Günümüz arabalarında 4 önemli unsur vardır.
1 Motor yapım teknolojisi ve teknikleri
2 Aerodinamik bilmi ve uygulamaları.
3 Mekanik sürtünme ve fizik kuralları.
4 Güvenlik ve ömür tekniği.
Bu 4 temel unsur haricinde hiçbir tekniği öne sürüp te araba teknolojisinden bahsedilemez.
@Furkan KELEŞOĞLU nun bahsetmiş olduğu işlemci veya yarı iletken teknolojisi, sadece bir arabanın bazı kullanım özelliklerini geliştirebilir. Yani doğrudan bir araba yapım tekniği ile ilgili değildir.
Digital göstergeler veya kilitlenmeyen ABS fren teknikleri gibi konfor gerektiren uygulamalarda, işlemci kullanılabilir olsa da, bir araba yapım tekniği için elzem değildir.
Bu 4 temel unsur, teknik olarak biliniyorsa, ancak araba yapımı konusunda bilgiliyiz ve araba yapıyoruz diyebiliriz.
50 sene kadar önce Türkiyede yapılmış olan ANADOL markayı duymuşsunuzdur.
O yıllarda bizler bu markanın kaportası ile dalga geçerdik
Günümüzde ise bu tekniğin oldukça gelişmiş bir şekli olan KARBON FİBER teknolojisi kullanılmaktadır.
Eğer o yıllardan itibaren bizler AR-GE'ye önem verip karbon fiber teknolojisini bizler üretmiş olsaydık bile, şimdilerde dünya pazarında söz sahibi olabilirdik.
ANCAK:
Günümüzde bir araba yapacaksak, illa herşeyi ile yapmak zorunluluğumuz elbette yoktur. Ancak araba yaptık diyebilmek için şu ve benzer özellikleri kazandırabilmeliyiz.
Türkiye koşullarına göre max. 140-150Km lik hız yeterlidir. Bu hıza ulaşabilen ve yakıt tüketimi son derece az olabilen, bir araç mutlaka ilgi görecektir.
Veya bazı firmaların yıllar öncesinde kendilerini kanıtladığı gibi, örnek olarak 50Km hızla bir duvara çarpsa bile ciddi hasar olmayacak bir tasarım.
Bir firma bu konuda 4Km hızla duvara dik olarak çarpsa dahi arabada hasar olmayacağını garanti etmiş ve ödül almıştı.
Bu gibi örnekler dahilinde bir üretimde benzer ve işlevsel teknik özellikler bulunmuyorsa araba yaptık demenin hiçbir anlamı yoktur.
NOT:
İlave olarak belirtmem gerekirse...
Bir ürünün maliyeti oldukça önemli bir unsurdur. Kalite unsuruna bağlı olarak, yapım maliyetinin dünya pazarına göre çok düşük olabilmesi bile bir üretimin yapılmasında önemli bir etken olacaktır.