Peki topladıktan sonra vernik filan sürücez mi bu saclara?sacı takmak çok kolay. taaa ki son 2 si hariç yeni tel iyi olmuş. eski telde vernik kalıntıları olunca boşluk oluyor. buda titreme yapıyor. bu arada sargı üzerine kağıt bant kullan. daha sıkı sarıyor.
Tamam bu oldu dedikten sonra verniklersen iyi olur tabi. Titreme zırlama kesilirPeki topladıktan sonra vernik filan sürücez mi bu saclara?
sürersen çok sıkı ve izole edilmiş olur. sürmezssende sorun olmaz. ben sürmedim sorun olmadı.Peki topladıktan sonra vernik filan sürücez mi bu saclara?
Öyle bir yazıyorsun ki insan söktüğüne lanet ediyor yavÖnemli olan tüm sacların tekrar takılabilmesidir.
Fabrikasyon bir trafonun saclarının yeniden takılması zor olsa da ben eskiden trafoyu ısıtarak bu sorunu çözüyordum.
Sökme esnasında bir sac deforme olsa da ısıtma işine öyle alışmıştım ki, neredeyse fabrikanın sac adedi kadar sacları yeniden takabiliyordum.
Ancak ısıtma işi çetrefilli.
Trafonun doğrudan ısıtılması yanlıştır. Bu yüzden ben bir sac parçasını ocağa yerleştirip trafoyu da sacın üzerine koyuyordum.
Bir ara bu işi tavada yapınca annemden iyi bir kötek yemiştim.
Tahmini 80-90'C gibi sıcaklıklarda trafo saclarındaki fabrikasyon vernik erimeye başlamakta, böylece saclar daha iyi oturmakta idi. Sıcak trafoyu vidaları ile yeniden sıkınca boşluk ortaya çıkıyordu.
Böylece soğuduktan sonra vidalarını söktüğümde o boşluğa kalan sacları rahatlıkla yerleştirebiliyordum.
Tabii ki bu sıcaklıktaki metallere el ile yaklaşamayız. İyi kalite eldiven temin etmek gereklidir.
Sıcaklığın verniği eritmesinden dolayı vernik akışkanlık kazanıyor, soğuyunca yeniden yapışıyordu. Böylece ikinci bir verniğe de gerek kalmıyordu.
Trafo saclarının bir yüzünde yalıtkan ince bir madde bulunur. Bunların her bir sac arasında olması zorunluluktur.
Aksi takdirde trafo demir kayıplarından dolayı boşta bile aşırı güç kaybedip ısınacaktır.
Sacların hepsi birbirine yapışıktı. Hiçte çorap söküğü gibi çıkmadı vallaTrafoyu sökmeden önce bana danışsaydın sana derdim ki.
Trafoyu önce ısıt.
Sonra I sacının tekini çıkart.
Bu I sacını kullanarak karkas içerisindeki bir E sacını ittirerek çıkart.
İttirmekle çıkmazsa hafif tokmakla.
Bir iki E sacını çıkartabildiğin anda gerisi çorap söküğü gibi gelir.
Trafo sökümünde SİZ veya BİZ kullanılmaz.
En ideal alet SİLAH'tır. Pardon .. Keskin bir BIÇAK'tır.
Bıçak ile sacın arasına daldığın anda HIRT diye sac açılacaktır. BİZ ile veya SİZ ile yapacağın baskı trafo saclarını deforme eder.
Çünkü diğer saclar çıkartılmış olsa bile kalanlar birbirlerine yapışıktır.
Valla bizden kaynaklı nokta nokta deformeler oldu maalesef. Artık birdahakine bıçak kullanırız. Müspet bir ilim tecrübe ile sabit kılındıTrafo sökümünde SİZ veya BİZ kullanılmaz.
En ideal alet SİLAH'tır. Pardon .. Keskin bir BIÇAK'tır.
Bıçak ile sacın arasına daldığın anda HIRT diye sac açılacaktır. BİZ ile veya SİZ ile yapacağın baskı trafo saclarını deforme eder.
Çünkü diğer saclar çıkartılmış olsa bile kalanlar birbirlerine yapışıktır.
Reis karaköye ne zaman gidecenvalla abi ben çekiçle bi güzel yumşatıyorum. sonra dökülüveriyorlar. bi dahakine ilmine göre yapacam
Reis karaköye ne zaman gidecen
yapalım tabi abiBir "karaköy ümresi" planları varsa bir organizasyon yapmamız lazım!
Onun ne işe yaradığını bilmiyorum. Benim primer ile sekonder ayrı karkaslara sarılı olduğundan gerek yok sanırım.primer ve sekonder arasında bakır folyo oluyor, tek tur kısadevre bir sargı gibi. bu ne işe yarıyor, önemli ise sizin trafoya da ekleyin...
primer ve sekonder arasında bakır folyo oluyor, tek tur kısadevre bir sargı gibi. bu ne işe yarıyor, önemli ise sizin trafoya da ekleyin...