Dry Film ile Baskı Devre Denemeleri

Gokrtl

Gökhan Kartal
Katılım
27 Şubat 2019
Mesajlar
5,315
Son söyleyeceğimi ilk başta söyleyeyim. İlk denemem başarısız.

Adımların hiç birini karanlık ortamdan dolayı fotoğraflayamadım.

Her şeyi düşünüp hazırladıktan sonra ışıkları söndürdüm.
Aşağı resimdeki beyaz kap da Ortalama 1,5 su bardağı su içine 2 tatlı kaşığı meta silikat atarak erittim.
Sonra iki parça film kestim.
Birinin ilk jelatinini çıkarıp plakete yapıştırdım. Sonra sıcak ütü ile üzerinden geçmek istedim lakin ütü çok sıcak olduğu için film hemen erimeye, buruşmaya döndü.
Hemen ütüyü ayırarak plaketin ortasını kurtardım. Zaten kenarlarda da fazla boşluk vardı. Neyse bu vaziyette iken biraz uğraşarak üst katmandaki koruyucu filmi de çıkarmayı başardım. Aydıngere bastığım küçük bir devreyi üzerine ekleyerek ikinci parçaya geçtim.
Bu ikinci parçayı da @taydin abi ile konuştuğumuz gibi full dry film ile kaplayıp üzerine bir şey koymadan pozlayacaktım.
Ve yine buna dry film yapıştırmak için @DrFreeman 'ın dediği gibi suyun içinde plakete yapıştırdım ve ütü kullanmadan üzerindeki koruyucu jelatini çıkarmaya çalıştım.
Bu mümkün olmayınca fişten çektiğim ütünün kendi sıcaklığı ile plaketin üzerinden geçtim. Ama yine de bir türlü üst katmandaki koruyucu jelatini çıkaramadım.
Bu ikinci parça başlamadan yalan oldu.

Sonra birinci parçayı 30sn kadar pozladım. Çıkarıp baktığımda küçük devrenin plakete geçtiği izlerinden belli oluyordu.
Sonra plaketi attım meta silikatlı suyun içine. Evde eldiven olmadığından elimi sokamadım. 1 dakika kadar ileri geri yaptıktan sonra üzerindeki filmler ayrıldı.
Çıkardım plaketi, yaktım ışığı plaketin üzerinde hiç film yok. Pozlanan pozlanmayan ne varsa erimiş.

Olası sorunlar;
1- Ütünün sıcaklık ayarı iyi olmadığı için film plakete tam yapışmadı.
2- Pozlamanın gözle görülür etkisi olsa da 30 saniye yetmedi.
3- Meta silikat çok etkili bir madde olduğu için 2 tatlı kaşığı fazla geldi ve çok fazla etki edip tüm filmi eritti.

Yorumlarınıza ihtiyacım var.
Benim şuanda ki ilk düşüncem bu işin ütü ile zor olacağı. Bir tane Laminasyon edinmeliyim.

20210719_213318.jpg

20210719_213344.jpg
 

Gokrtl

Gökhan Kartal
Katılım
27 Şubat 2019
Mesajlar
5,315
İkinci denemem.
Yine meta silikat banyosunda tüm film gitti.

20210719_233844.jpg
20210719_233934.jpg
20210719_233908.jpg
20210719_214745.jpg
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
11,094
1 litre için 50 gram şeklinde deneyebilir misin Gökhan?
 

ismaily

Kayıtlı Üye
Katılım
9 Ocak 2020
Mesajlar
126
Olası sorunlar;
1- Ütünün sıcaklık ayarı iyi olmadığı için film plakete tam yapışmadı.
2- Pozlamanın gözle görülür etkisi olsa da 30 saniye yetmedi.
3- Meta silikat çok etkili bir madde olduğu için 2 tatlı kaşığı fazla geldi ve çok fazla etki edip tüm filmi eritti.
Sanki üçü de.
Filmi yapıştırmak için plaketi ıslatıp lazer yazıcıdan çıkan yumuşak silikon oklavamsı bir şey kullanıyorum. Laminatör + ısı, pcb'yi ıslatıp kullandığımız için gerekli daha çok. Zaten ıslatmayınca film koruyucu katman çıktıktan sonra değdiği yere yapışıyor ve film altında kalan hava vs. düzeltme imkanı olmuyor.

Pozlandırma için tek yüzde 6 adet 9W lamba kullanıyorum ve 7-8 dakika pozluyorum. Sanırım benim camlar standart cam olduğundan süre biraz uzun. Özel bir cam kullanmıyorsan ve toplam yaklaşık 50W lamba ile 1-2m lik şerit led ile kıyaslandığında 30sn poz süresi çok kısa.
Ayrıca aydıngerdeki baskı tam siyah ise uzun poz süresinin de pek bir zararı yok.

Metasilikat denediğim bir şey değil. Nette baktığımda litreye 25-50gr arası kullanılmış.
https://www.commodore.gen.tr/forum/...tejik3mu97rni7g3&topic=7631.msg75136#msg75136
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
11,094

Gokrtl

Gökhan Kartal
Katılım
27 Şubat 2019
Mesajlar
5,315
Çok güzel bir forummuş o hakkaten. O konuyu açan da çok güzel bir süreç oluşturmuş. Bize düşen oradaki bilgiler ve kendi tecrübemizi harmanlayarak kendi sürecimizi oluşturmak.
Ben konu ile ilgili kaliteli bir seviyeye ulaşayım adım adım anlatacak bir konu açarım.
 

Gokrtl

Gökhan Kartal
Katılım
27 Şubat 2019
Mesajlar
5,315
50gr gözüme çok geldi ama yinede 1lt suya kattım. Birazdan deneme yapacağım yine.

20210721_193651.jpg
 

Gokrtl

Gökhan Kartal
Katılım
27 Şubat 2019
Mesajlar
5,315
1lt ılık su ile iyice çalkalayıp beklettim.
Ne varsa dibine çölmüş.
Acaba sadece suyu mu kullansam, yoksa dibine çönkenlerle beraber mi kullansam.?
20210721_201218.jpg
 

Gokrtl

Gökhan Kartal
Katılım
27 Şubat 2019
Mesajlar
5,315
 

Gokrtl

Gökhan Kartal
Katılım
27 Şubat 2019
Mesajlar
5,315
2 dakikalık pozlamasonucu bu.
Şimdi 4 dakika deneyeceğim.

20210721_210114.jpg
 

Gokrtl

Gökhan Kartal
Katılım
27 Şubat 2019
Mesajlar
5,315
4 dakika hiçte fena değil. Oldu bu iş.
Yolların pütürlü görünmesi ve bir yolun erimiş gibi incelmesi tamamen aydıngere toner basımı ile alakalı. Pozlama hatası değil.

Şimdi sadece takıldığım bir konu var. Neden UVA ile 4 dakika pozluyoruz? Ben bu işi 20-30 saniyede bitiremeyeceksem koyarım beyaz filoresan altına 10 dakika beklerim. Boşunada UVA ışığa dünyanın parasını vermem.

20210721_221704.jpg
 

Gokrtl

Gökhan Kartal
Katılım
27 Şubat 2019
Mesajlar
5,315
1mm yi benim printer da basamıyor :katil2:
Ayrıca benim printer aydıngere hiç iyi baskı yapamıyor. Delik deşik her yerinden ışık geçiyor. Tinerde bekletmeyi deneyeceğim.

20210725_204513.jpg
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
11,094
0.1 mm demek istedin herhalde? Senin printer kaç DPI? 600 ise belki ondandır.
 

Gokrtl

Gökhan Kartal
Katılım
27 Şubat 2019
Mesajlar
5,315
@taydin abi benim printerin baskı özelliği 1200dpi ama bunu 600 / 1200 olarak nerden seçebileceğimi bir türlü bulamadım.
Sadece şurada Standart veya Yüksek çözünürlük olarak seçebiliyorum.

yazıcı.PNG
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Katılım
24 Şubat 2018
Mesajlar
11,094
1200 yeterli olması lazım 0.2 mm için. Ben de ilk fırsatta deneyeceğim. Toneri maksimum yapıp, ekonomi modu da off yaparak denedin mi?
 

cevdetfaikosman

Kayıtlı Üye
Katılım
19 Şubat 2019
Mesajlar
1,514
Direk tinere daldırıp mı bekleteceksin? Yoksa şu far parlatma buharında yaptıkları gibi mi?
 

Gokrtl

Gökhan Kartal
Katılım
27 Şubat 2019
Mesajlar
5,315
1200 yeterli olması lazım 0.2 mm için. Ben de ilk fırsatta deneyeceğim. Toneri maksimum yapıp, ekonomi modu da off yaparak denedin mi?
Abi daha önce en kaliteli baskıyı nasıl aldığım konusun da bir konu açmıştım. Aslında alabileceğim en koyu ve kaliteli çıktıyı normal A4'e alıyorum, hiç bir sıkıntı yok. Asıl sıkıntı aydıngere basınca çıkıyor. Benim yazıcıyla olmayacak bu iş. Çünkü asetatı eritiyor, aydıngere yeteri kadar kaliteli basamıyor. Birde yarın kırtasiyeden aydıngere çıktı almayı deneyeyim bakalım.

Direk tinere daldırıp mı bekleteceksin? Yoksa şu far parlatma buharında yaptıkları gibi mi?
Abi tinere daldırırsam toner erir. Daldırmak yerine temas ettirmeden aynı kap içinde tutacağım. Daha önce küçük bir deneme yapmıştım. Tam istediğim gibi olmasa da gözle görülür derecede iyileşme vardı.
 
Top