TOGG "Yerli Otomobilin Tanıtımı" ile alakalı

Gokrtl

Gökhan Kartal
Staff member
Aradım telefonları sürekli meşgul. Web siteleri çok yavaş açılıyor. Ayrıntılı bilgi bulamadım.
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Siteye şu anda girilebiliyor. Demekki bütün millet "yerli araba" haberini alır almaz siteye girmeye çalıştı ve siteyi kilitledi :D

Yanıp tutuşuyormuş millyet yerli araba diye ...
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Bu konuda baya katedeceğimiz yol var elbet, ama bir gayret varsa da onu desteklemek lazım.

Mantıklı eleştirilere eyvallah da, bazı yapıcı olmayan, tamamen negatif eleştirilere de kızıyorum. Mesela "millet elektrikli araba yapmaya başladı, biz benzinlisini yapmaya çalışıyoruz" gibi. Yav böyle saçma bir eleştiri olur mu?

O zaman kendi mikroişlemcimizi yapacağımız zaman "millet yarıiletkenlisini yaptı bile, bizim kuvantum işlemci yapmamız lazım" diyenler de haklı :D

Çin ay'a uzay aracı indirdi geçen sene. Orada da bu müzmin muhalefet demiş midir "yav bırak allahaşkına, amerika ay'a uzay aracı indirdi, bizim mars'a indirmemiz lazım" diye? :D
 

tsahin

Kayıtlı Üye
Ben de bu yerli araba işinden birşey çıkmayacağını düşünüyorum.
Gerçek, iyi niyetli bir gayret olsa evet desteklenir, ama burada olan ne gerçek nede iyi niyetli bence.
Göz boyamak için bir şov yapılacak, belki de bazı yandaşlara rant sağlanacak, sonra da unutulup gidecek.
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Ben de bu yerli araba işinden birşey çıkmayacağını düşünüyorum.
Gerçek, iyi niyetli bir gayret olsa evet desteklenir, ama burada olan ne gerçek nede iyi niyetli bence.
Göz boyamak için bir şov yapılacak, belki de bazı yandaşlara rant sağlanacak, sonra da unutulup gidecek.
Peki bu yerli araba çabası neticesinde hiçbir Türk mühendisi, hiçbir şey öğrenemeyecek diyebiliyor muyuz? Yani bu çaba neticesinde %1 dahi ileri gidemeyecek miyiz? Yani yabancı bir firma ile kontrat imzaladık (yabancı firmaya nasıl rant oluyorsa :D ), o yabancı firma da sana para karşılığında sırf sen şov yapasın diye bir araba ortaya çıkarır ve arabanın %100 herşeyini yapar. Ve kesinlikle kimseye söylemez "Türkler biz yaptık diyor, ama bu arabanın tasarımını biz yaptık" diye. Bu mudur yani?

Ama yok, burada Türk mühendisler de birşeyler yaptı ve %1 daha ilerideyiz (ki bence oran daha yüksektir) diyebiliyorsan, işte sırf o %1'in hatırına bu çabayı desteklemek lazım. Bizdeki verim demekki bu kadar, eldeki malzeme bu.

Aslında herkes eleştirirken, sanki kendi çocuğunun eksikliklerini eleştiriyor gibi eleştirse, bu bile yeterli. Ama bizde yaygın olan şu "yo abi, bizden adam olmaz! İlk fırsatta bu ülkeyi terkedip gideceğim!". Konu kendi çocuğun olduğu zaman "yok abi, bu sıpadan adam olmaz, ilk fırsatta atacağım başımdan ne hali varsa görsün" diyemiyorsan, konu Türkiye olduğunda da bunu dememen lazım.
 

Furkan KELEŞOĞLU

Kayıtlı Üye
Bir şey diycem cidden biz elektrikli araç yapamayacak kadar aciz ve bu bilgiye sahip mühendisi olmayan yetersiz bir ülkemiyiz ? binlerce mühendisin hiç biride bu aracın bir kısmını dahi yapabilecek bilgi yokmu veya yapamaz mı ?

Yoksa Türk mühendislerine mi yaptırmazlar ? buradaki karmaşayı bi çözmemiz lazım. ona göre çözüm yolları doğabilir.
 
Son düzenleme:

Gokrtl

Gökhan Kartal
Staff member
Bir şey diycem cidden biz elektrikli araç yapmayacak kadar aciz ve bu bilgiye sahip mühendisi olmayan yetersiz bir ülkemiyiz ? binlerce mühendisin hiç biride bu aracın bir kısmını dahi yapabilecek bilgi yokmu veya yapamaz mı ?
Aracı kontrol edecek beyin lazım. Beyin için de işlemci lazım. Bizim ülkemizde işlemci üretilmiyor. Üretenden de yasal olarak alabiliyor muyuz bilmiyorum. Bu tür işlerin birde yasası var. Adam vermiyorum dedi mi hiç birşey yapamıyorsun. Tabi beyinsiz olarak tasarlanabilir mi ondan emin değilim.
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Bir şey diycem cidden biz elektrikli araç yapamayacak kadar aciz ve bu bilgiye sahip mühendisi olmayan yetersiz bir ülkemiyiz ? binlerce mühendisin hiç biride bu aracın bir kısmını dahi yapabilecek bilgi yokmu veya yapamaz mı ?

Yoksa Türk mühendislerine mi yaptırmazlar ? buradaki karmaşayı bi çözmemiz lazım. ona göre çözüm yolları doğabilir.
Türk mühendisleri aslında dünya standartlarına göre çok zeki. Ama iş kültürleri ve mentaliteleri doğru değil. Bir de tembellik ve beleşçilik de DNA'larımıza kadar işlemiş. Bak türkçe teknik forumlara, "sudan, rüzgardan, güneşten bedava elektrik, biyogazdan bedava ısınma, suyla çalışan motor, devir daim makinası" gibi konular bolca bulunur. Define arama üzerine türkçe forum var ve YÜZBİNLERCE mesaj var :D Biz yanlış işi yapıyoruz valla, define arama makinası yapacaksın. Define bulması falan önemli değil, verecen coşkuyu, cihazı da biraz yakışıklı yapacaksın, peynir ekmek gibi satar!
 

taydin

Timur Aydın
Staff member
Aracı kontrol edecek beyin lazım. Beyin için de işlemci lazım. Bizim ülkemizde işlemci üretilmiyor. Üretenden de yasal olarak alabiliyor muyuz bilmiyorum. Bu tür işlerin birde yasası var. Adam vermiyorum dedi mi hiç birşey yapamıyorsun. Tabi beyinsiz olarak tasarlanabilir mi ondan emin değilim.
Bir elektrikli aracın beyin işlemcisinin tedarikinde birçok alternatif var. Bu tip işlemcilerde ABD ambargo koysa Çin'den alırsın. Çin ambargo koysa Avrupadan, Japonya'dan, Güney Kore'den alırsın. Hepsi ambargo koysa, paravan şirket kurdurup dolaylı olarak alırsın. Mesele bu değil bence.

Mesele işlemciyi, diğer elektronik komponentleri, gereken metal hammaddeyi vs tedarik ettikten sonra, bir araba ortaya koyacak bilgi ve beceriye sahip olmak. Yoksa A dan Z ye her bileşen Türkiye'de üretilecek diye bir hedef yok.
 

Mr_YAMYAM

Kayıtlı Üye
Günümüz arabalarında 4 önemli unsur vardır.
1 Motor yapım teknolojisi ve teknikleri
2 Aerodinamik bilmi ve uygulamaları.
3 Mekanik sürtünme ve fizik kuralları.
4 Güvenlik ve ömür tekniği.
Bu 4 temel unsur haricinde hiçbir tekniği öne sürüp te araba teknolojisinden bahsedilemez.
@Furkan KELEŞOĞLU nun bahsetmiş olduğu işlemci veya yarı iletken teknolojisi, sadece bir arabanın bazı kullanım özelliklerini geliştirebilir. Yani doğrudan bir araba yapım tekniği ile ilgili değildir.
Digital göstergeler veya kilitlenmeyen ABS fren teknikleri gibi konfor gerektiren uygulamalarda, işlemci kullanılabilir olsa da, bir araba yapım tekniği için elzem değildir.
Bu 4 temel unsur, teknik olarak biliniyorsa, ancak araba yapımı konusunda bilgiliyiz ve araba yapıyoruz diyebiliriz.
50 sene kadar önce Türkiyede yapılmış olan ANADOL markayı duymuşsunuzdur.
O yıllarda bizler bu markanın kaportası ile dalga geçerdik :)
Günümüzde ise bu tekniğin oldukça gelişmiş bir şekli olan KARBON FİBER teknolojisi kullanılmaktadır.
Eğer o yıllardan itibaren bizler AR-GE'ye önem verip karbon fiber teknolojisini bizler üretmiş olsaydık bile, şimdilerde dünya pazarında söz sahibi olabilirdik.
ANCAK:
Günümüzde bir araba yapacaksak, illa herşeyi ile yapmak zorunluluğumuz elbette yoktur. Ancak araba yaptık diyebilmek için şu ve benzer özellikleri kazandırabilmeliyiz.
Türkiye koşullarına göre max. 140-150Km lik hız yeterlidir. Bu hıza ulaşabilen ve yakıt tüketimi son derece az olabilen, bir araç mutlaka ilgi görecektir.
Veya bazı firmaların yıllar öncesinde kendilerini kanıtladığı gibi, örnek olarak 50Km hızla bir duvara çarpsa bile ciddi hasar olmayacak bir tasarım.
Bir firma bu konuda 4Km hızla duvara dik olarak çarpsa dahi arabada hasar olmayacağını garanti etmiş ve ödül almıştı.
Bu gibi örnekler dahilinde bir üretimde benzer ve işlevsel teknik özellikler bulunmuyorsa araba yaptık demenin hiçbir anlamı yoktur.

NOT:
İlave olarak belirtmem gerekirse...
Bir ürünün maliyeti oldukça önemli bir unsurdur. Kalite unsuruna bağlı olarak, yapım maliyetinin dünya pazarına göre çok düşük olabilmesi bile bir üretimin yapılmasında önemli bir etken olacaktır.
 

Gokrtl

Gökhan Kartal
Staff member
Günümüz arabalarında 4 önemli unsur vardır.
1 Motor yapım teknolojisi ve teknikleri
2 Aerodinamik bilmi ve uygulamaları.
3 Mekanik sürtünme ve fizik kuralları.
4 Güvenlik ve ömür tekniği.
Bu 4 temel unsur haricinde hiçbir tekniği öne sürüp te araba teknolojisinden bahsedilemez.
@Furkan KELEŞOĞLU nun bahsetmiş olduğu işlemci veya yarı iletken teknolojisi, sadece bir arabanın bazı kullanım özelliklerini geliştirebilir. Yani doğrudan bir araba yapım tekniği ile ilgili değildir.
Digital göstergeler veya kilitlenmeyen ABS fren teknikleri gibi konfor gerektiren uygulamalarda, işlemci kullanılabilir olsa da, bir araba yapım tekniği için elzem değildir.
Bu 4 temel unsur, teknik olarak biliniyorsa, ancak araba yapımı konusunda bilgiliyiz ve araba yapıyoruz diyebiliriz.
50 sene kadar önce Türkiyede yapılmış olan ANADOL markayı duymuşsunuzdur.
O yıllarda bizler bu markanın kaportası ile dalga geçerdik :)
Günümüzde ise bu tekniğin oldukça gelişmiş bir şekli olan KARBON FİBER teknolojisi kullanılmaktadır.
Eğer o yıllardan itibaren bizler AR-GE'ye önem verip karbon fiber teknolojisini bizler üretmiş olsaydık bile, şimdilerde dünya pazarında söz sahibi olabilirdik.
ANCAK:
Günümüzde bir araba yapacaksak, illa herşeyi ile yapmak zorunluluğumuz elbette yoktur. Ancak araba yaptık diyebilmek için şu ve benzer özellikleri kazandırabilmeliyiz.
Türkiye koşullarına göre max. 140-150Km lik hız yeterlidir. Bu hıza ulaşabilen ve yakıt tüketimi son derece az olabilen, bir araç mutlaka ilgi görecektir.
Veya bazı firmaların yıllar öncesinde kendilerini kanıtladığı gibi, örnek olarak 50Km hızla bir duvara çarpsa bile ciddi hasar olmayacak bir tasarım.
Bir firma bu konuda 4Km hızla duvara dik olarak çarpsa dahi arabada hasar olmayacağını garanti etmiş ve ödül almıştı.
Bu gibi örnekler dahilinde bir üretimde benzer ve işlevsel teknik özellikler bulunmuyorsa araba yaptık demenin hiçbir anlamı yoktur.

NOT:
İlave olarak belirtmem gerekirse...
Bir ürünün maliyeti oldukça önemli bir unsurdur. Kalite unsuruna bağlı olarak, yapım maliyetinin dünya pazarına göre çok düşük olabilmesi bile bir üretimin yapılmasında önemli bir etken olacaktır.
Abi işlemci cümlesi bana ait @Furkan KELEŞOĞLU 'nu niye kötekliyon :D :D
 
Top