kazanacağı nispeten daha ucuz şeylerle sıfırdan başlamak bence daha doğru. Yoksa öğrenmeyi bu şekilde yavaşlatmasın.

İkincisi de cihaz alma hedefi azalınca şöyle bir sorun olabilir.
Ben şahsen bir cihazı alırken ne kadar hakkını veriyorum, laf olsun diye mi alıyorum diye sorguluyorum kendimi.
Kimi cihaz var başta1 yıl kullanmadım ama şu anda %80-90 hepsine hakimim %60 özelliklerini de kullanıyorum.
Eğer durum böyleyse içim rahat ama değilse parayı boşa mı harcadım diyorum. Böyle bir endişem varsa öğrenip hakkını vermeye çalışıyorum.
Ya da almadan öğrenmeye çalışıyorum.

Sürekli yaptığım bir hata aynı anda 4-5 projeyi araştırıp o heyecandan bu heyecana koşuşturmak.
Okurken ve araştırırken günlerin nasıl geçtiğini anlamıyorum ama sonuçta ürün çıkmıyor. Bilgim artıyor ama deneyimim artmıyor.
Bu cihazlar bir anda yanında olursa aynı anda öğrenip çözmesi gereken birçok ödevi olmuş gibi de olabilir. İşin bu tarafı da var.

Ama şunu söylemeliyim ki bilgisi olmayan birisi olduğunuzu söylemişsiniz, araştırmanız ve belirlediğiniz ürünler gerçekten takdir edilmeyecek gibi değil.
Amacınız çok güzel, umarım beni bu konuda yanlış anlamazsınız kardeşim üstünde denediğim ve yaptığım iyi niyetli hataları yazdım.
Umarım oğlunuz da güzel bir hobi edinip kendini teknik bir alanda bir yandan geliştirir.

Buradan kardeşimden de özür diliyorum. Muhtemelen ben hiç ellemesen kesin bilgisayar müh. olmak isterdi günümüzdeki birçok genç gibi.
Şu anda kodlamadan nefret ediyor. Neyseki araba merakı sebebiyle hala makine müh. olmak istiyor.

Benim ileride uygulamayı düşündüğün yöntem INCEPTION, yani fikir ekme. En doğal sonuç bu şekilde elde edilir diye düşünüyorum.
Oğlunuzun yaşı fikir ekmek için pek uygun değil ama Drone uçurma gibi bir amaç bence harika bir yaklaşım olur.
Ya da ilgisini çekiyorsa mesela bu da benim hobim amatör telsizcilikle ilgilenebilir. Hatta siz de onunla beraber bu hobiye dahil olabilirsiniz.
Benim motivasyonum ben kendi telsizimi yapacağım demiştim ve bu yolda tonla RF mühendisliği ile ilgili şey öğrendim.
Amacım telsiz yapmak olamasaydı o karmaşık diyagram ve şemalardan bir şey anlamaz kaçardım hemen.

Aşağıya geçmişte izlediğim fakat aktif olmayan çok güzel drone yapan birisinin youtube kanalını ekliyorum. Daha iyileri de vardır mutlaka.

Bir de beni bu hobiye çeken nasıl yani kendimiz evde telsiz yapabiliyor muyuz dedirten rahmetli TB5X Mehmet Divili hocanın kanalını ekliyorum.
Videodaki bütün test aletleri ve telsizler el yapımıdır. Birçoğunun kutusunu da kendisi tasarlardı.

Oğlunuza meslekte ve hayatta başarılar diliyorum. Sizin değerinizi bilsin.
Teşekkür ederim . Bir iki ay öncesine kadar bu ürünler hakkında bir fikrim yoktu , ilk başta da belirttiğim gibi alandan değilim , bir çok inceleme videosu , makaleler ve datasheet lerden öğrendim , şimdi bir aksiyon almasak da , en azından oğlan bir şey istediğinde , ne istediğini üç aşağı beş yukarı tartabilecek kadar bir bilgiye sahip olmuş oluruz . bu arada , "BİLGİ"nin beşte dördü "İLGİ" benim de hoşuma gitti .
 
@mgk, öyle görünüyor ki elektronik senin için de potansiyel bir hobi. Bir denemekten zarar gelmez... :rolleyes:
 
Bir denemekten zarar gelmez...
:gulus1:

a924a6161c114a63a40a338d0fcaa164N.jpg
 
@mgk, öyle görünüyor ki elektronik senin için de potansiyel bir hobi. Bir denemekten zarar gelmez... :rolleyes:
Doğrudur , elektrik elektronikci değilim ama olayın iş olarak olmasa da meslek olarak yazılım tarafındayım diyelim . Bu alanı merak etmişimdir , onun için oğlana gücümüz mukabil alalım bir şeyler de ben de kurcalayayım :) . Bir taşla iki kuş olsun.
 
Valla bana, iç işleri bakanını dolaylı yoldan razı etmek çabaları gibi gelmeye başladı bu girişim. :katil1:
 
Siglent SDS7304A nin siparişini verdim :) Kampanya ile yazılım opsiyonlarının hepsi açık geliyor.

Özellikle USB 2.0 decode opsiyonunu kullanmak için sabırsızlanıyorum. Daha önce bozulan Keysight'ı satın aldığımda bu opsiyonu alma şansım yoktu. Hem 1 GHz bant genişliği yetersiz idi, bir üst seviye olan 2.5 GHz e geçmem gerekiyordu, hem yazılım opsiyonunun fiyatı birkaç bin dolardı, hem de bu protokolü çözümlemek için gereken diferansiyel RF problar 5000 doların üzerinde idi. İçimde kalmıştı. Ama şimdi bu cihaz ile USB 2.0 physical layer hardware sinyallerini gözlemleyip protokol çözümlemesini yapabileceğim. Tabi gene diferansiyel RF prob gerekecek, ama Siglent'in fiyatları çok daha erişilebilir ve F/P çok daha iyi. Pratik anlamda USB 2.0 physical link gözlemlemek çok yararı olmasa da, protokolün ayrıntılarını öğrenme anlamında bulunmaz bir nimet.
 
Siglent SDS7304A nin siparişini verdim :) Kampanya ile yazılım opsiyonlarının hepsi açık geliyor.

Özellikle USB 2.0 decode opsiyonunu kullanmak için sabırsızlanıyorum. Daha önce bozulan Keysight'ı satın aldığımda bu opsiyonu alma şansım yoktu. Hem 1 GHz bant genişliği yetersiz idi, bir üst seviye olan 2.5 GHz e geçmem gerekiyordu, hem yazılım opsiyonunun fiyatı birkaç bin dolardı, hem de bu protokolü çözümlemek için gereken diferansiyel RF problar 5000 doların üzerinde idi. İçimde kalmıştı. Ama şimdi bu cihaz ile USB 2.0 physical layer hardware sinyallerini gözlemleyip protokol çözümlemesini yapabileceğim. Tabi gene diferansiyel RF prob gerekecek, ama Siglent'in fiyatları çok daha erişilebilir ve F/P çok daha iyi. Pratik anlamda USB 2.0 physical link gözlemlemek çok yararı olmasa da, protokolün ayrıntılarını öğrenme anlamında bulunmaz bir nimet.
Arkadaşlar aman uyarayım fiyatına bakma gafletinde bulunmayın o_O bir an boşluğuma geldi de baktım :katil2:
 
Siglent SDS7304A nin siparişini verdim :) Kampanya ile yazılım opsiyonlarının hepsi açık geliyor.

Özellikle USB 2.0 decode opsiyonunu kullanmak için sabırsızlanıyorum. Daha önce bozulan Keysight'ı satın aldığımda bu opsiyonu alma şansım yoktu. Hem 1 GHz bant genişliği yetersiz idi, bir üst seviye olan 2.5 GHz e geçmem gerekiyordu, hem yazılım opsiyonunun fiyatı birkaç bin dolardı, hem de bu protokolü çözümlemek için gereken diferansiyel RF problar 5000 doların üzerinde idi. İçimde kalmıştı. Ama şimdi bu cihaz ile USB 2.0 physical layer hardware sinyallerini gözlemleyip protokol çözümlemesini yapabileceğim. Tabi gene diferansiyel RF prob gerekecek, ama Siglent'in fiyatları çok daha erişilebilir ve F/P çok daha iyi. Pratik anlamda USB 2.0 physical link gözlemlemek çok yararı olmasa da, protokolün ayrıntılarını öğrenme anlamında bulunmaz bir nimet.
Hayırlı olsun Hocam .Güle Güle kulanın...(Inş termin süresi uzun değildir.)
 
Para sizin. Gereksiz bir harcama diye dusunuyorum.

Hayirli olsun.
 
Siglent SDS7304A nin siparişini verdim :) Kampanya ile yazılım opsiyonlarının hepsi açık geliyor.

Özellikle USB 2.0 decode opsiyonunu kullanmak için sabırsızlanıyorum. Daha önce bozulan Keysight'ı satın aldığımda bu opsiyonu alma şansım yoktu. Hem 1 GHz bant genişliği yetersiz idi, bir üst seviye olan 2.5 GHz e geçmem gerekiyordu, hem yazılım opsiyonunun fiyatı birkaç bin dolardı, hem de bu protokolü çözümlemek için gereken diferansiyel RF problar 5000 doların üzerinde idi. İçimde kalmıştı. Ama şimdi bu cihaz ile USB 2.0 physical layer hardware sinyallerini gözlemleyip protokol çözümlemesini yapabileceğim. Tabi gene diferansiyel RF prob gerekecek, ama Siglent'in fiyatları çok daha erişilebilir ve F/P çok daha iyi. Pratik anlamda USB 2.0 physical link gözlemlemek çok yararı olmasa da, protokolün ayrıntılarını öğrenme anlamında bulunmaz bir nimet.
Bunda ARINC430 protokolü çözme varmış. Bu ne işe yarıyor Bülent Arınç'ın mı kodlarını çözüyor :avare1:
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
5,840
Mesajlar
99,585
Üyeler
2,480
Son üye
mozcelikors

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top