şarjlı tornavida lityum pil bağlantısı

resimdeki bağlantı şemasına göre bağlantıyı yaptım yanlışlık var mı ?? Allah kahretsin TP4056 gene yandı koskoca bosch matkabı dönüştürüken bu kada uğraşmadım lanet olsun...
şema.jpg
 
Şöyle bir durum var; eski piller NiCd/NiMh zaten yüksek akımı veremiyorlardı. Motor, lityum pili bulunca ne varsa abanıyor.

20A 4S BMS'li matkap dönüşümü yapmıştım, zorlanınca modül kesime gidiyordu. Ben de bir adet 220k.ohm bir direnci B+ ile P+ arasına lehimledim zorlanıp kesime gittiğinde tetiği bırakıp bastığımda tekrar uyanıp çalışıyordu.

Demek istediğim TP4056 modül fener gibi düşük güç çeken cihazlarda kullanılabilir.

2A güç verebilen TP5100 olan 1S ve 2S özellikli modül denenebilir. Yine de motorun zorlanınca kaç amper çekeceği bilinemez. Fırçalı bir motor durduğunda pil üzerinden neredeyse kısa devre haline gelir. Modül sınırlamıyorsa yanması doğal. Piller yüksek akım veremeyecek C katsayısına sahip olmalı.

Pilin anlık da olsa kısa devre akımına bakılmalı. BMS devresinin kesime gitmesi önemli.
 
resimdeki bağlantı şemasına göre bağlantıyı yaptım yanlışlık var mı ?? Allah kahretsin TP4056 gene yandı koskoca bosch matkabı dönüştürüken bu kada uğraşmadım lanet olsun... 45428 eklentisine bak
Şarj kablosu takılı iken çalıştırılmazsa TP4056 in yanmaması lazım.
Dolmasını bekleyip sadece pil ile çalıştırılacak.
 
Şarj kablosu takılı iken çalıştırılmazsa TP4056 in yanmaması lazım.
Dolmasını bekleyip sadece pil ile çalıştırılacak.
şarja takınca full doluymuş gibi kırmızı led yandı. sonra mavi lede geçti o arada tetiğe basınca hafif dumanlar çıktı anlamadım ???
birde TP5100 modül alıp bağlayacam anlamadım abi neden böyle oldu hayır güçü bir tornavida olsa içim yanmayacak benim şansım mı kaderim mi anlamadım ki bir işimiz de kolay olsun... :( :(
 
benim şansım mı kaderim mi anlamadım ki bir işimiz de kolay olsun...
Elektronikte olur böyle şeyler.
Ben yaptım hemen oldu. Var mı böyle işler ...
Emek vereceksin, zahmet çekeceksin, sonunda başaracaksınız.
Bela, lanet okumadan...
Sabır, sabır, sabır...
Sonunda;
Başarı ve tecrübe edineceksiniz...

Kontrol kalemi formundaki küçük yazımı okumanızı isterim.

Sabırla, sakinlikle tekrar tekrar, yapılan işi unutmadan çalışın takıldığınız yerleri bize sorun.
Çalışırsanız, başaracaksınız.
 
Son düzenleme:
matkap motorunu, bms kartındaki out pinlerine bağlıyorsunuz. Bu durumda bms kartı, akımı karşılayamıyor ve yanıyor.

motoru out pinlerine değil, direk pile bağlayın.
şarj esnasında bms üzerinden şarj olur. deşarj durumunda bms devre dışı kalır. Sorun yaşamazsınız daha da.
Bu durumda pilin deşarj kontrolu sizde olacaktır. pili komple bitirmeden şarja takın. Pil zarar görmesin
 
motoru out pinlerine değil, direk pile bağlayın
Olmaz. Yanlış...
DW01A çip pili kontrol eder.
Devre dışı bırakılmamalı.
Burada sorun modülde...
Modül yetersiz kalıyor.

700 mA güç kullandığı belirtilen motor kalkışta yüksek güç çekmekte ve modüldeki çipler arızaya geçmekte.
Yüksek güçlü BMS kullanılmalı...
 
Elektronikte olur böyle şeyler.
Ben yaptım hemen oldu. Var mı böyle işler ...
Emek vereceksin, zahmet çekeceksin, sonunda başaracaksınız.
Bela, lanet okumadım...
Sabır, sabır, sabır...
Sonunda;
Başarı ve tecrübe edineceksiniz...

Kontrol kalemi formundaki küçük yazımı okumanızı isterim.

Sabırla, sakinlikle tekrar tekrar, yapılan işi unutmadan çalışın takıldığınız yerleri bize sorun.
Çalışırsanız, başaracaksınız.

özür dilerim muhsin abi . başka sıkıntılar varda üst üste gelince...

abi TP 4056 yı aradan çıkarında tornavida canavar gibi çalışıyor. sanırsın 3 -4 amperlik pil takmış gibi diğer abinin dediğini yaptığım motora giden uçları out dan çıkardım B+ B- ye bağladım nasıl olduysa şarj olurken hem kırmızı hem mavi led ikisi de yandı .. TP5100 modül alacaktım ama ondada typc soketi yoktur şarj nasıl ediliyor onu bilemedim son durum böyle abi..
 
nasıl olduysa şarj olurken hem kırmızı hem mavi led ikisi de yandı ..
Pil doluysa normaldir. Kırmızı renk ile mavi renk birlikte yanar, sonra şarj oldu bilgisi ile kırmızı LED söner, mavi led e geçer.
Pilin şarjı az ise iki renginde yanması;
Modül bozuktur.

TP5100 modül alacaktım ama ondada typc soketi yoktur şarj nasıl ediliyor onu bilemedim
TP5100 bağlantı şekli aşağıda dır.
images



Bu modüllerde şarj soketi takılmamış.
Kendiniz erkek ve dişi DC soket kullanarak modülü çalıştırırsınız.
@tahir kemal
Teknisyenmişsiniz, kendi pratik yöntemlerinizi geliştirmelisiniz.
 
Son düzenleme:
MESELE anlaşıldı....
ama bu tp4056 da bir anormallik var hiçbir işlem yapmadığım halde sanki cihaz çalışıyormuş gibi kendi kendine ısınıyor. sanki 18650 pildeki enerjiyi çekiyor ??
 
Bağlantınızı bu şekilde düzeltin. Dikkat edilmesi gereken sadece; pil şarja bağlı iken motoru çalıştırmayın.
şema1.jpg
 
TP4056(pili şarj etmesi lazım) ile 15A lık modülün batarya bağlantısı paralel olmalı.
Tp4056 nın çıkışı 15 A modülün power pinlerine bağlanmalı.
Bu bağlantı ile kullanılabilir.
4800.jpg


Çizimi yazdıklarıma göre düzenleyebilir misiniz?
Resim çizemiyorum.
Telefondan takip ediyorum.
 
TP4056 kağıt üzerinde en fazla 1A ile şarj eder yazsa da siz ilgili direnci değiştirip, 500-600 mA ile şarj edecek hale getirin. Çünkü şarjdayken pilin krşılamadığı akımı onun üzerinden çekmeye çalıştığından dayanamıyor. Ya da TP4056'nın şarj çıkışının birine seri bir direnç bağlayıp aşırı yüklenme önlenebilir.
 
Çünkü şarjdayken pilin krşılamadığı akımı onun üzerinden çekmeye çalıştığından dayanamıyor. Ya da TP4056'nın şarj çıkışının birine seri bir direnç bağlayıp aşırı yüklenme önlenebilir.
Gereksiz bir durum olur. Pilde şarjın azlığı /çokluğu ile bir sıkıntı yok. Motor ilk kalkışta yüksek akım çekiyor. Bunu karşılamak için güçlü mosfetlere gerek var.
Buradaki yorumlarda; kullanıcının beyanına göre yapılıyor.
Gerçekte durum farklı da olabilir.
( Modüller arızalı , Kullanıcı bilmiyor olabilir)
 
TP4056(pili şarj etmesi lazım) ile 15A lık modülün batarya bağlantısı paralel olmalı.
Tp4056 nın çıkışı 15 A modülün power pinlerine bağlanmalı.
Bu bağlantı ile kullanılabilir.

Çizimi yazdıklarıma göre düzenleyebilir misiniz?
Resim çizemiyorum.
Telefondan takip ediyorum.

1S 15A BMS 3.7V 18650 modülün bilgilerine bakınca; modül hem şarj işleminde hemde bataryanın deşarj işleminde bataryayı korumak için kullanılıyor. Yani bataryayı şarj işleminde de devrede. Bu nedenle TP4056 modülünün çıkışını 15A BMS modülünün P- P+ pinlerine bağlanmalı. Siz de bunu belirtmişsiniz zaten. Ancak İlk cümlenizdeki "TP4056 ile 15A. lik modülün batarya bağlantısı paralel olmalı" ifadesi; ben burayı anlayamadım.
 
1S 15A BMS 3.7V 18650 modülün bilgilerine bakınca; modül hem şarj işleminde hemde bataryanın deşarj işleminde bataryayı korumak için kullanılıyor.
Şarj işlemi yok.
Şarjı TP4056 entegresi yapıyor. Bu nedenle TP 4056 modül kullanılmalı.

TP4056 ile 15A. lik modülün batarya bağlantısı paralel olmalı" ifadesi; ben burayı anlayamadım.
TP 4056 nın batarya bağlantısını 15A ilk modülün batarya bağlantısına paralel kablo lehimleyin.
Bağlantı bu şekilde olacak. Çizim biraz şekilsiz oldu. fare arızalandı touch pad le bu kadar çizebildim.
Şarj işlemini TP4056 , 18650 akım artırma ve koruma işlemini 15 A lik modül yapacak.
Chr.jpg
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
8,610
Mesajlar
140,809
Üyeler
3,426
Son üye
Fatih Kemal

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Abdullah karaoglan falcon_browning Abdullah karaoglan wrote on falcon_browning's profile.
selamın aleyküm ses sistemindeki cızırtıyı hallettınızmi
"Araştırma, ne yaptığını bilmediğinde yaptığın şeydir." - Wernher von Braun
“Kendi yolunu çizen kişi, kimsenin izinden gitmez.” – Nietzsche
Kim İslâm’da güzel bir çığır açarsa (güzel bir alışkanlık başlatırsa), onun sevabı ve kendisinden sonra ona uyanların sevapları, onların sevaplarından hiçbir şey eksilmeksizin ona da yazılır.
erdemtr55 taydin erdemtr55 wrote on taydin's profile.
Merhaba Taydin bey,
Gruba spms serisi yapıcak mısınız?
ben 3 sargılı toroid ile 2 adet flyback sürücek bir devre yapmayı düşünüyorum.size soracak sorularım vardı?
Back
Top