2x24V Simetrik Güç Kaynağı Projesi + Kısa devre koruması

abi eksi kutba dokunmasak olmaz mı? orası normal çünkü artı kutupta sıkıntı. onun da 2SA sını söktüm sadece bc var. Bak birazdan video atıyorum. Ona bak sonra ne dersen yapayım.

Eksi güç kaynağını tamamen devreden çıkar.
 
Eksi güç kaynağını tamamen devreden çıkar.
İlk bakılması gereken ekipman pot ve etrafıdır.
Potun değeri düşük ise veya yanlış bağlantı ise..
Potun direnç değerine etki eden başka bir eleman varsa.
Aşırı kablolamadan ve karmaşadan dolayı devrede osilasyon varsa... (Osiloskop ile ölçülebilir)
Bu gibi aksaklıklar olabilir.
video 15dk içinde bitiyor.
 
Pot sağlamsa LM317 gitmiştir. Probla ölçüm yaparken kısa devre etmiş olabilirsin belki :)

Veya belki daha önceki LM317 yi söküp çakma olanını takmışsındır.
 
Pot sağlamsa LM317 gitmiştir. Probla ölçüm yaparken kısa devre etmiş olabilirsin belki :)

Veya belki daha önceki LM317 yi söküp çakma olanını takmışsındır.
abi elimde 3 tane lm317 var. 2 si sıfır, birini devreden söktüm. bacaklarını ölçüyorum hepsi aynı değer.
ya hepsi bozuk ya devre de bişey var. Ama bana sorarsan hepsi bozuk
 
Devreyi sökmeden ve üzerinde voltaj yokken plaket altından pot değerini ohmmetre ile ölç.
Potu baştan sona kadar çevirerek en düşük omajdan en yükseğe kadar görmelisin.
Potu sonuna kadar çevirince 10k ama son 3-4 milimi çevirince sıfırlıyor.
Durum şundan ibaret;
Devrede 5k pot yeterli. Ama bende 10k çok turlu (10 turlu) pot var. Ben bu potu 5 tur geçince voltaj 15 den yukarı çıkmıyor son dibe vurunca da sıfırlanıyordu.
Yamyam abinin tavsiyesiyle fişi çektim ve devrede hiç enerji kalmayacak şekilde boşalttım. Sonra potları ölçtüm 10k normal ama dibe vurunca sıfırlıyor.
Sonra fişi taktım. Hopbalaa. 5 turda 33v gördüm yukarısında doğal olarak hareket yok ve dibe vurunca sıfırlıyor.
Sonuç olarak istediğim voltajı vermeye başladı. Potuda 5 turdan fazla çevirmeme gerek yok.
Burada hala hatanın nereden kaynaklandığını anlamasam da düşüncem o ki ben fişi çekip taktıkça devrede kalan enerji saçmalamaya sebep oluyordu. Ne zamanki fişi çekip üstüne devreyi boşalttım. O zaman normale döndü.

Daha mantıklı açıklaması olan var mı?
 
Başka bir problem var, ileride gene ısıracak seni bence ...
 
Böyle gidip gelen problemler genelde temassızlıktan olur. İstersen bütün lehlimlerin tekrar üzerinden geç, alkolle güzelce temizle. Büyüteç ile de ayrıntılı bir şekilde kontrol et komponentleri, kopan, çatlayan birşeyler olmasın.
 
Potu klemens bağlantısından sök ve klemense 2.2K direnci direk bağla.
Kablo mablo olmasın.
Sabit 15V civarı gerilim görmelisin.
Dükkanı kapadım abi. Yarın devam edicem. Sabah 7 de kalkıcam.
 
@Mr_YAMYAM
Abi senin fan devresine 2 termiği paralel mi bağlayacaktık? Bir de iki led eklememiz lazım. On-Off.

20191115_185902.jpg


20191115_185845.jpg
 
Onların termik olduğuna eminmisin.
Bence onlar termik değil gibi.
Önce ölç bakiim.
Ölçmek derken abi?
Bunlar 50C kapalı termostat. Çakmağı tutunca açık hale geliyor. Soğuyunca kapalı.
 
Abi bu hale getirdim. Birde on-of ledleri nereye takacağımı kestiremedim

fan.png
 
Kapalı ise birbirlerine seri bağlayacaksın.
On off derken fanı kasdediyorsan benim devrede olmaz.
Ancak şöyle olur.
Fan devresi çıkışına 1K dirençle beraber bir led bağlarsan, fan düşük devirde çalışırken çok az yanarr veya hiç yanmaz.
Fan hızlanınca led parlak yanarak uyarır.
Abi benim amaç şöyle;
Sadece bir tane fan var kasa arkasında. Onu da termikler kapalıylen off tutucam (Trimpot full kapatıcam),
Termiklerden sağdaki yada soldaki açık konuma düştüğün de full çalıştırıcam. Yani öyle kademeli filan olmayacak.
İki termik kullanmamdaki amaç hangi taraf ısınırsa ona göre fan devreye girsin.
 
İlk trimpotu bağlamadan kart üzerinden kısa devre ET. Biraz da IZGARA ET :D
Termiğin bağlı olduğu trimpot ile fan gerilimi 10V olacak şekilde ayarla.
Çıkışa bir 2.2K dirençle birlikte yakışıklı bir LED bağla.
Fan devreye girdiğinde led yanacaktır.
HAA NOT:
Benim devrede hangi tarafı seçmez.
Herhangi bir soğutucunun sıcaklığı 50'C yi geçtiği anda fan gudurur.
A soğutucusu ya da B soğutucusu önemli değildir. Önemli olan herhangi birisinin ısınmasıdır.
Bu da neden?
Diyelim ki artı 15V ile deneyler yapıyorsun. Aşırı akım da geçiyor. Bir zaman sonra artı bölgedeki LM317 ve 2SA ısınabilir.
LM337 tarafı soğuk bile olsa fan devreye girerek soğutma işlemini hızlandırır.
Bİ NOT daha...
FAN devresi besleme voltajın 24V olursa power dissipation artacağı için fan devresindeki LM317 aşırı ısınacaktır.
Bu gayet normal bir durumdur.
Oldukça böyük bir soğutucu bağlamalısın.

EXTRA NOT:
Fan devresine düşündüğün şey yanlış.

1499 eklentisine bak
Böyle olacak
Fan devresine Fan bağlıyım mı? :D :p :D :p
 
@Mr_YAMYAM tamamdır abi.
Yarın da bunu basarım. Toplar kaparım cihazı.

 
Yoh gurban sıkılmadım da forum sakinleri gızıyo :D
Bilmeyen bir kişiye mecburen kötek ile yaptırıyorum.
Ama @taydin abi olsaydı şıp diye yapardı.
LM3886 için bence daha erken.
Ölçüm tekniği ve belli bir tecrübe olmadan LM1875 ten daha iyi bir netice alamazsın.
Sana üst seviye ön devrelerin tasarımını da veridim ama kalibrasyon ve ölçümlerini yapmadan netice alamazsın.
Yapmadan nasıl öğrenecem abi? Olmazsa şu LM1875'i biraz kurcalayayım. Bozana kadar yolu var :D onda ölçme biçme filan yapayım.
 
Bizim KAZ-Asker aynı devreyi mıncıklamış ve başarılı netice almıştı.
Halbuki sen trafo vınıltısına bile çare bulamamış ve devreyi beğenmedim demiştin :)
Modern POWER OP-AMP tekniğinde esasen fazlaca ölçme gereksizdir.
Yani çıkış katın LM1875 te olsa 3886 da olsa tekniği aynıdır.
Bir ampliyi daha kalite hale getiren ÖN DEVRELER'deki hassasiyet ve tasarımlardır.
Yani bu ön devreler olmaksızın herhangi bir çıkış katı hemen hemen aynı sonucu verecektir. Sadece güç faktörü değişiktir.
Diğer forumda vermiş olduğum iki devre layıkı ile yapılabilse, LM1875 ile harika ses elde edebilirdin.
Hangi iki devre abi? Hatırlayamadım. Ben de kazasker ile aynı yaptım herşeyi. Birtek trafo vınlaması için ekranlama yapmamıştım. Onu da bu gün yarın yapacam. Ayrıca ben 1875i beğenmedim demedim. İki günde bir kesin açıp dinliyorum. Sadece beklentim çok yüksekti herhalde tatmin olamadım.
LM3886 için bana eleman listesini ver şimdiden almaya başlayayım kaliteli malzemeleri. Yapmaya başladığımızda elimizde olsunlar.
 
Kazasker de LM1875 ile yapmıştı.
Ama o tasarımdaki Cx kondansatörü ile ilgili deneyler de yapmıştı.
Ölçüm tekniği olmasa da o deneyden başarılı sonuç almış idi.
Beklentinin ne olduğunu tarif edemezsen LM3886 ya girme derim.
Beklentilerinin neler olduğunu anlatabiliyorsan zaten LM1875 bu beklentilerini karşılayacaktır.
Tek fark LM1875 ile 20W alabiliyorsan, 3886 ile 40W alırsın.
Bu ikisinin dinlemedeki farkı sadece 3dbA dır.
Hatırladım şimdi o cx kondansatörü. Doğru diyorsun. Ekranlama için açtığım da o işe de bir bakayım abi. Beklentiden kastım şöyle; sana teknik olarak tarif edemem ama bread board üzerinde sadece datasheet deki malzemeleri kullanarak lm3886 yapmıştım. Daha ilk heveslendiğim zamanlar. Bir tane pioneer araba hoparlörüm vardı onu bağlayıp dinlemiştim. O kaliteyi sana nasıl tarif edebilirim bilmiyorum ama ya entegreden yada hoparlörden kaynaklı bayılmıştım o sese. Lm1875 den aynı kaliteyi duyamadım. Hep bunu söylüyorum. Hatta schneider hoparlör aldım hala tatmin etmiyor.
Sanırım lm3886 yı yapmadan da bazı ön yargıları değiştiremeyeceğim. Bilemiyorum yani...
 

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
6,951
Mesajlar
118,749
Üyeler
2,824
Son üye
selocan32

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
Back
Top