Tektronix 2430A tamir, kalibrasyon ve belki restorasyonu

@taydin'nın söylediği gibi belki ihtiyacım olmayacak ama bulabilirsem orijinal problarını alayım diyorum. Orijinal aksesuarı Tektronix P6133 10X pasif prob ile geliyormuş.
 
Arayıp sorayım, belki bana uygun da bir şeyler vardır.
 
1. Kanaldaki attenuatörü söktüm. Nasıl olduysa içindeki seramik kırılmış. Sadece seramik 11$ ama piyasada kalmamış eski fiyatları. Bazı satıcılar attenuatör için 2. kanal vurgusu yapmış. 1 ve 2. kanal için farklı olabilir mi? Bunlar programlanabilir tipmiş. Yunanistan da var.

 

Ekler

  • 04B66FF1-D03B-4DE7-957E-B91A9402EADC.jpeg
    04B66FF1-D03B-4DE7-957E-B91A9402EADC.jpeg
    233.5 KB · Görüntüleme: 313
  • 364AF068-7891-426F-803B-AD341172444F.jpeg
    364AF068-7891-426F-803B-AD341172444F.jpeg
    169.1 KB · Görüntüleme: 340
Hibrit devre, tamir edilecek bir tarafı yok gibi duruyor.
 
Hibrit devre, tamir edilecek bir tarafı yok gibi duruyor.
Evet. Yukarıdaki mesajı da düzenlediğim gibi 1 ve 2. kanal için farklı olabilir mi? Yoksa 2. kanaldan söktüğü için mi böyle yazmıştır.
 
Eğer iki kanalın da datasheet özellikleri aynı ise attenuatör de aynıdır diye düşünüyorum.
 
Eğer iki kanalın da datasheet özellikleri aynı ise attenuatör de aynıdır diye düşünüyorum.
Özellikler de sipariş kodu da aynı. Aslında 2. kanalın attenuatörünü söküp 1 de deneyeceğim ama kalibrasyonu bozarım diye dokunamıyorum. Bende onu kalibre edecek hassas güç kaynağı yok.
 
Özellikler de sipariş kodu da aynı. Aslında 2. kanalın attenuatörünü söküp 1 de deneyeceğim ama kalibrasyonu bozarım diye dokunamıyorum. Bende onu kalibre edecek hassas güç kaynağı yok.

Kalibrasyonu bozulmaz, tam olarak aynı şekilde çalışması lazım. Attenuatör'deki dirençlerin toleransı osiloskobun genel ölçüm toleransına göre çok iyidir, o yüzden hiçbirşey fark etmemesi lazım.
 
Fiyat da yeterince düşük herhalde gümrüğe de girmez.
 
Artık çalışan bir CH1 var o_O ;)

88C76487-B5BA-49A0-9798-A9D7E8D8E7AA.jpeg
 
Ufak bir özet geçeyim.
2. kanaldaki attenuatörü söküp diğerine taktım sorunsuz çalıştı. 1. kanaldaki attenuatörün part numarası "119-2342-09" içindeki seramik parçanın "300-2159-01". 2. kanaldaki attenuatörün part numarası "119-2342-08" içindeki part numarası aynı! Servis kitapçığında part numaraları ise sonu 1-2 diye geçiyor. Tek sayılar birinci kanal, çift sayılı olanlar ise ikinci kanal. Aralarındaki fark ise kablo yönü. Niye 1-3-5-7-9 diye ile bitenler arasında ne gibi fark var bulamadım...
Neticede 1. kanal osiloskopun ayarları sıfırladığım da filan da açılan ilk kanal olduğu için çalışan attenuatörü oraya taktım şuan böyle kullanıyorum. Hatta cihazla ilk tamirim (tone generator) de yaptım :D
Orijinal prop (P6133) ve "119-2342-09" numaralı bozulan attenuatörü alırsam, tamamen orijinal 1985 model harika bir dijital osiloskop atölyemdeki yerini alacak.
 
Bu konuyu okudukça guduruyorum :D
Daha kötü bir osiloskopu bile tamir edememiştim
Bunun en büyük avantajı çok detaylı kaynak (orijinal doküman) bulabiliyorsun ve çok gariptir bu yaşta bir cihazın (Amerika'da) sıfır parçaları bile mevcut. Bizim ki biraz kısmet biraz da araştırma ile ilerliyor. Bende daha basit olan Hameg var @taydin'a bıraktım. :D o zaman bu osiloskop çalışmıyordu gerçi şimdi de olsa imkanlar ve bilgi kısıtlı...
 
Bu firma attennetuar devresindeki o plaketi neden PCB üzerine değil de seramik üzerine yapmış acaba?
@taydin yanlış hatırlamıyorsam bunların üzerindeki dirençlerin filan lazer ile çok hassas ayarlandığını söylemişti. Belki o sebeple olabilir.
 
Seramik PCB'nin normal PCB ye göre büyük avantajları var. Sıcaklıkla genleşme, deformasyon minimaldir. Kaçak kapasitesi az olduğu için yüksek frekansta çalışmaya uygundur. İzolasyon direnci çok yüksektir.
 
Bu attenuatörleri satan ve çalışacağını garanti eden bir satıcı da var. Ama fiyat daha yüksek (40 dolar)


Ama hakkaten içi aynı olmasına rağmen niye iki farklı parça kodu var ... Acaba mekanik farklılıklar mı var?
 
Herhalde hangi kanalın attenuatöründen bahsedildiğini kolay anlamak için ikisine ayrı parça numarası verdiler. Yoksa bunların farklı olması için gerçekten hiçbir sebep yok.
 
Ben arada tek fark gördüm. Attenuatörin yanından 3 kablo çıkıyor. Birinin sol tarafta, diğerinin sağ. Ama üzerindeki kapağı açınca kapakta iki taraf için de simetrik kablo yuvası mevcut, yönünü değiştiriyorsun benim yaptığım gibi. İnsanlar uğraşmasın diye parça numaralarını ayırmışlar sanırım.
 
Ben arada tek fark gördüm. Attenuatörin yanından 3 kablo çıkıyor. Birinin sol tarafta, diğerinin sağ. Ama üzerindeki kapağı açınca kapakta iki taraf için de simetrik kablo yuvası mevcut, yönünü değiştiriyorsun benim yaptığım gibi. İnsanlar uğraşmasın diye parça numaralarını ayırmışlar sanırım.

Hmm o zaman üretimde montajı yapan teknisyene yol göstermek için ayrı numara vermişler. Montaj klavuzunda diyordur "şu numarada kablo soldan, şu numarada kablo sağdan çıkarılacak" diye.

Yedek parça gelsin, bir ara buluşur onun kalibrayonunu da yaparız. İstersen servis manual'da "external calibration" bölümünü okumaya başla :)
 

Forum istatistikleri

Konular
5,656
Mesajlar
97,298
Üyeler
2,438
Son üye
İbrahimSönmez

Son kaynaklar

Son profil mesajları

cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Kesici/Spindle hızı hesaplamak için SpreadSheet UDF'leri kullanın, hesap makinesi çok eski kalan bir yöntem :)
Dr. Bülent Başaran,
Elektrik ve Elektronik Mühendisi
Yonga Tasarım Özdevinimcisi
Üç güzel "çocuk" babası
Ortahisar/Ürgüp/Konya/Ankara/Pittsburgh/San Francisco/Atlanta/Alaçatı/Taşucu...

Back
Top