Şekil Olsun Diye Alınan Cihazlar

Seni biraz daha gaza getireyim o zaman. Rigol DM3068 ile elde edeceğin özellikleri yazayım :)

1) Yüksek empedans modunu tespit etmişsin.
2) 4 terminalli direnç ölçümü. Miliohm ve altı direnç ölçebiliyorsun.
3) Direnç ölçümünde "offset compensation". Düşük direnç ölçümündeki olası hata kaynaklarından birisini elimine ediyorsun.
4) SCPI ile uzaktan kontrol. Çok sayıda ölçüm yapılacaksa otomatize etme olanağı.
5) Neredeyse bütün termokupl çeşitlerinden doğrudan sıcaklık okuma imkani. 0.001 ℃ çözünürlük.
6) 800 kHz AC ölçüm bant genişliği.
7) Saniyede 10 bin ölçüm ve 512k bellek.

Standart hobi çalışmalarında, hatta birçok profesyonel uygulamada bunlar gerekli olmaz. Ama işi öğrenen birisi için bunlar bulunmaz nimet, çünkü herşeyin en uç sınırlarında ölçüm yapabiliyorsun.
sen iyi bir adam degilsin yaw , cep dusmani

:kotek1:
 
ben gereksiz cihaz biriktirmenin bir tür "kıtlık psikolojisi" amerikalıların doomsday prepper'lığı gibi bir psikolojik bug olduğunu düşünüyorum.
 
Bende bir fluke alacagim bir arkadastan burda anlasirsak, aynisindan var. Bozulursa biri digerini tamir etmesi kolay oluyor. 3. yu alir miyim. Belki. Ama 4 fazla

Var mi bug bende sizce?
 
Başka cihaz konusunda bişey diyemem ama ölçü aleti konusunda $1K aşmadığı sürece alınabilir diye düşünüyorum.
@taydin elindeki gibi $25K skop yada logic analyzer yapılan iş için çok çok elzem olmadığı sürece gereksiz diye düşünüyorum. O cihaz ile iş yapılıyordur, para kazandırıyordur ayrı konu.
 
Son düzenleme:
Başka cihaz konusunda bişey diyemem ama ölçü aleti konusunda $1K aşmadığı sürece alınabilir diye düşünüyorum.
@taydin elindeki $25K skop yada logic analyzer iş için çok elzem olmadığı sürece gereksiz diye düşünüyorum.
Taydin da $50K lik i niye almadim diye pismandir
 
Son düzenleme:
Hadi ya bak bu uzucu gercektende. Bu ara her sey pes pese bozuluyor. Anlastilar mi ne yaptilar anlamadim.
 
Eğitim sisteminin en büyük 2 hatası: saçma sapan teorik bilgileri ezberletmeye çalışıyorlar ve bunun üstüne pratik eğitimi çok az yapıyorlar. Bunun sonucu olarak diplomalı zombi sürüsü olarak hayata atılıyoruz. Ben hobi olarak elektronikle ilgilenmdim ama kendimi geliştiremedim. 2 yıllık myoda haberleşme bölümü okudum.
Okulda harcanan zamanın çoğu ömür törpüsü. Sistem ezberci istiyor.

Kirchhoff kanunları, 4-5 direnç bağlayıp akım gerilim hesaplaması ile kafa şişiriyorlar.

https://tr.wikipedia.org/wiki/Kirchhoff_kanunları
https://tr.wikipedia.org/wiki/Kirchhoff_kanunları
 
Eğitim sisteminin en büyük 2 hatası: saçma sapan teorik bilgileri ezberletmeye çalışıyorlar ve bunun üstüne pratik eğitimi çok az yapıyorlar. Bunun sonucu olarak diplomalı zombi sürüsü olarak hayata atılıyoruz. Ben hobi olarak elektronikle ilgilenmdim ama kendimi geliştiremedim. 2 yıllık myoda haberleşme bölümü okudum.
Okulda harcanan zamanın çoğu ömür törpüsü. Sistem ezberci istiyor.

Kirchhoff kanunları, 4-5 direnç bağlayıp akım gerilim hesaplaması ile kafa şişiriyorlar.

https://tr.wikipedia.org/wiki/Kirchhoff_kanunları
https://tr.wikipedia.org/wiki/Kirchhoff_kanunları
Yine sen olayi cozmussun , sistemi kurup isleten cozse ya
 
Eğitim sisteminin en büyük 2 hatası: saçma sapan teorik bilgileri ezberletmeye çalışıyorlar ve bunun üstüne pratik eğitimi çok az yapıyorlar. Bunun sonucu olarak diplomalı zombi sürüsü olarak hayata atılıyoruz. Ben hobi olarak elektronikle ilgilenmdim ama kendimi geliştiremedim. 2 yıllık myoda haberleşme bölümü okudum.
Okulda harcanan zamanın çoğu ömür törpüsü. Sistem ezberci istiyor.

Kirchhoff kanunları, 4-5 direnç bağlayıp akım gerilim hesaplaması ile kafa şişiriyorlar.

https://tr.wikipedia.org/wiki/Kirchhoff_kanunları
https://tr.wikipedia.org/wiki/Kirchhoff_kanunları
Ben de muhendislik eğitimde baya eksikikler görüyorum ama kirchoff gibi temel bir konu ezbercilik veya kafa şişirme sayılamaz akımın nereden nasıl aktıgını bilmeden devre analizi bilmeden nasıl devre tasarlanabilir
 
Ben de muhendislik eğitimde baya eksikikler görüyorum ama kirchoff gibi temel bir konu ezbercilik veya kafa şişirme sayılamaz akımın nereden nasıl aktıgını bilmeden devre analizi bilmeden nasıl devre tasarlanabilir
Hocam sıkıntı Kirchoff'un anlatılmasında değil. Uygulama yapmadan kağıt üzerinde anlatılmasında.

Yıllar önce üniversitede matematik dersinde limit, türev ve integral anlatıldı. Hoca yazdı çizdi geçti.
Ne türev nerde kullanılır, ne işe yarar, benim için neden önemli hiç bahsedilmedi. Doğal olarak ders olarak kaldı. Bugün düzensiz bir şekle sahip cisimlerin alanını hesaplamak için kullanıldığını görünce "bu benim için önemliymiş" dedim. Bakış açım anında değişti
 
Son düzenleme:
Eğitim sistemimiz hemen hemen her fırsatta eleştriliyor. Ben haksızlık yapıldığını düşünüyorum. Aslında eğitim sistemimizin çok fazla eksiği yok gibi. İki önemli eksik giderilse sorun çözülecektir.
1-) Eğitim
2-) Sistem
:avare1:
 
Hocam sıkıntı Kirchoff'un anlatılmasında değil. Uygulama yapmadan kağıt üzerinde anlaşılmasında.

Yıllar önce üniversitede matematik dersinde lmit, türev ve integral anlatıldı. Hoca yazdı çizdi geçti.
Ne türev nerde kullanılır, ne işe yarar, benim için neden önemli hiç bahsedilmedi. Doğal olarak ders olarak kaldı. Bugün düzensiz bir şekle sahip cisimlerin alanını hesaplamak için kullanıldığını görünce "bu benim için önemliymiş" dedim. Bakış açım anında değişti
Evet o açıdan epey kötü durumda bunu neden oğreniyoruz nerede kullanacağız anlatılmadan bodoslama hesaba kitaba giriliyor bu da verimi epey düşürüyor
Mesela thevenin norton u nerede kullanacağımı hala bilmiyorum :katil1:

Bir de guncel teknolojiler kullanılmıyor mufredatlar eski bilgisayarı tepegöz gibi kullanıyorlar mesela internette sinüsün bir daire uzerinde donen bir kalemin izdüşümü oldugunu görsel olarak gördüğümde ufkum açılmıstı resmen
 
Aslında bir parça da öğretmenlere iş düşüyor.
Bir öğretmen hayal edin. Sınıfa, elinde yamuk yumuk bir taş ile giriyor. Öğrencilerden birine uzatıyor ve "bunun bana alanını söyler misin?" diye soruyor.
Öğrenci "bilmiyorum" diye cevaplıyor.
Öğretmen "Merak etme bu dersten sonra cevap verebileceksin" diyor.

Tüm sınıfın içinde, bir öğrenci ile şu kadarcık bir diyalog bile o kadar etkili olur ki.
Öğretmenin tek yapması gereken o gün okula giderken yerden bir taş alması.
 
Aslında bir parça da öğretmenlere iş düşüyor.
Bir öğretmen hayal edin. Sınıfa, elinde yamuk yumuk bir taş ile giriyor. Öğrencilerden birine uzatıyor ve "bunun bana alanını söyler misin?" diye soruyor.
Öğrenci "bilmiyorum" diye cevaplıyor.
Öğretmen "Merak etme bu dersten sonra cevap verebileceksin" diyor.

Tüm sınıfın içinde, bir öğrenci ile şu kadarcık bir diyalog bile o kadar etkili olur ki.
Öğretmenin tek yapması gereken o gün okula giderken yerden bir taş alması.
Demekki neymis? Ogretmenin de egitilmesi lazimmis. Ogretmenin de kendisini egitmesini beklemek dogru olmayacaktir. Once ogretmeni egiteceksin. Topyekun egitim.
 
Demekki neymis? Ogretmenin de egitilmesi lazimmis. Ogretmenin de kendisini egitmesini beklemek dogru olmayacaktir. Once ogretmeni egiteceksin. Topyekun egitim.
Eğitim evde başlar. Evdeki ebevenylerin eğitimi de hem okuldan hem aileden gelir.
Öğretmen okulda öğrencisinden saygı görmezse neden eğilip yerden taş alsın?
Eskiden biz okula gitmediğimizde öğretmen direk evi arardı. Hasta mı oldu? Okulu kırdı da haberiniz mi yok diye. Hatta hasta olunca ziyaretimize gelen öğretmenlerimiz bile vardı. Çook eskiden tabi bunlar. Şimdi öğretmen diyor ki ne kadar az öğrenci, o kadar az baş ağrısı.
Çünkü eskiden öğretmenin bir ağırlığı vardı. Sınıfta disiplini sağlayabiliyordu. Şimdiler de "biri sana bir vurursa sen ona iki tane vur" mantığıyla yetiştirilen çocuklar öğretmenlerini dövebiliyor. Ha gücü yetmeyende babasını çağırıp dövdürüyor. En kavgacı olmayanı bile öğretmenin karşısına dikilip " sen benim çocuğuma nasıl bağırırsın" diye yaygara koparıyor. Bu arada dayak atmayı seven öğretmenlere de karşıyım. Dayakla disiplin okulda sağlanmaz.

Bu eğitim sistemine çözüm bulabilecek bir siyasi lider olduğunu sanmıyorum. Bunun çözümü için halkın içinden bir siyasetçi çıkıp ölümü pahasına devrimler yapmaya başlamalıdır. Parayla pulla millet vekili olan, oradan daha yüksek mertebelere çıkan siyasilerden böyle bir hamle gelmez.
 
Maalesef biz nasıl öğretmek sorusunu sorma seviyesine gelmedik. Biz hala "ne öğretsek"teyiz. Felsefe tehlikeli, evrim teorisi inancımıza uymuyor, onu ekle bunu çıkar vs... Yahu sen o derse ne koysan öğretemiyorsun ki. Hatta bazı konularda akıl yürütmek bile azarlanır oluyor.
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
6,941
Mesajlar
118,629
Üyeler
2,821
Son üye
Sfkzdmr

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top