Düşük basınçlı lastikler sürtünme kuvvetini arttırır mı?

deneyci

poor user
Katılım
25 Şubat 2024
Mesajlar
1,060
teker.png


Tekeri esnemeyen cisim gibi kabul edip kaldıraç formulunu uygularsam hata yapmış olur muyum?
 
bisiklette lastik basıncı olması gerekenden 1 bar düşükse %25 daha fazla enerji harcarsın. sürtünme değişmiyor orada bir sorun yok. enerji kauçuğun formunu değiştirmeye gidiyor.
 
Şartlar ne, doğal ortam mı yoksa fizik sorusu çözer gibi ideal ortamlar düşüncesi mi?
 
Şimdi araba için lastik basıncı ne olmalı diye araştırdım, bütün sonuçlarda basınç "şu kadar PSI olması lazım" diyor. Belli ki bir Amerikan sitesinden araklanmış ve aynen kullanılmış. Özgün olarak ve Türkiye'nin standardı olan BAR ile olması gereken lastik basıncını araştırmaya devam ediyorum :)
 
bisiklette lastik basıncı olması gerekenden 1 bar düşükse %25 daha fazla enerji harcarsın. sürtünme değişmiyor orada bir sorun yok. enerji kauçuğun formunu değiştirmeye gidiyor.
Rulman bilyalarında sürtünme ezilme ile açıklandığı için sürtünme dedim.
 
Hmm ben şimdiye kadar 1.5 bar yapıyordum lastikleri. Kimi yerde 1.8 bar diyor kimi yerde 2.8 diyor. Bir de lastikçiye sorayım bakalım ne diyecek.
 
Benim bisikletin lastikleri dağ bisikleti gibi geniş ve alçak basınçlı.
Yanımdan bisiklet yarışcıları geçiyor.
Onların lastik basınçları yüksek. Aynı vites oranı daha büyük bisiklet tekeri çapı olduğu halde daha hızlı daha az kuvvet harcayarak gidiyorlar. :)
Yarış için yapılmış bisiklet alsam bu seferde çakıl çamur yollarda bocalarım.
 
Dağ bisikletleri için lastik basıncı, bisikletin türüne, sürücünün ağırlığına ve sürüş koşullarına bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Genel olarak, dağ bisikletleri için lastik basıncı 1.5 ile 3.0 bar (22 ile 44 psi) arasında önerilir.

Daha yumuşak zeminlerde (örneğin, çamur veya yumuşak toprak) daha düşük basınç kullanmak, lastiğin yüzeyle daha iyi temas etmesini sağlar ve daha iyi tutuş sunar. Sert zeminlerde ise daha yüksek basınç tercih edilerek yuvarlanma direnci azaltılabilir.

En iyi performansı elde etmek için, lastiklerinizi üreticinin önerilerine ve kendi sürüş deneyimlerinize göre ayarlamak önemlidir.

Yarış bisikletlerinde lastik basıncı, genellikle 6.0 ile 8.5 bar (87 ile 123 psi) arasında değişir. Bu basınç aralığı, bisikletin türüne, lastik genişliğine, sürücünün ağırlığına ve yol koşullarına bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

Daha ince lastikler (örneğin, 23 mm veya 25 mm) genellikle daha yüksek basınç gerektirirken, daha geniş lastikler (örneğin, 28 mm) biraz daha düşük basınçla kullanılabilir. Yüksek basınç, daha az yuvarlanma direnci sağlar ve asfalt yolda daha hızlı sürüş imkanı sunar. Ancak, aşırı yüksek basınç, lastik patlamalarına ve sürüş konforunun azalmasına neden olabilir.

En iyi performansı elde etmek için, lastiklerinizi üreticinin önerilerine ve kendi sürüş deneyimlerinize göre ayarlamak önemlidir.

@Mikro Step in akıllı bıdığına sordum. Böyle cevap verdi. :)
 
Lastik basinci surtunme konusunda etkili. Bir de lastigin sicakligi konusu var.

Lastik soguk iken yeteri esneklige ulasmadigi icin kaydirma yapabiliyor.
Bu yuzden formula yarislari baslamadan once suruculer pisti dolanirken surekli S hareketi yaparak lastikleri isityorlar.
 
Lastik çeperindeki çelik telleri kırmamak için önerilen basıncı tercih edin. Teller kırıldıktan sonra patlamaya an kalmış demektir. Çamur, kum gibi ortamlardan kurtulma amacı dışında uzun süre düşük basınç problem olur.
 
Lastik çeperindeki çelik telleri kırmamak için önerilen basıncı tercih edin. Teller kırıldıktan sonra patlamaya an kalmış demektir. Çamur, kum gibi ortamlardan kurtulma amacı dışında uzun süre düşük basınç problem olur.

Yani biraz daha yüksek basınç tarafına mı kaydırmak lazım toleransı?
 
Yani biraz daha yüksek basınç tarafına mı kaydırmak lazım toleransı?
Yük ve yolcu miktarına göre önerilen aralıkta olması gerekir.
Araçlarda B direği veya kapı içlerinde bunun tablosu olur. Lastiklerin ömrü ve yol tutuş güvenliği açısından üretici katalog verilerini kullanın. Lastikçilere çokda fazla güvenmeyin, genelde cevapları fixdir.

Benim araçta yüksüz sadece şöför+ bir yolcu durumu için önerilen basınçlar
Ön: 36 Psi
Arka : 34 Psi

Şimdiye kadar tüm lastikçiler hep 32 psi hava bastılar :)
 
Şimdi araba için lastik basıncı ne olmalı diye araştırdım, bütün sonuçlarda basınç "şu kadar PSI olması lazım" diyor. Belli ki bir Amerikan sitesinden araklanmış ve aynen kullanılmış. Özgün olarak ve Türkiye'nin standardı olan BAR ile olması gereken lastik basıncını araştırmaya devam ediyorum :)
sürücü kapısı içinde yazar
 
Yarın bakayım ölçüsüne. Kapı yanına da bakacağım bir talimat var mı diye.
 
Evet biraz daha hava istiyor. Ön 2.1, arka 2.2 bar.

1729237738875.jpeg
 
O etikette ön arka farkı yok ki. Yüke bağlı olarak basınç farkı tablosu vermiş. Hedef, yere temas yüzeyini, üzerine gelen ağırlıkla eşit tutmak. Ağırlık binince alan artacak, basıncı artırarak temas alanı azaltacak. Su tahliye kanalları daha iyi çalışacak ve saire...

Ön arka basınç farkı olan arabalarda yük farkı vardır.
 
O etikette ön arka farkı yok ki. Yüke bağlı olarak basınç farkı tablosu vermiş. Hedef, yere temas yüzeyini, üzerine gelen ağırlıkla eşit tutmak. Ağırlık binince alan artacak, basıncı artırarak temas alanı azaltacak. Su tahliye kanalları daha iyi çalışacak ve saire...

Ön arka basınç farkı olan arabalarda yük farkı vardır.
Çoğu araçta motor ve şanzıman önde.
Arkada olan çok az araç var.
 

Forum istatistikleri

Konular
6,735
Mesajlar
114,847
Üyeler
2,756
Son üye
Sagankam

Son kaynaklar

Son profil mesajları

hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Merhaba elektronik tutsakları...
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Back
Top