Bugün sürücü ve motorla epey bir deneme yaptım. Sürücü çıkışına 4 kutuplu yüksüz motor bağladım. Motoru 200 ile 2500 d/dak arasında çalıştırdım. Ölçümler için analog Voltmetre ve UT203+ True RMS pensampermetre kullandım.
Analog voltmetre motorun nominal devrine kadar sürücünün çıkışındaki gerilimden yaklaşık 30-40 Volt yüksek değerler gösterdi. Nominal devrin hemen üzerinde (1500 d/dak) üzerinde bu değer yaklaşık 30 Volt mertebesinde idi. Devri biraz daha artırdığımda belirli bir süre sonra gerilim değeri sabitlendi ve sürücü ile analog Voltmetre arasındaki fark 19 Volt olarak sabit kaldı.
UT203+ ile yaptığım ölçümlerde motorun devrini 1200 d/dak' ya çıkarana kadar sürücü ile pensampermetre arasında 10 Voltu geçmeyen gerilim farklılıkları vardı. Daha yüksek devirlerde 16-22 Volt kadar daha yüksek gerilim gösterdi pensampermetre. Devri biraz daha artırdığımda belirli bir süre sonra gerilim değeri sabitlendi ve sürücü ile pensampermetre arasındaki fark 19 Volt olarak sabit kaldı. İlk fırsatta osiloskop ile de bakacağım. Sinyal jeneratörü ile analog - true rms- osiloskop karşılaştırmasına da bakarız.
Analog voltmetre motorun nominal devrine kadar sürücünün çıkışındaki gerilimden yaklaşık 30-40 Volt yüksek değerler gösterdi. Nominal devrin hemen üzerinde (1500 d/dak) üzerinde bu değer yaklaşık 30 Volt mertebesinde idi. Devri biraz daha artırdığımda belirli bir süre sonra gerilim değeri sabitlendi ve sürücü ile analog Voltmetre arasındaki fark 19 Volt olarak sabit kaldı.
UT203+ ile yaptığım ölçümlerde motorun devrini 1200 d/dak' ya çıkarana kadar sürücü ile pensampermetre arasında 10 Voltu geçmeyen gerilim farklılıkları vardı. Daha yüksek devirlerde 16-22 Volt kadar daha yüksek gerilim gösterdi pensampermetre. Devri biraz daha artırdığımda belirli bir süre sonra gerilim değeri sabitlendi ve sürücü ile pensampermetre arasındaki fark 19 Volt olarak sabit kaldı. İlk fırsatta osiloskop ile de bakacağım. Sinyal jeneratörü ile analog - true rms- osiloskop karşılaştırmasına da bakarız.
Son düzenleme: