Creality Ender 3 Pro 3D Yazıcı

Beyaz lekeler kalıyorsa, ilk katmanın çok yakın basıyorsun. Nozzle manyetik tablayı çiziyor olabilir. Ayarlarını gözden geçir. Ben kağıt kullanmıyorum ama normal bir A4 kağıt sürtünerek rahat hareket etmeli.
 
Kalibrasyon sıkıntısı vardır. Tabladan sökülmeme ve tablaya yapışmama direkt tabla kalibrasyon sıkıntısı. Ben yazılımı değiştirdim bende offset var. Orijinal yazılımda offset ayarlama var mı hatırlamıyorum. Varsa offseti artırmayı ya da tekrardan kalibre etmeyi deneyin.
 
Kalibrasyonu büyük bir özenle yaptım. Netten nozzle kafayı 4 köşeye otomatik hareket ettiren yazılım indirdim. Yazılımı 3 defa çalıştırıp 3 kez kalibrasyon yaptım ki çok hassas olduğuna eminim. Kafanın tablaya değmediğinide gözümle görebiliyorum.

Tabla ısısını 60 derece, nozzle ısısını 210 derece kullanıyorum. Belki bu değerlerde sıkıntı vardır. Birde biraz daha kaliteli çıksın diye 80% fill yaptım.

Bastığım parça da ender 3'ün anakartını alttan kapatan hepimizin bildiği zımbırtı işte.
 
Ender tablalarının ortası genelde tümsek olur. Somunlarla tablayı dört köşeden çekiyoruz ama ortası çok da öyle olmuyor. Yol yakınken arduino da boştayken endere bootloader atıp marlin 1.1.9 yüklemenizi öneririm. Ondan sonra mesh levelling açıp 25 nokta taratmanız bütün sorunları çözecektir.
 
Ender tablalarının ortası genelde tümsek olur. Somunlarla tablayı dört köşeden çekiyoruz ama ortası çok da öyle olmuyor. Yol yakınken arduino da boştayken endere bootloader atıp marlin 1.1.9 yüklemenizi öneririm. Ondan sonra mesh levelling açıp 25 nokta taratmanız bütün sorunları çözecektir.
3 günlük henüz göz bebeği olan makinaya boot loader atmak yürek ister. :katil1:
Helede ne yaptığını bilmeyen birine göre.
Ama dersen ki enderin anakartını çıkar arduino tak ve onun içindeki yazılımı çalıştır. O zaman deneyebilirim. Tabi açıkça adım adım tarif eden bir link yada video varsa.
 
Hmmm. Yok sadece arduinoyla olmaz o iş. :cheeky3: Hocam başka bir seçenek de ayna kestirip üstüne baskı almak. Ben haziran indiriminden 100 liraya bltouch aldım çinden bakalım randıman alabilecek miyim göreceğiz. Tabi bltouch için de yazılım şart.
 
Hmmm. Yok sadece arduinoyla olmaz o iş. :cheeky3: Hocam başka bir seçenek de ayna kestirip üstüne baskı almak. Ben haziran indiriminden 100 liraya bltouch aldım çinden bakalım randıman alabilecek miyim göreceğiz. Tabi bltouch için de yazılım şart.
Ayne kestirip kaliteli bir magnet ile tablaya tutturmak mantıklı olabilir.
 
Ben de geçen ayna kestirmek için evden çıktım ve Gebzede camcı bulamadım :D Eskiden her mahallede bir camcı olurdu yav ...

Sanırım Bauhaus kesim yapıyormuş bakalım haftasonu gideceğim.
 
Ben de geçen ayna kestirmek için evden çıktım ve Gebzede camcı bulamadım :D Eskiden her mahallede bir camcı olurdu yav ...

Sanırım Bauhaus kesim yapıyormuş bakalım haftasonu gideceğim.
Ayna şart değil sanırım. Normal cam da olur.
Bende bauhausa gitmek için bahane arıyordum. Bende giderim ilk fırsatta.
 
Ayna olursa daha iyi olur diyorlar. Aynanın daha düz olması lazımmış görüntüyü kırmaması için. Camda öyle olmuyormuş. Ben de internette okudum. Mantıklı geldi ama keklenmiş de olabilirim. Ufak olduğu için 5-10 lira bir şey tutuyor zaten.
 
Birşeyi merak ettim.

Konuyu dallandırıyorsam özür dilerim. Bende bu yazıcılara meraklıyım öğrenmeye çalışıyorum.

Bu bahsettiğiniz manyetik tabla bu 3 boyutlu yazıcıların neresinde oluyor ve ne işlev görüyor? Mıknatıslık nasıl bir işlev var bu cihazlarda. Bayadır inceliyor ve konuları okuyorum. Kafamda birleştiremedim bu konuyu. Muhtemelen yanlış bir bilgi edindim. İyice çorba oldu kafam.
 
Mıknatıs dediğimiz şey buzdolabı magnetlerinin arkasındaki mıknatıslı levha diyeyim. Alüminyum tabla tarafına mıknatıslı levha yapıştırıyoruz sonra yay çeliğinden imal edilmiş esneyebilen tablanın da altına da mıknatıslı levha yapıştırıyoruz. Böylece kenarlarından kağıt klipsiyle tutturmaya gerek kalmıyor. Hemen sökülüp takılabiliyor. Yay çeliği de esnek bir malzeme olduğu için eğip bükerek hiç uğraşmadan baskıyı yüzeyden kolayca ayırabiliyorsunuz.
 
Tabanın yapışması istenilen bir durum. Manyetik malzemeye zarar verdiğinde bir daha tabanın yapışması zor olur ve çıktıların aşağıdaki gibi çok sorunlu olabilir. Manyetik parçanın çıkarak esnemesi zarar vermeden sökmen için...

4377 eklentisine bak
Çok tanıdık bir görüntü [emoji38]
 
Ben de 3-4 ay önce Ender 3 Pro aldım. Öğrenip yaptığım en etkili şeyler:

- Kağıt kullanarak tabla seviye ayarı yapmaya alış, bol bol yapman gerekecek :D
- Tablayı elle yukarı aşağı ve çapraz salla. Oynamaması, sadece tek eksende ileri geri gidebiliyor olması lazım. Eğer oynuyorsa alttaki tekerleri sık (ayarlanabilmesi için bir somun var)
- Şasenin somunlarını düz bir zeminde gevşet, şaseyi hizala ve tekrar sık
- X eksenini tutan arabaları kontrol et, oynaklık yapmaması, tek eksende gidiyor olması lazım. Oynuyorsa tekerleri sık
- X ekseni kemerini sık, ara sıra kontrol et
- Yazıcı yazarken "tık tık tık" sesi geliyorsa stepper motor step kaçırıyordur, hangi motor yapıyor ona mutlaka bakıp çözmen lazım
- Yazıcı yazarken ilk katmanı mutlaka gözle kontrol et. Filamentin tablaya (nozzle değmeden) iyice yapışması lazım. Filament nozzledan çıktığı anda tablaya yapışmalı, nozzleın arkasından sürüklenmemeli
- Z ekseni vidali mili dik olmalı, milin yatay ekseni tutuğu pirinç somun hafif gevşek olmalı
- Cura ile basit bir temperature tower hazırlayıp bas (nasıl yapıldığını anlatan videolar var), açık ara en önemli ayar sıcaklık
- Bowden tüpünün (filamentin içinden geçtiği teflon tüp) extrudera bağlandığı kısmın ileri geri oynamaması için tüpü içeri doğru it, sonra o halkayı dışarı doğru çek

Şansıma ilk kurulumda çok güzel basmaya başladı. Yani yukarıdakilerden hiçbirini yapmadan da güzel sonuç alıyordum :D Ama kalibrasyonu öğrenmek hem zevkli hem de çalışma mantığını öğrettiği için bir sorun çıktığında çözebilmeni hatta istersen sıfırdan 3D printer yapacak seviyeye gelmeni sağlıyor.
 
Alet kapalıyken bu mekanizmaları elle kontrol etmek sorunları çözmek açısından çok etkili. Ancak motorları hızlı döndürürsen motordan anakarta voltaj gidiyor (LCDnin çalıştığını göreceksin)! Bu voltaj kartı yakabilir. O yüzden elle muayene ederken yavaş hareket ettirmek lazım.
 
Benim de ilk baskılarım gayet iyiydi. Hatta ufak parçalarda hala iyi. Mesele büyük parçada. Benim düşünceme göre olabilecek sorunlar;
Parçanın tamamı 10x10cm tablaya yapışıyor
Tabla sıcaklık ayarı
Taban baskısının 5 saate yakın tablada yapışık kalması
Bunlar üzerinde duruyorum genelde.
 
Benim de ilk baskılarım gayet iyiydi. Hatta ufak parçalarda hala iyi. Mesele büyük parçada. Benim düşünceme göre olabilecek sorunlar;
Parçanın tamamı 10x10cm tablaya yapışıyor
Tabla sıcaklık ayarı
Taban baskısının 5 saate yakın tablada yapışık kalması
Bunlar üzerinde duruyorum genelde.

Soğuk tabla ile baskı yapmayı deneyebilirsin Gökhan. Tablayı ısıtmanın asıl gayesi iyi yapışma sağlamak. Sende zaten iyi yapışma oluyorsa ısıya gerek yok.
 
Soğuk tabla ile baskı yapmayı deneyebilirsin Gökhan. Tablayı ısıtmanın asıl gayesi iyi yapışma sağlamak. Sende zaten iyi yapışma oluyorsa ısıya gerek yok.
Evet alan yüzeyi büyük ve uzun sürecek baskılarda tablayı fazla ısıtmadan deneme yapacağım. Normalde 60 derece yapıyordum. Bu sefer 40 yada 30 yaparım.
 
bugün kurdum. tek tasarım hatası filaman motoru ve x motorunun olduğu parçayı yazma kafasının rayına monte ederken kullanılan 2 vidadan biri yan direk sigma profile sürtüyor. diğerinde sorun yok, profilin boşluğuna denk geliyor. o vidadaki kilitleme segmanını çıkarınca yüksekliği azaldı, sorun kalmadı. yalnız aldığım yer 4.2.2 ağustos son sürüm, 32bit anakart filan yazmış, çok da anlamam ama bi fikri olan var mı
20201009_000043_HDR.jpg
20201009_000051_HDR.jpg
20201009_000145.jpg
 
Etiketin olduğu kutuda esas kart var. O kartın üzerinde versiyonu yazar, 4.2.2 mi değil mi oradan anlarsınız. Açmışken motor sürücülere de bakın derim. Sessiz sürücü ile (TMC2208/9) geldiyse süper.
 

Forum istatistikleri

Konular
5,663
Mesajlar
97,408
Üyeler
2,439
Son üye
Efekan

Son kaynaklar

Son profil mesajları

cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Kesici/Spindle hızı hesaplamak için SpreadSheet UDF'leri kullanın, hesap makinesi çok eski kalan bir yöntem :)
Dr. Bülent Başaran,
Elektrik ve Elektronik Mühendisi
Yonga Tasarım Özdevinimcisi
Üç güzel "çocuk" babası
Ortahisar/Ürgüp/Konya/Ankara/Pittsburgh/San Francisco/Atlanta/Alaçatı/Taşucu...

Back
Top