UPS ile araba aküsü kullanmak

Tamamen boşalınca dolması uzun sürüyor tabi. Bazan bütün gün kesiyor bizimkiler o zaman kritik eşiğe geliyor ve UPS kapatıyor kendini. Ama onun dışında hep ful şarjda.

Aküler seri bağlı, 6 tane. Aslında bunlara uygun BMS bulabilsem alacağım ama tek bulabildiğim yurt dışından ...
 
Tamamen boşalınca dolması uzun sürüyor tabi. Bazan bütün gün kesiyor bizimkiler o zaman kritik eşiğe geliyor ve UPS kapatıyor kendini. Ama onun dışında hep ful şarjda.

Aküler seri bağlı, 6 tane. Aslında bunlara uygun BMS bulabilsem alacağım ama tek bulabildiğim yurt dışından ...
Hocam 72 Volt 60 Ah akü epey yüksek kısa devre akımı demek, bir sigorta ekleseniz araya çok iyi olur.
 
UPS in ic organlariyla oynamistir taydin abi :gulus2: Normalde 72V cok yuksek, ben daha once gormedim

3000 VA olunca 72 V normal. Aslında benim atölyede var gürültücü bir 3000 VA, onda 8 tane 24V akü vardı, yani 192V. Voltaj ne kadar yüksek, devre o kadar serin çalışıyor. Ama cırcır böceği sesi beni çıldırttı o yüzden şu anda çalışanı sessizleştirdim ve sıfır ses ile kullanıyorum.
 
@taydin hocam söylendi mi bilmiyorum ama aküleri çok derin deşarj etmeyin :)
Araç aküleri 1-2 derin deşarjda ölürler. Yazık olur. Senelerdir o sektörü koklayan biri olarak söylüyorum. 11V altına çok indirmemeye çalışın.

Araç aküleri anlık çok yüksek akım verebilecek kapasitede yapılırlar ama cycle sayısı inanılmaz azdır. Jel aküler ise cycle bazlıdır. En güzeli lityum tabi ki ama şu an pahalıdır.

Ha bu arada not düşeyim, araç aküleri öyle dan dun şarja uygundur, zaten bir marş anını düşünün ne kadar Ah harcayabilir ki, dolayısı ile altarnatör başta baya yüksek akım basar, sonra hemen azalır zaten bu akım. Genelde %10-15 ile şarj uygundur.
 
LiFePo4 dene hocam. 4 tanesini BMS ile bağla. Kurşun akü al-ver kayıp %50, LiFePo4 %80 e varıyor. 10.000 deşarj sonrasında ölüye çıkıyor. 10.000₺ civarı masraf yaparsın, Her gün doldur boşalt yapsan 20 sene üzerinde dayanır. Hatta inverter ile birlikte alsan 50A hızlı şarj yaparsın.
Ben 12 adet 360w solar panelle birlikte 5kw LiFePo4 kullanıyorum, 3. yılında akü. Gece 4kw civarı enerjiyi halen net veriyor.

1725859693810.png

1725858936608.png
 
@taydin hocam söylendi mi bilmiyorum ama aküleri çok derin deşarj etmeyin :)
Araç aküleri 1-2 derin deşarjda ölürler. Yazık olur. Senelerdir o sektörü koklayan biri olarak söylüyorum. 11V altına çok indirmemeye çalışın.

Araç aküleri anlık çok yüksek akım verebilecek kapasitede yapılırlar ama cycle sayısı inanılmaz azdır. Jel aküler ise cycle bazlıdır. En güzeli lityum tabi ki ama şu an pahalıdır.

Ha bu arada not düşeyim, araç aküleri öyle dan dun şarja uygundur, zaten bir marş anını düşünün ne kadar Ah harcayabilir ki, dolayısı ile altarnatör başta baya yüksek akım basar, sonra hemen azalır zaten bu akım. Genelde %10-15 ile şarj uygundur.
Akü biraz boşken alternatörün şarj akımını pensampermetre ile ölçen biri korkup oradan kaçarsa şaşırmam.
 
LiFePo4 dene hocam. 4 tanesini BMS ile bağla. Kurşun akü al-ver kayıp %50, LiFePo4 %80 e varıyor. 10.000 deşarj sonrasında ölüye çıkıyor. 10.000₺ civarı masraf yaparsın, Her gün doldur boşalt yapsan 20 sene üzerinde dayanır. Hatta inverter ile birlikte alsan 50A hızlı şarj yaparsın.
Ben 12 adet 360w solar panelle birlikte 5kw LiFePo4 kullanıyorum, 3. yılında akü. Gece 4kw civarı enerjiyi halen net veriyor.

36025 eklentisine bak
36023 eklentisine bak
Ben buradaki ilanda Lityum Ion yazisini geripserken, yani LifePo4 ile Lithium ion un ne alaksi var diyorken,
1725882225203.png

kendim o ilani aradim sadece lithium yaziyordu.
1725882287822.png

Bunu boyle yazmalarinin bir sebebi mi var, yoksa pil teknolojisinde baska bir sey mi? Be daha once hic duymadim bu sekilde.
 
@Hakan78 aküler çok güzel, fiyat da iyi ama bunu UPS'e entegre etmek biraz kafa yorucu olmaz mı? UPS şarj devresi üzerinden şarj olamayacak, ayrı şarj aleti olacak. O şarj aleti de akü grubunu sürekli şarjda mı tutacak yoksa akü seviyesi düştükçe ben mi şarjı devreye alacağım?

UPS şarj devresini iptal edince de firmware bir sorun olduğunu algılayacak ve hata verecek, o yüzden UPS'i de kandırmak gerekecek, herşey yolunda imiş şeklinde sinyaller vermek gerekecek.
 
Bir de akü sayısı nasıl 4 oluyor anlamadım. 72 V lazım, resimdeki akü için 3.2 V diyor. Bana 23 tane akü lazım olacak, fiyat 45 bin TL den fazla tutuyor.

@taydin hocam söylendi mi bilmiyorum ama aküleri çok derin deşarj etmeyin :)
Araç aküleri 1-2 derin deşarjda ölürler. Yazık olur. Senelerdir o sektörü koklayan biri olarak söylüyorum. 11V altına çok indirmemeye çalışın.

Derin deşarj hiçbir zaman meydana gelmiyor. Yeni aldığımda bir keresinde 9 saat çalıştırdım akülerden, UPS 69 V gibi bir voltajda kesti çıkışı.

Ama derin deşarjdan ziyade akülerin hareketsiz olması ömürlerini kısaltıyor. Ama şimdi yeni odaya taşıdım, her aküye de rahat erişimim var, arada bir çalkalayacağım :)
 
arada bir çalkalayacağım
Ben akulerin uzerine yerlestirdim UPS i, akulerin alltindada 4 tekerli bir sey var. Bu sekilde calkalar azcik diyordum. Arkadasim da bana titresim motoru verdi, en alttaki tablaya takip ara sira titrestirme planlarim var. :pillowfight1:
 
Hmm süper fikir! dört tekerlekli bir araba yaparsam, her sabah kalkınca spor olarak çalkalarım ben bunları :dans3:
 
Ben akulerin uzerine yerlestirdim UPS i, akulerin alltindada 4 tekerli bir sey var. Bu sekilde calkalar azcik diyordum. Arkadasim da bana titresim motoru verdi, en alttaki tablaya takip ara sira titrestirme planlarim var. :pillowfight1:
Jel aküleri çalkalamak gerekiyor mu? İçin göremiyorum onların. :)
 
Bir de akü sayısı nasıl 4 oluyor anlamadım. 72 V lazım, resimdeki akü için 3.2 V diyor. Bana 23 tane akü lazım olacak, fiyat 45 bin TL den fazla tutuyor.



Derin deşarj hiçbir zaman meydana gelmiyor. Yeni aldığımda bir keresinde 9 saat çalıştırdım akülerden, UPS 69 V gibi bir voltajda kesti çıkışı.

Ama derin deşarjdan ziyade akülerin hareketsiz olması ömürlerini kısaltıyor. Ama şimdi yeni odaya taşıdım, her aküye de rahat erişimim var, arada bir çalkalayacağım :)
72 olarak düşünmedim, 12 gibi düşündüm. Şarjda lifepo4 3,6v civarında oluyor, 3.2v boş hali, 2,8 ölüm noktası. 3,6 dan 3,4 e kadar şarjın %90 ı tükeniyor. Şarj olup olmadığını BMS takip ediyor. 20 veya 21 adet ihtiyacını görür ama tabi yine pahalı diyeceğini tahmin ediyorum.
Kesinti süresi ve sıklığına bağlı olarak 24v 3kw küçük bir inverter düşünebilirsin hocam.
 
Ben buradaki ilanda Lityum Ion yazisini geripserken, yani LifePo4 ile Lithium ion un ne alaksi var diyorken,
36027 eklentisine bak
kendim o ilani aradim sadece lithium yaziyordu.
36028 eklentisine bak
Bunu boyle yazmalarinin bir sebebi mi var, yoksa pil teknolojisinde baska bir sey mi? Be daha once hic duymadim bu sekilde.
Lityuma eşlikçi iyon olarak demir fosfat kullanmışlar demek oluyor. Kimya dili olarak doğru sayılır.
 
ben 8A ila 10A arasi olcmustum, ve bir akim sinirlayici var sanmistim :emindegil1:
Yeterince deşarj olmamıştır ya da alternatörün kömürleri / bilezikleri aşınmış ise şarj gerilimi düşük olabilir.

Geçenlerde arabanın aküsü tamamen bitti (ışıklar açık kalmış ve kapalı garajda olduğu için farketmedik). Takviye ile çalıştırdım, kendi alternatörü bitik aküyü kısa sürede doldurdu (60 Ah). Ne kadar akımla şarj ettiğini tahmin edebilirsiniz.
 
Yeterince deşarj olmamıştır ya da alternatörün kömürleri / bilezikleri aşınmış ise şarj gerilimi düşük olabilir.
Cok buiyuk ihtimal oyle dir abi, ama yine de bu tur akuleri cok yuksek amperlerle sarj etmemek gerekir. Normal kapasitesinin 10 da birini gecmemek lazim, sizin aku 60Ah ise 6A yi gecmemek lazim diye ogrenmistim.

Ancak bu sekil aku bosaldiginda bu tur durumla karsilasiyoruz, normalde bu akuler arabayi calistirir sonrada o ufak fark sarj olur.

Yukarida Kral Pele abinin soyledigi seyi de gorme imkanim oldu, gercekten olduruyor akuyu yavas yavas. surada denemeleirm var. Bir sonraki denememde titresim motoru(calakalamk icin) baglayip deneyecem , akunun sarj olma durumu degisiyor mu diye.

En nihayetinde Kursun akuler kapasitesi icin kullanilan akuler olmamali, ani yuksek akim verebilme ozellikleri en onemli ozellikleri. Arabalara LifePo4 yapan bazi firmalar vardi, basarili olmus olsalardi onlar baya yayginlasirlardi. Muhtemelen Amper den daha cok, soguk hava onlar icin cok buyuk problem.

LifePo4 ler Online UPS te daha iyi is gorebilirler, ancak tabi onun icin hazirlanmis Online UPS te gormedim.
 
@Hakan78 ben olaya şöyle bakıyorum. Şu anda benim 6 tane Varta araba aküsü 12 bin TL gibi. Lityum piller yerine 4 kere komple akü değişimi yapsam, muhtemelen lityum pil kadar gider diye düşünüyorum. Tabi lityum pillerin birçok başka avantajı da var, ama benim uygulamada bir fayda sağlamayacaklar. Bende aküler her zaman full şarjda tutuluyor, birkaç ayda bir de saatlerce UPS'i beslemek durumunda kalıyor. Sonra da yavaş yavaş şarj oluyorlar.
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
6,952
Mesajlar
118,756
Üyeler
2,824
Son üye
selocan32

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top