Akım ve voltaj ayarlı güç kaynağı 0-38v -10A

Gokrtl

Gökhan Kartal
Katılım
27 Şubat 2019
Mesajlar
5,297
Peki bu L ve N' yi + ve - ye bağlarken prizden gelen kablonun içindeki sarı veya yeşile benzeyen kabloyuda şaseye bağalayacağız değil mi ? Yani devreye giden şase ve prize giden şase. Devreye herhangi bir zararı olur mu acaba :)
Ondan emin değilim. hiç priz ile devre şasesi birleştirmedim. Bana bir sıkıntı olmaz gibi geliyor ama taydin abi veya işi bilen arkadaşlar en doğrusunu yazacaktır.
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
10,905
Bağlantı şu şekilde olacak. C1, C2, ve C10 u mutlaka kaldırman lazım. Veya daha düşük değerli (47 µF gibi) koyabilirsin.

1613315316006.png
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
10,905
Böyle yapınca artık bu güç kaynağı en fazla 22 VDC verebilir.
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
10,905
8303 eklentisine bak

Hocam şase olarak toprak işareti olan yeremi bağlayacağız. :) Biliyorum çok komik oluyor ama ben bu şase konusunu hiç anlayamadım hocam :)

Bu tek çıkışlı bir güç kaynağı. O toprak işaretli olan terminal metal gövdeye bağlı ve şebeke toprağına bağlanması gerekiyor.
 

mehmetozel

Kayıtlı Üye
Katılım
10 Şubat 2021
Mesajlar
29
Böyle yapınca artık bu güç kaynağı en fazla 22 VDC verebilir.
22v işimi görür hocam. benim için 20v üstü 25v altı olması yeterli. Bu devreyi yapma amacım istediğim zaman akımı sınırlandırabilmek. Bildiginiz üzere power ledler ısınmaya ve iç direnç düşümü ile fazla akım çekmeye meyilliler. Bu durumdan kurtulup akımı sınırlandırmak için bu devre işimi görür diye düşünüyorum. 4 adet 2sc5200 kullanacağım yeterli akımıda alırım diye umuyorum. Buraya kadar hata yaptığım yada yanlış düşündüğüm bir konu var ise beni uyarın hocam.
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
10,905
22v işimi görür hocam. benim için 20v üstü 25v altı olması yeterli. Bu devreyi yapma amacım istediğim zaman akımı sınırlandırabilmek. Bildiginiz üzere power ledler ısınmaya ve iç direnç düşümü ile fazla akım çekmeye meyilliler. Bu durumdan kurtulup akımı sınırlandırmak için bu devre işimi görür diye düşünüyorum. 4 adet 2sc5200 kullanacağım yeterli akımıda alırım diye umuyorum. Buraya kadar hata yaptığım yada yanlış düşündüğüm bir konu var ise beni uyarın hocam.

Bir sorun yok. Sense olayına gıcık oldun ama 7-8 A akım çekeceksen Sense'in faydasını görürsün. Kablo ne kadar uzun olursa olsun, LED'lerin üzerinde tam olarak ayarlanan voltajın olmasını sağlar.
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
10,905
Hazır sabit akım veren LED güç kaynakları yok mu da böyle bir devreyi yapmaya girişiyorsun? Piyasayı çok iyi bilmiyorum ama vardır diye düşünüyorum.
 

mehmetozel

Kayıtlı Üye
Katılım
10 Şubat 2021
Mesajlar
29
Bu tek çıkışlı bir güç kaynağı. O toprak işaretli olan terminal metal gövdeye bağlı ve şebeke toprağına bağlanması gerekiyor.
şebeke toprağı şase olsaydı keşke hocam :D Bağlardım tertemiz :) Şimdi trafo bekleyeceğim. Birde korkuyorum trafo ile hiç iş yapmadım.
 

mehmetozel

Kayıtlı Üye
Katılım
10 Şubat 2021
Mesajlar
29
Hazır sabit akım veren LED güç kaynakları yok mu da böyle bir devreyi yapmaya girişiyorsun? Piyasayı çok iyi bilmiyorum ama vardır diye düşünüyorum.
Var hocam. Öncelikle kendi yaptığım devre olsun istedim. 2 inci sebebim led sayısını değiştirebiliriz ve istediğim zaman 50 led istediğim zaman 70 led yakacak şekilde akımı sınırlandıracaktım. Bunu hazır devreler yapamıyor. Zaten çoğunun gücüde çok yüksek değil. Yüksek olan 2-3 tane buldum onlarda şuanki piyasada 500-600 tl civarında.
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
10,905
şebeke toprağı şase olsaydı keşke hocam :D Bağlardım tertemiz :) Şimdi trafo bekleyeceğim. Birde korkuyorum trafo ile hiç iş yapmadım.

2x12V veren hazır devreler var:

1613316777942.png


Ama fiyat 140 TL. Halbuki 2x12VAC trafo, doğrultucu ve iki filtre kondansatörü 50 TL yi geçmez.
 

mehmetozel

Kayıtlı Üye
Katılım
10 Şubat 2021
Mesajlar
29
20210214_183236.jpg

Hocam benim güç kaynağım bu şekilde 2 çıkışlı bunu dediğiniz gibi bağlarsam olur mu sizce? :)
 

mehmetozel

Kayıtlı Üye
Katılım
10 Şubat 2021
Mesajlar
29
2x12V veren hazır devreler var:
Fiyatından değilde hem daha çok öğrenmek hemde bana ait olması benim için önemli. Daha basit yapılış yöntemleride var. Direk dc kaynaktan bağlantı ile paralel 4 tansistör ve baseden 1 bd139 1 tanede lm317 ile 2 pot kullanarak baseden tetiklenerek akım ve voltaj sınırlı devreler yapılabiliyor. Ben zoru seçtim hocam :D
 

mehmetozel

Kayıtlı Üye
Katılım
10 Şubat 2021
Mesajlar
29
Anladım hocam. Kısa devre kontolü yaptım. Dediğiniz gibi kısa devre +'ları. Size şuanlık son sorum 7812 gibi regülatör devreleri kullanarak bu bağlantıyı sağlayabilir miyim?
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
10,905
Anladım hocam. Kısa devre kontolü yaptım. Dediğiniz gibi kısa devre +'ları. Size şuanlık son sorum 7812 gibi regülatör devreleri kullanarak bu bağlantıyı sağlayabilir miyim?

Regülatöre gerek yok orada. Trafonun çıkışının sabit olmasına gerek yok opamp'lerin doğru çalışması için.
 
Top