Bütçeye göre havya seti tavsiyesi

Hobiye yeni başlayıp ilk havya setini alacak olanlar, veya elinde kıytırık ağaç saplı bir havya olup da ( :cheeky5: ) terfi etmek isteyenler için bütçeye göre bir havya tavsiyesi listesi hazırlayalım. Herkesin katkısına göre de şekillendirelim. Bütçe imkanlarını da 1 - 10 arasında belirleyelim 1 (çok vahim) 10 (para mevzu değil) olarak belilrleyelim.

Öncelikle en vahim bütçe için bile önereceğimiz havyada asgari olarak bulunması gereken özellikleri listeleyelim.

1) Uç çeşitleri. 3 tane uç çeşidi olsa bile yeterli.

2) kapalı döngü ısı regülasyonu ve ayarı. Sıcaklığı gösteren ekran olmak zorunda değil.

3) Asgari olarak 60 W güç aktarabilme.

1Mechanic T12 Pro 72 W havya istasyonu. Farklı markalar altında, daha uygun fiyatlarla benzer ürünler de var.
2JCD 8898. Bunun havya performansı T12 kadar iyi değildir ama sıcak hava olması bir artı getiriyor. Performansı iyileştirmek için orijinal hakko uçları kullanacak hale getirilebilir.
3Yihua 982
4
5Miniware TS80P
6Aixun T3A
7Aixun T420, T420D
8
9
10JBC, Weller, Ersa, ve Metcal lehimleme istasyonları
 
Son düzenleme:
Kavramlar biraz karışmış burada. Komisyon ve vade farkı bambaşka kavramlar, ama bizim halkımız kavramları birbirinin yerine kullanmayı çok seviyor. Mesela buna güzel bir örnek de aidat ve avans kavramları. Çoğumuz apartman ya da sitelerimize ödediğimiz aylık paraya aidat (bazen gazeteler bile) diyoruz ama yanlış. Onun adı ortak gider avansı. O para ödendiği anda giderleşmiyor. Ödedikten sonra da aslında hala sizin paranız. Oturanlar ortak bir havuza para koyuyor, oradan site ile ilgili masraflar yapılıyor. Adı üzerinde avans, artan para (varsa) o da hala sizin. Ya iade ediliyor ya da sonraki yılda az avans toplanarak mahsuplaşılıyor

Aidat ise bir yere üye oldunuz ve aylık para ödemeniz gerekiyor. Örneğin gazete, spor salonu, klüp, Spotify, YouTube Premium, dernek vb. Burada ödediğiniz para ödediğiniz anda sizin için giderleşiyor ve artık sizin değil. Aidatın bir faturası (ya da dernek vb ise fatura olamadığı için bir makbuzu) olur.

Ancak halkımızın çok büyük bölümü ödediği gider avansına aidat der. Buradaki cevapta söylenen "komisyon" kelimesi de böyle birşey. Bu bir vade farkı. Ticaretin doğasında olan bir şey. Ancak bazen bilmemekten, bazen "faiz" kelimesine olan aşırı hassasiyetten insanlar vade farkı, faiz bedeli gibi şeyler söylemektense komisyon diyor.



Neyse asıl konuya dönmek gerekirse, bunu biraz detaylı açıklamak istiyorum.


KOMİSYON / VADE FARKI:
Bir kavram karmaşası oluyor. Türkiye'de komisyon diye birşey yok aslında. Bu fark komisyon değil. Komisyon kredi kartını kullandırdığı için bankanın/firmanın talep ettiği işlem bedelinin adı. Tek çekimde de alınıyordu. Hatta bankakartında da alınıyordu. Yurtdışında çoğu kart şirketi nakit banka kartında bile alabiliyor bu komisyonu.

Ancak buradaki fark vade farkı. Komisyon değil. Firmalar POS cihazı alınca bankayla iki şekilde çalışıyor:
1- Firmaya, iş hacmine göre değişiklik gösteren bir vadede (7-40 gün) parasını bankadan alıyor. Dolayısıyla enflasyona karşı alacağı para eriyor.
2- Bankaya bir % kesinti ödeyerek paralarını ertesi gün peşin alıyorlar. (Bu komisyon yani işlem bedeli değil, peşin paraya döndürme bedeli. Çekteki factoring gibi)

Bu bir komisyon değil. Burada enflasyondan kaynaklı açık bir finansman maliyeti var. Firmanın kredili satışlarda bunu fiyata yansıtmamasını beklemek akla mantığa aykırı.


HAVALE İNDİRİMİ VE TAKSİTLİ FİYAT:
Firmalar kredi kartındaki bu bankaya ödeyecekleri vade farkını bankaya ödemek yerine müşteriye indirim olarak yansıtmak için havale imkanı da sunabiliyor. B unun adı havale indirimi oluyor ve bu tür sitelerde ve bu ürün sayfasında yazıyor. @semih_s 'e bu konuda katılıyorum. Ürün safasında da bu bilgi var zaten. Burada bence bir problem yok.

İkincisi kredi kartına tek çekim değil taksitle almak istediğinizde fiyatın değişmesi durumu. Bunu ödeme ekranına gelmeden önce sitenin bilme şansı yok. O yüzden müşteri sepet, adres vs ekranları geçtikten ve kredi kartı numarasını girdikten sonra taksit sayısını da seçince görüyor. Toplam fiyat değişiyor. Bence bu da normal olan durum. Hiçbir firma hiper enflasyonun olduğu yerde peşin, tek çekim ve taksitli fiyatını aynı tutmak zorunda değil, bu zaten ticaretin doğasına da uygun değil. Önemli olan bilgiyi düzgün vermesi.

Müşteri bu taksitli fiyattan nasıl haberdar olabiliyor:
1- Ürün sayfasında genellikle ödeme seçenekleri oluyor. Burada hangi kartla kaç taksitle alırsanız fiyat ne oluyor yazıyor. Aşağıdaki sayfada da var zaten. Yine sorun yok.

30546 eklentisine bak

2- Ödeme sayfasında taksit sayısı seçilince sepetin toplamm taksitli fiyatı hesaplanıp ekrana geliyor. Ödeme yapmadan önce görüyorsunuz. Bu da normal.

30547 eklentisine bak



Peki problem nerede? Eğer sayfa başka kredi kartına da taksit yapıyorsa ve onu ödeme seçeneklerinde belirtmiyorsa, kullanıcı fazla ödediğinin farkında olmadan alışveriş yapabilir. Gökhan'ın söylediği konuyu böyle anladım.



BANKALAR FIRSATÇI MI, FAHİŞ FAİZ Mİ UYGULUYOR?

Gelelim, bankalar ya da firmalar fırsatçılık yapıp fahiş vade farkları mı uyguluyor konusuna:
Bunun için biraz hesap yamak lazım. Buradaki örnekten yola çıkalım.

Ürünün peşin (havale) fiyatı 5565 TL. 6 ay taksitli fiyatı ise 6180 TL.
Uygulanan toplam vade farkı %11.05.

6 ay aylık eşit ödemelerde vade tek ödemeli 3.5 ayın eşdeğeridir.
Bu durumda (basit faiz ile, bileşik faiz daha da düşük çıkacaktır) aylık uygulanan faiz: 11.05 / 3.5 = %3.15

Baist faiz usulü ile yıllık faiz oranı: 3.15 x 12 = %37.8
TUİK Ocak ayı yıllık enflasyon rakamı : %64.86
TCMB yılsonu enflasyon hedefi
(başkan yardımcısının bile çok zor dediği hedef) : %36




SONUÇ:

1- Kimsenin fahiş faiz uyguladığı yok. Firma da banka da bu olay özelinde fırsatçı ya da kötü niyetli değil. İçinde bulunduğumuz ekonomik koşulların ve uygulanan "heteredoks politikaların" sonucu bu.

2- Burada uygulanan faiz oranı aslında enflasyona göre olduça düşük bile diyebiliriz. Aslında bankalar bu işten zarar ediyor.

3- Söz konusu yasal sınırlar zaten var ve TCMB tarafından belirleniyor ("heteredoks politikalar"dan beri tutmayan enflasyon tahnmini ile orantılı olarak):
30551 eklentisine bak





Tekrar olacak ama, yine söyleyeceğim:
Anladığım yerler var, kafamın basmadığı yerler var.
Ama sonuç itibarı ile satıcının sayfasındaki bilgileri doğru/açıklayıcı bulmuyorum. Sonuç olarak giriyorsun, sepete atıyorsun ve ödeyip alıyorsun. tüm sistem bu kadar basit. ama bir sayfadan diğer adıma geçtiğinde nedenini bilmediğin bir şekilde fiyat artıyorsa, nedenini sizin kadar oturup araştıracak çok az insan vardır. Kimse uğraşmak istemez bu konularla. O yüzden satıcının bunu ayarlaması gerekir. Yada telefon açınca komisyon diyerek kestirip atmamalı.


Bu sepet sayfası. görüldüğü üzere 6085,06TL
ertel1.png


Adres safhasını geçtikten sonraki sayfa. Kredi kartı tek çekim 6358,89TL
Hoop geldi üstüne direk 273,83TL
Yani bunu o anda herkes bilmeyebilir kredi kartı komisyonu olduğunu. Benim gibi ne oluyor diye 3-5 defa sepete geri gidip buraya dönebilir. Vakit kaybı ve gereksiz uğraş. Üstelik mide de bulandı bir kere.
ertel2.png


Sonra taksitli ödemeye tıklıyorsun. Hoop bir daha arttı fiyat. Gel de al şimdi bunu.
Hani normalde taksitli alıyoruz vade farkı biniyor diyebiliriz ama yukarıdaki 273,83 tl mide bulandırdı bir kere.
İnsan daha ne kadar üstüne bindirecekler diye kendini sorguluyor.
İşte tam olarak burası yanlış. Belkide 6083,06 TL üzerinden vade farkını hesapladı. 273,83 araya karışmadı bu sefer. Ama biz bunu forumda bu kadar ayrıntılı konuşmamış olsaydık ben bunu hiç bir zaman bilemeyecektim. Ve ödeme yapıp almış olsaydım hep aklımda dolandırıldım kelimesi kalacaktı. Bunun sorumluluğunu da tamamen firmaya yüklüyorum ben.
ertel4.png
 
İlk mesajda da dediğim gibi sen bence sen çok haklısın.
"Teorik" olarak bence sayfada hata yok, ama yaklaşımı (bilinçli ya da bilinçsiz bir maskeleme var) kesinlikle eksik ve güzel değil. Kullanıcıya hiç yalan söylemiyor, hiç bir şey gizlemiyor ama kötü yönlendiriyor.

Nasrettin Hoca'nın "sen de haklısın"'ı gibi oldu diyenler olabilir. Şöyle açıklayayım. Tek ürün üzerinden gidelim.


ÜRÜN SAYFASI:

1708007081658.png




Şimdi bu sayfada ürünü Peşin alırsak 5565 TL, Tek Çekim ile alırsak 5816 TL ödeyeceğimiz farklı yerlerde net olarak yazıyor.


--------------------------------------------


SEPET:
Ancak sepete gittiğimizde ürünün sadece peşin fiyatını görüyoruz. Aslında bir bakış açısına göre bu da normal olabilir (çünkü henüz satıcı nasıl ödeyeceğimizi bilmiyor. Birini seçmesi lazım, peşin fiyatı seçmiş), ama biz diğer sitelerden burada tek çekim fiyatını görmeye alışkınız. Satıcı da eminim bunun farkındadır.

1708005557918.png


Özellikle birden fazla ürünlü bir sepette buradaki fiyatın düşük olması pisikolojik olarak daha fazla ürünü almaya yönlendirebilir. Bu seçim güzel ve etik değil.


-----------------------------------



ÖDEME SAYFASI:
1708005769320.png

Şimdi bu sayfaya geldiğimizde ise 3 seçenek göze çarpıyor:
1- Tek Çekim
2- Taksitle almak
3- Havale/EFT

Hangisini seçersek ona göre fiyat geliyor. "Teknik" olarak bu sayfada hata yok, ancak septte peşin fiyatı tercih ediyorsa burada da peşin fiyatı gösterip Kredi kartı ile ödemeyi diğer sekmeye alsaydı tutarlı ve daha doğru olurdu. Bu haliyle üçkağıt yok ama bilinçli ya da bilinçsiz biraz köylü kurnazlığı oluyor.

Ayrıca kullanıcı dostu bir sayfada tutar kısmının daha büyük ve daha dikkat çekici bir yerde olması gerekirdi. Seçime göre değişikliği kullanıcı daha iyi gözlemleyebilirdi. Hatta Bu kadar etrafa dağıtmaya gerek yoktu. Bu sayfada şöyle bir liste gösterilip kullanıcıya bilinçli seçim yaptırılabilirdi:
1- Havale : xxxx TL
2- Tek Çekim : yyyy TL
3- Maximum Kart 3 taksit: zzzz TL
4- Maximum Kart 3 taksit: qqqq TL


----------------------------------------------------



SİPARİŞ TAMAMLAMA SAYFASI:



1708006556814.png


Tamamlama sayfasında ise yine tüm bilgiler doğru verilmiş. Aşağıdaki ödeme tutarı doğru. Ama hala yukarıdaki listede sepetin bir kopyası olduğu için peşin ödeme fiyatını görüyoruz. Bu yanlış ya da suç olmasa bile çok kötü.








Yani aslında sonunda ödeyeceğimiz tutar ürün sayfasında gördüklerimizle bire bir aynı. Tek çekim fiyatı yine orada iki yerde birden yazan 5816 TL. Üzerine "Komisyon" vb bir para eklenmiyor. Ürün sayfasındaki tutarların farklı olması ise komisyon değil vade farkı. Ortada bir "suç", "kazıklama" vb yok. Hiç bir bilgi gizlenmiyor. Ama bilinçili ya da bilinçsiz bir maskeleme var.


Özetle rakamlarda, işlemde sorun yok. Komisyon diye birşey yok. Uyguladıkları vade farkı yasal ve makul.

Ama bariz bir şekilde sayfa tasarımının kullanıcı deneyiminde yarattığı bir gereksiz ve kötü (ya da kötü niyetli?) akış var. Kullanıcı iki ürün daha alsın diye yapıldıysa çok ayıp.
 
Ürün sayfasına delikanlı gibi nakit fiyatı diye belirtseler yanlış anlama olmayacak. İnceden bir çakallık da var belli :) .
 
Ya aslında aksine orası akıllarına gelmemiş. :)

Ürün sayfasında "Taksit/Ödeme Seçenekleri" düğmesine basana kadar sadece Tek Çekim (5816) fiyatını görüyorsunuz. Yani sepete eklerken nakit ödeyecekseniz bile daha yüksek fiyatı görmüş oluyorsunuz.



1708008424897.png





"Taksit/Ödeme Seçenekleri" düğmesine basarsanız nakit (5565) fiyatı da köşede bir yerde görüyorsunuz..
1708008452688.png




Burayı atlamışlar, sıkıntı sonraki sayfalarda..
 
Olabilir, olmayabilir; ticaret bu, müşteriyi ilgilendirmez. Kar benim, zararı paylaşalım diye bir şey yok.

Ya fiyatı doğru düzgün belirleyecek, ya da kurtarmayan incik boncuk şey satmayacak. Diğer bir seçenek de "bu iş yerinde kredi kartı geçerli DEĞİLDİR" diye bir yazı asabilir, bazı hırdavatçılar böyle çalışıyor. Ben de nakit almayacaksam baştan girmiyorum yazıyı görünce.

Sonuçta alışveriş iki tarafın anlaşmasıyla olur; satıcı kuralları koyar, kabul ediyorsanız olur etmezseniz olmaz.
Konuya ilişkin en güzel özet bu olmuş.

---

Geçen gün burs amaçlı bir kardeşimize aşağıdaki cihazı aldık. Cihaz 1 hafta 10 gün falan kargoya verilmedi. Sonra da satıcı satışı iptal edip %20'artış ile fiyatını güncelledi.

Ben bu cihazı 50-100 TL gibi bir fark olduğu için bu firmadan aldım. İptal edene kadar geçen sürede ikinci ucuz olan ürün yayından kalktı. Ben de 2350 TL'ye ürünü alabilecekken daha pahalıya almak durumunda kaldım. Yani açıkça mağdur edildim.

Ben işimde aynı hataları sürekli yapıp dursam bir süre sonra işimden olurum. Esnaf, vermesi gereken en temel hizmetler noktasında her zaman bu hataları tekrarlıyor ve toplum bunu iyi niyetli falan sanıyor. Bu oyalama ile özünde, düzgün iş yapan firmadan müşteri çalan bir firma var. Müşteriyi kandıran bir firma var. Kimse kusura bakmasın ama nasıl ki elma elma ise, bu da kabul edilecek ya da kılıf uydurulacak bir durum değil. Bildiğin köylü kurnazlığı.

Geçenlerde forumda yine benzer bir başka konu olduğunda tepki gösterdim. Vatandaş olarak gösterdiğim refleks birçoğunu şaşırttı ve altında beni öfkelendiren başka bir gerekçe varmış gibi yaftalandım. İşin garibi, her mazur görülen hata bir sonrakinin yatağı oluyor. 5 yıl sonra dürüst esnaf bulamayınca topluca ses çıkartmadığımız hallere, evde sandalye tepesinde ferdi olarak tepinir dururuz artık...


1708010362715.png

1708010381145.png
 
Burada @Sercan i koruyan bir kanun un oldugunu sanmiyorum. e ticaret e bile kayit yaptirmayanlarin ceza aldigini bile duymadim. Kisisel verileri yanlis kullnan ve ceza alan bir firma da duymadim.
 
Hatfon bari yapmasaymış. Sıklıkla alışveriş yaptığımız bir yer. Daha geçen gün hatfondan aldığım ürünler de bu gün geldi.
Demek ki 400 -500 tl si daha değerliymiş müşterisinden.

Ben hatfonun sahibi olsam tutumum şu olurdu:
"Merhaba üzülerek belirtmeliyim ki ilanı yanlış fiyat ile yayınlamışız. Ürünün fiyatı 2785tl dir.
Bu ödemeyi sizden alamazsak zarar etmiş olacağız.
Kendi hatamız sonucu yanlış yayınladığımız ürünü yinede isterseniz 2.295,12tl ye size gönderebiliriz.
Ancak aradaki fiyat farkını öderseniz çok memnun oluruz."


Bunu yapmak belki 400-500tl kaybettirirdi ama Müşteriyi kaybettirmezdi.
O müşteri daha sonra alacağı ürünler ile yine firmaya kâr ettirir. Koskoca Hatfonda 500tl zarar etti diye batmaz.
Bazen ufak tefek miktarları da kaybetmeyi göze almak lazım.

Ne biçim insanlar olmuşuz yav. 500tl kaybetmeye bile tahamülümüz yok. Allah bilir o makineyi vermek zorunda kalsaydı aradaki farkı da hatayı yapan elemandan keserlerdi. Halbuki hata yapmakta çok doğal bir olay.
 
Benzeri düne kadar kamiteknoda da vardı. Ürünlerin listelendiği sayfada havale fiyatının kdvsiz hali gözüküyordu. Ürün ayrıntılarına girdiğinde havale fiyatı +kdv diye yazıp altta havale fiyatının kdvli hali yazıyordu. Ödeme seçeneklerine geldiğinde ise kredi kartına tek çekim fiyatı ve taksitli fiyatı yazıyordu. Fiyat adım adım yükseliyor.Yani adamlar adım adım tuzak kurmuşlar :) . Neyse ki şimdi düzeltmişler bunu.Bir hafta falan öncesine kadar bu yukarıda anlattığım şekildeydi.
 
Son düzenleme:
@hakan8470 bununla ilgili müşteriyi koruyan koruyan haklar var. Fakat bunlar toplumda karşılık bulan kurallar değil, uyum yasasınca çıkmış yasalar.

--

@Gokrtl ben kimsenin zarar etmesini filan istemiyorum. Adamın yapması gereken basit. Satacak ürün bul, al sonra bunu uygun fiyat ve şartlarda müşteriye gereken hizmeti sağlamak koşulu ile sat.

Buradaki olayı şöyle düşün, yaptığın bir iş var ve bu işi düzgün yapmıyorsun. Sürekli oyuncakların tepesinde para verip eğlenmek isteyen çocukları mağdur ediyorsun. Üstelik bunun için de sürekli anlayış bekliyorun.

Arada patron olmadığı zaman adın esnaf, arada seni işten kovacak bir patron olduğunda çalışansın.

Benim sorum şu; Senin işini düzgün yapabilmen için ille elinde köteği olan, seni işten atabilecek biri mi lazım?

Dahası çocuklar eğlenmek için oraya geliyor, çok kıymetli hayatlarından bir zaman dilimini ayırıyorlar, aileleri bunun için para (para kazanmak için de zaman) harcıyor. Sen bütün bunların karşılığında yapman gereken basit işleri yapmayıp, bahane üretiyorsun.

İnsanların zamanını enerjisini çalıp birde buna anlayış göstermesini filan beklemek dünyanın en çocuksu ve dangalakça beklentisi olsa gerek.
 
Son düzenleme:
Ingilizleri hic sevmiyorum, ama adamlarin yazili olmayan kanunlari var. Coluk cocuk herkes biliyor. Kanun oldumu herkes uymali, uymayana yaptirimi herkes icin ayni olmali.
 
Bu arada daha bügün yaşadığım bir başka olayı da bildireyim.

Daha dün elektromarketim sitesinden birkaç ürün aldım. Açıkça yazmadığı için benim dikkatimi çekmedi. Adam stoğunda olmayan ürünleri de ileri bir tarihte gönderilecek diye satmış.

Bugün beni aradı tedarikçimizde de ürün yok fiyat farkını verin üst modelini gönderim diyorlar. Anladığım kadarıyla adamın tedarikçi ile aradaki takibi yapacak bir sistemi bile yok.

Elin şeyi ile gerdeğe girmek denir buna. Bu da yasal değil ama koyun sürüsü gibiyiz işte. Ne verseler yiyoruz.
 
Bu firmalarin terbiyesizlikleri herhalde bir yerden besleniyor. Benden mal i alacaksin, banada getirin bi zahmet mi diyeceksin?
 
@Gokrtl ben kimsenin zarar etmesini filan istemiyorum.
Sana benim yazdığım örnekteki gibi yaklaşılsa, senin onları mağdur etmeyeceğini ben biliyorum zaten. Onlar bilmiyor bunu. Bende onların ağzından yazdım örneği.
 
Sana benim yazdığım örnekteki gibi yaklaşılsa, senin onları mağdur etmeyeceğini ben biliyorum zaten. Onlar bilmiyor bunu. Bende onların ağzından yazdım örneği.

Bir de dikkat et. Tosuncuklara filan para kaptıranların hep uyanma süreci sancılıdır. Kendine konduramaz kandırıldığını. Daha önce birsürü olumlu örnek vardır önlerinde.

Müşteri de mazaretlere inanmaya başlayınca aynı pozisyona düşüyor. Gerçekte malı satan adamın umrunda değilsin...

Akşama kadar uğraştığın oyuncakların zafiyetini, artı ve eksilerini nasıl biliyorsan, esnaf da müşterisini aynı şekilde biliyor. Sattığı ürünü tanımaz ama sattığı müşteriyi gözünden tanır böylesi.

Bunu kanunla değil, kümülatif zeka (toplum bilinci) ile tepki göstererek aşabilirsin. Benim olaya baktığım nokta burası.
 
Bu olay özelinde durumu ben mi yanlış anlıyorum? Satıcı sayfasını mı güncellemiş?
1708017058209.png

Kredi kartına tek çekim fiyatını doğru yazmışlar. Ürün sepete girince nakit fiyatından listeleniyor ve ödeme tercihlerine göre fiyat değişiyor. Bunda anormallik nerede? Nasıl bir uygulama yapılması lazım sizce.

@Sercan 'ın bahsettiği olay düpedüz terbiyesizlik. Bari arayıp zaman kaybettirmeselermiş, başka bir satıcıda benim de başıma gelmişti. İçinde bulunduğumuz yüksek enflasyon durumunda fiyat güncellemelerine yetişilememesi çok anormal değil, kendi adıma ben durumun gerektiği gibi izah edilip bana zaman kaybettirilmemesi durumunda, bundan hoşnut olmasam da çok şikayetçi olmam, işime gelmiyorsa da almam, tek satıcı o değil sonuçta.
 
Kredi kartına tek çekim fiyatını doğru yazmışlar. Ürün sepete girince nakit fiyatından listeleniyor ve ödeme tercihlerine göre fiyat değişiyor. Bunda anormallik nerede? Nasıl bir uygulama yapılması lazım sizce.
Kendi adıma konuşayım genelleme yapmayayım.
Benim orada baktığım tek şey fiyat. Başındaki yazıyı şimdiye kadar hiç okumadım. Tam olarak şuanda fark ettim.
Bu durum benim için genelde böyledir.
Ne alacağım? Havya istasyonu.
Kaç para? 5816tl.
Tamam kabul ettim sepete attım.
Hazır alış veriş yapıyorum bu siteden başka ne alabilirim? Bir daha kargo parası ödemeyeyim.
Madem havya istasyonu alıyorum, üzerinde de normal uç var. O zaman yanına bir adet balta uç alayım, bir de yamuk uç alayım.
Bu ikisinin de fiyatına baktım. Kabul ettim. Sepete attım.
Başka alacağım bir şey var mı? Yok.
Sepete gittim. Sepet oldu 6083tl.

Şimdi tam olarak burada ne oldu?
En başta baktığım fiyatlar uçtu gitti. Aklımda bile değil. Şuan ben sepet toplamına odaklanmış durumdayım.
Ve bu sepet toplamını da kabul ettim mi? Ettim.
Geçtim ödeme şeçenekleri ekranına.
Bismillah daha hiç bir şeye tıklamamışım, 6083TL olmuş bana 6400TL
Burada bir aydınlanma yaşadım. Neden?
Çünkü buraya kadar herşey benim istediğim gibiydi. Her şeyi kabul edip atıyordum sepete.
Ama sepetten ödemeye geçerken fiyat arttı. Ve nedenini de anlayamıyorum. O sayfanın hiç bir yerinde yazmıyor.

Peki biz burada 3 sayfa tartışmasaydık anlayacak mıydım? Hayır.
Peki illa her şeyi anlamak için 3 sayfa tartışmak mı gerekir?
Ben kimseye söylemeden, danışmadan, burada 3 sayfa konuşmadan o ödemeyi yapabilirdim, veya ödemeyi yapmazdım ve bir daha da o siteden alışveriş yapmazdım.
 
Kendi adıma konuşayım genelleme yapmayayım.
Benim orada baktığım tek şey fiyat. Başındaki yazıyı şimdiye kadar hiç okumadım. Tam olarak şuanda fark ettim.
Bu durum benim için genelde böyledir.
Ne alacağım? Havya istasyonu.
Kaç para? 5816tl.
Tamam kabul ettim sepete attım.
Hazır alış veriş yapıyorum bu siteden başka ne alabilirim? Bir daha kargo parası ödemeyeyim.
Madem havya istasyonu alıyorum, üzerinde de normal uç var. O zaman yanına bir adet balta uç alayım, bir de yamuk uç alayım.
Bu ikisinin de fiyatına baktım. Kabul ettim. Sepete attım.
Başka alacağım bir şey var mı? Yok.
Sepete gittim. Sepet oldu 6083tl.

Şimdi tam olarak burada ne oldu?
En başta baktığım fiyatlar uçtu gitti. Aklımda bile değil. Şuan ben sepet toplamına odaklanmış durumdayım.
Ve bu sepet toplamını da kabul ettim mi? Ettim.
Geçtim ödeme şeçenekleri ekranına.
Bismillah daha hiç bir şeye tıklamamışım, 6083TL olmuş bana 6400TL
Burada bir aydınlanma yaşadım. Neden?
Çünkü buraya kadar herşey benim istediğim gibiydi. Her şeyi kabul edip atıyordum sepete.
Ama sepetten ödemeye geçerken fiyat arttı. Ve nedenini de anlayamıyorum. O sayfanın hiç bir yerinde yazmıyor.

Peki biz burada 3 sayfa tartışmasaydık anlayacak mıydım? Hayır.
Peki illa her şeyi anlamak için 3 sayfa tartışmak mı gerekir?
Ben kimseye söylemeden, danışmadan, burada 3 sayfa konuşmadan o ödemeyi yapabilirdim, veya ödemeyi yapmazdım ve bir daha da o siteden alışveriş yapmazdım.
Evet birkaç ürün alınca ve toplam fiyat üzerinden bütçe planlayınca yanıltıcı olabiliyor. Son işlemi yaparken de aslında toplamda ödemeye hazır olduğun tutardan fazla ödeme ihtimali doğuyor, fiyat değişimi gözden kaçabiliyor. Bu bir tasarım kusuru değilse fena, tasarım kusuru ise düzeltmelerini umarım. Mail atsam ciddiye alınır da cevaplanır mı dersin?
 
Evet birkaç ürün alınca ve toplam fiyat üzerinden bütçe planlayınca yanıltıcı olabiliyor. Son işlemi yaparken de aslında toplamda ödemeye hazır olduğun tutardan fazla ödeme ihtimali doğuyor, fiyat değişimi gözden kaçabiliyor. Bu bir tasarım kusuru değilse fena, tasarım kusuru ise düzeltmelerini umarım. Mail atsam ciddiye alınır da cevaplanır mı dersin?
Buradaki 3 sayfayı okurlarsa ciddiye alırlar diye düşünüyorum ama mailde "böyle böyle bir sorun var" diye yazarsan ciddiye alacaklarını sanmıyorum.
Neden? Çünkü arayıp sepet toplamından ödeme ekranına geçtiğimde fiyatta 300tl gibi bir fark oluyor, neden? diye sorduğumda neredeyse cümlem bitmeden komisyon cevabını aldım. Buradan şunu anlıyorum. Satıcı ürün sayfasındaki fiyatın farkında, sepette nakit fiyatların göründüğünün de farkında ve ödeme sayfasına geçince komisyon eklendiğinin de farkında. Aslında her şeyin farkında. Sanırım sadece kendini alıcı yerine koymayı beceremiyor. "Ben her şeyi açıkça yazdım" diye düşünüyor. Şimdi sen mail atsan bile muhtemelen "biz her şeyi açıkça yazdık" diye dönüş yapacaktır. Ha belki akside olur değerlendirirler. Kesin bir şey söyleyemem.
 
Buradaki 3 sayfayı okurlarsa ciddiye alırlar diye düşünüyorum ama mailde "böyle böyle bir sorun var" diye yazarsan ciddiye alacaklarını sanmıyorum.
Neden? Çünkü arayıp sepet toplamından ödeme ekranına geçtiğimde fiyatta 300tl gibi bir fark oluyor, neden? diye sorduğumda neredeyse cümlem bitmeden komisyon cevabını aldım. Buradan şunu anlıyorum. Satıcı ürün sayfasındaki fiyatın farkında, sepette nakit fiyatların göründüğünün de farkında ve ödeme sayfasına geçince komisyon eklendiğinin de farkında. Aslında her şeyin farkında. Sanırım sadece kendini alıcı yerine koymayı beceremiyor. "Ben her şeyi açıkça yazdım" diye düşünüyor. Şimdi sen mail atsan bile muhtemelen "biz her şeyi açıkça yazdık" diye dönüş yapacaktır. Ha belki akside olur değerlendirirler. Kesin bir şey söyleyemem.
Maili attım. Bu sayfanın bağlantısını da paylaştım. Yazarken de kendimi azıcık "Karen" gibi hissettim. Öyle garip şeylerle karşılaşılıyor ki, esnafın buraya üye olup ayar vermesine ihtimal veriyorum.
 
Maili attım. Bu sayfanın bağlantısını da paylaştım. Yazarken de kendimi azıcık "Karen" gibi hissettim. Öyle garip şeylerle karşılaşılıyor ki, esnafın buraya üye olup ayar vermesine ihtimal veriyorum.
1.sayfadan itibaren atmadın inşallah? :) Yoksa konuyu anlamaları çok uzun sürer. :katil2:
 

Benzer konular

Çevrimiçi üyeler

Forum istatistikleri

Konular
5,839
Mesajlar
99,583
Üyeler
2,479
Son üye
yiyehuoxing32

Son kaynaklar

Son profil mesajları

gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Back
Top