Düşük basınçlı lastikler sürtünme kuvvetini arttırır mı?

Motorlar artık magnezyumdan, eski dökümlerde baya ağırlık farkı olur, magnezyum çok hafif. Arkada genelde yakıt deposu, bagaj var.
 
Motor, şanzuman, akü, sürücü ön tarafa daha fazla ağırlık bindiriyor. İşin özü aracın yükleme durumuna ve dağılımına göre basınç ayarlarının düzgün yapılması gerekir. Bu sayede tekerler eşit ve yeterli şekilde yola temas eder. Frenleme mesafesini düşürür, sürüş güvenliğini artırır, lastiklerin yanlardan veya ortadan aşınmasına engel olur.
 
Hmm ben şimdiye kadar 1.5 bar yapıyordum lastikleri. Kimi yerde 1.8 bar diyor kimi yerde 2.8 diyor. Bir de lastikçiye sorayım bakalım ne diyecek.
1.5 Bar çok az, ama lastikçiye sormak da doğru yaklaşım olmayabilir genelde kafalarına göre araçlara bir değer biçip kitapçığı çiğneyip onu basıyorlar.
 
Lastikcinin basinc gostergesine de guvenilmez. Gecen hafta lastiklerin havasini kontrol ettirdim. Kapidan degerleri okudu ona gore hava basti.

Arabayi calistirdigimda arabanin bilgisayari tum lastikler icin 0.2 Bar fazla diyordu. Mecburen arabanin dedigine guvenecegim. Yarin havasini arabanin dedigi degere indirecegim.
 

Forum istatistikleri

Konular
7,145
Mesajlar
121,455
Üyeler
2,892
Son üye
YEpcb

Son kaynaklar

Son profil mesajları

az bilgili çok meraklı
Prooffy wrote on semih_s's profile.
Merhaba, sizden DSO2C10 hakkında bilgi rica ettim. Yanıtlarsanız sevinirim...
Unal wrote on taydin's profile.
Timur Bey, Arduino kontrollü bir akü şarj cihazı yapmaya çalışıyorum. Aklımdaki fikri basit bir çizim olarak konu açmıştım. Özellikle sizin fikirlerinizi çok önemsiyorum.
hakan8470 wrote on Dede's profile.
1717172721760.png
Dedecim bu gul mu karanfil mi? Gerci ne farkeder onu da anlamam. Gerci bunun anlamini da bilmem :gulus2:
Lyewor_ wrote on hakan8470's profile.
Takip edilmeye başlanmışım :D ❤️
Back
Top