Ağaç şerit testere ile metal kesmek

Dinamik frenlemeden çok ümitli değilim açıkçası. Testerenin kasnaklarının büyük ataleti var, onu sadece manyetik alanla kısa sürede yeneceğine pek ihtimal vermiyorum. Balata fren bile baya uzun sürede durduruyor kasnakları. Zaten V20 nin gücü 2.2 kW, motorun gücü de 2.2 kW. V20 yi bu testere için almamıştım ben, tornada kullanacağım taşlama motoru için almıştım. Eğer testere için alsaydım 4 kW veya üstü bir VFD alırdım. VFD daha güçlü olunca da belki dinamik frenleme yeterli olurdu.

Bir dahaki gidişimde fren balatalarını da kontrol edeceğim. Daha önce titreşimli çalıştırmadan dolayı hasar görmüş olabilirler.
Emin olmamakla birlikte bildigim kadarı ile vfd ler bahsettiğim gibi dinamik frenleme yapmıyor bahsettigim sargılara dc verme olayımı harici bir kontrol kumanda panosu ile yapıyorlar (Sürücüsüz uygulamalarda ) vfd nin yaptıgı frenleme rejeneratif frenleme o da dişarıdan bağlanan frenleme direncinin ohmuna bağlı (bağlanabilecek minimum ohm da vfd nin içerisindeki dahili frenleme chopperinin gücüne bağlı) (harici frenleme unitesi olarak daha guclusu de bağlanabiliyor)
Tabi bu sistemin sıkıntısı düşük hızda verimsiz

Bahsettiğim diğer sargılara dc veren frenleme tahminimce motoru eddy current freni gibi kullanıyor yani mekenık enerjiyi motor üzerinde ısıya çeviriyor o da hıza bağlı ama düşük hızlarda daha etkili olur diye düşünüyorum (uygulamasını görmedim)

Ama hali hazırda mekanik bir freniniz varken bence mantıklı olan vfd freninin hangi hizda etkisini azalttıgını tespit edip o noktada balata frenini açmak
 
Benim istediğim özelliklerin hepsi Siemens G120 serisinde var, ama V20 kullanım kılavuzunda istediklerimi göremedim. Çok da sorun değil, elimde bulunan 3CO röle ile hallolacak. Push buton yerine on/off anahtar koyacağım. Bu anahtar da 3CO röleyi tetikleyecek. kontakların birisi freni kontrol edecek, diğeri V20 nin ON/OFF sinyalini üretecek, diğer kalan kontakt şimdilik rezerve. Belki V20 çıkışlarını da motordan ayırmam gerekirse koyacağım kontaktör de bu üçüncü CO dan tetiklenebilir.

sürücü tribe girdiğinde insan müdahalesine gerek kalmadan fren kapama yapabilmeli.
kime göre?
bana göre tabii :)
 
sürücü tribe girdiğinde insan müdahalesine gerek kalmadan fren kapama yapabilmeli.

Benim istediğim gayet basit: Ben VFD'ye OFF dediğim anda motora enerjiyi anında kesecek ve rölesini de o anda aktive edecek. Bir timer, veya rampalama, veya frekans karşılaştırması vs istemiyorum.
 
Ama hali hazırda mekanik bir freniniz varken bence mantıklı olan vfd freninin hangi hizda etkisini azalttıgını tespit edip o noktada balata frenini açmak

Amaç testerenin olabilecek en kısa zamanda durması. Testereyi OFF yapınca da böyle, acil stop butonuna basınca da böyle. Eğer VFD nin dinamik frenlemesi ile balata freni aynı anda aktive edilirse ve bu da durma süresini kısaltırsa, bunu araştırmakta fayda var. Ama balata freni kasnakları yeterince kısa sürede durduruyorsa, VFD nin bu konuda bir desteğine ihtiyacım olmaz.
 
Benim istediğim gayet basit: Ben VFD'ye OFF dediğim anda motora enerjiyi anında kesecek ve rölesini de o anda aktive edecek.

siz VFD'ye on dediniz ve motor çalıştı fakat kısa bi süre sonra aşırı akım yüzünden sürücü arızaya geçip motorun enerjsini kesti. fren, buton-role şartına bağlı olduğu için fren açık kalacak. bu genelde emniyet açısından istenmeyen bi durumdur fakat sizin için problem değilse bi şey diyemem tabii.
 
Benim söylediğim, "bir sorun çıktığı zaman VFD yapması gerekeni yapmasın. Butona röleye baksın ve ona göre davransın" değil. Sorun çıkarsa, doğru olan neyse onu yapsın. Ama ortada bir sorun yoksa, ve ben OFF dediysem hemen enerjiyi kesip frene bassın.
 
eli kolu bağlanmış bi VFD arızaya geçtiğinde freni kapatamaz.
fren kontrolü ya VFD arıza şartına ya da duruş komutuna bağlanmalı.
her ikisi için de VFD'nin dahili rolesini kullanmak gerekiyor.
 
eli kolu bağlanmış bi VFD arızaya geçtiğinde freni kapatamaz.
fren kontrolü ya VFD arıza şartına ya da duruş komutuna bağlanmalı.
her ikisi için de VFD'nin dahili rolesini kullanmak gerekiyor.

Eğer benim elimdeki VFD yi, ben acil stop'a basınca enerjiyi kesip fren yapmaya ikna edemiyorsam, bir sürü bürokrasi ve ayrıntı varsa, bu zaten tanım gereği güvenli bir sistem değil. Güvenli olan sistem çok basit olması lazım, çok az olası arıza noktası olması olması lazım. O açıdan bakınca benim V20 den bağımsız olarak röleler ile yapacağım sistem daha güvenli. Acil stop butonu ile sistemin enerjisi kesilecek ve fren balataları da motor milini kavrayacak. Arada bir algoritmanın çalıştığı bir firmware yok ...
 
Eğer benim elimdeki VFD yi, ben acil stop'a basınca enerjiyi kesip fren yapmaya ikna edemiyorsam, bir sürü bürokrasi ve ayrıntı varsa, bu zaten tanım gereği güvenli bir sistem değil. Güvenli olan sistem çok basit olması lazım, çok az olası arıza noktası olması olması lazım. O açıdan bakınca benim V20 den bağımsız olarak röleler ile yapacağım sistem daha güvenli. Acil stop butonu ile sistemin enerjisi kesilecek ve fren balataları da motor milini kavrayacak. Arada bir algoritmanın çalıştığı bir firmware yok ...

on-off butonu ile acil buton durdurma yöntemi farklı.
yazdıklarım 209. mesajınızdaki elektrik planına uygun.
acil butona basıldığında her şeyin enerjisi kesilecek ve fren kapanacak.
VFD tribinde ise bahsettiğim dahili roleyle fren kapaması sağlanmalı.
bilmiyorum belki de anlaşılır izah edemiyorumdur.
 
  • Beğen
Reactions: clc

Forum istatistikleri

Konular
7,646
Mesajlar
127,581
Üyeler
3,092
Son üye
agunduz

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Python Geliştirmeye eklediğim yapay zeka sunucusu, yeni başlayanlar için roket etkisi
Bir insanın zeka seviyesinin en kolay tesbiti, sorduğu sorulardır.
yapay zeka interneti yedi bitirdi, arama motoru kullanan, forumlara yazan kaldı mı ?
Freemont2.0 herbokolog Freemont2.0 wrote on herbokolog's profile.
nick iniz yakıyor
:D
az bilgili çok meraklı
Back
Top