Evde kaliteli baskı devre çıkarma

Burada asitik olan zaten tuzruhu diye biliyorum. Yaptığınız oranlamada tuzruhu çok asit diye nitelendirdikleriniz perhidrol ise perhidrolun aşındırıcı özellikte olmadığını biliyorum. Yani burada aktif madde tuz ruhu değilmi? İkisi karıştırılınca bakır indirgeyen kimyasal oluşuyor.

Açıkcası ince hatlar için bazen yapamayacağımız hat kalınlaştırma durumları var. Ne gibi mesela iki entegre bacağının arasından geçen hatlar yada smd olarak dizayn edilen baskılar gibi.

Araştırmaya devam.

Bir arkadaşım fotorezist film dedikleri yöntemin en kolay yöntem olduğunu söylüyor. Dry film olarak geçiyor birde bunu denemek lazım.
 
Burada asitik olan zaten tuzruhu diye biliyorum. Yaptığınız oranlamada tuzruhu çok asit diye nitelendirdikleriniz perhidrol ise perhidrolun aşındırıcı özellikte olmadığını biliyorum. Yani burada aktif madde tuz ruhu değilmi? İkisi karıştırılınca bakır indirgeyen kimyasal oluşuyor.

Açıkcası ince hatlar için bazen yapamayacağımız hat kalınlaştırma durumları var. Ne gibi mesela iki entegre bacağının arasından geçen hatlar yada smd olarak dizayn edilen baskılar gibi.

Araştırmaya devam.

Bir arkadaşım fotorezist film dedikleri yöntemin en kolay yöntem olduğunu söylüyor. Dry film olarak geçiyor birde bunu denemek lazım.

Birileri benden mi bahsetmiş buralarda :D
 
Çift taraflı pcb baskısı biraz uzun oldu. Youtube ayarlardan hızlandırarak izleyebilirsiniz.

 
Çok iyi bir sonuç Gökhan. Hani derler ya, bundan iyisi Şam'da kayısı diye, işte öyle :)

Yalnız şarjı vidalama ve 0.8 mm matkapla o delikleri nasıl deliyorsun hayret. Ben daha ilk delikte o matkabı kesin kırmıştım :D
 
Çok iyi bir sonuç Gökhan. Hani derler ya, bundan iyisi Şam'da kayısı diye, işte öyle :)

Yalnız şarjı vidalama ve 0.8 mm matkapla o delikleri nasıl deliyorsun hayret. Ben daha ilk delikte o matkabı kesin kırmıştım :D
Abi ilk zamanlan uçlar 5tl idi bende acemi idim. Ali den 3-5 kutu alıp heba etmişliğim var. Sonra matkap kaliteli ve el de alışınca daha hiç kırmıyorum. Yalnız suyun hakkını da yemiyim. 4 delikte bir suya batırmazsam muhakkak 6-7 delikte kırılıyor.
Matkabın stabil dönmesi çok çok önemli bir detay ayrıca.
Bana tek zorluğu matkap ağır olduğu için 10 delikte kol yoruluyor. Bu matkaba bir tezgah ayarlasam çık iyi olacak.
 
Abi ilk zamanlan uçlar 5tl idi bende acemi idim. Ali den 3-5 kutu alıp heba etmişliğim var. Sonra matkap kaliteli ve el de alışınca daha hiç kırmıyorum. Yalnız suyun hakkını da yemiyim. 4 delikte bir suya batırmazsam muhakkak 6-7 delikte kırılıyor.
Matkabın stabil dönmesi çok çok önemli bir detay ayrıca.
Bana tek zorluğu matkap ağır olduğu için 10 delikte kol yoruluyor. Bu matkaba bir tezgah ayarlasam çık iyi olacak.

Bunu kendime yapmıştım. El becerin varsa sen de yapabilirsin...
i318b76uws.jpg
i318b76uws.jpg
i317bl7clo.jpg
i316baqba5.jpg
i313b8k0z8.jpg
i314bykvr4.jpg
i315buzagf.jpg
i316baqba5.jpg
i317bl7clo.jpg
 
matkabın kendisi küçük zaten sesi de az. Bir de plaket demir kısıma tam basınca seste pek çıkmıyor.
 
Ben belki tahtadan yaparım daha kolay olur. Ama önce iyi bir motor lazım. Polonya Elektronikte dolu dolu var ama kalitesine güvenemiyorum. Çok stabil dönmesi lazım. Mildeki 0.5mm yamukluk bile uçları kırmaya yeter.
 
Ben belki tahtadan yaparım daha kolay olur. Ama önce iyi bir motor lazım. Polonya Elektronikte dolu dolu var ama kalitesine güvenemiyorum. Çok stabil dönmesi lazım. Mildeki 0.5mm yamukluk bile uçları kırmaya yeter.

Motor milindeki kaçıklık, motor adi de olda çok fazla olmaz Gökhan. Asıl önemli olan mandren. Mandrenin çok iyi merkezliyor olması lazım. Belki Çin'den 4 - 5 tane getirtip en az salgı olanı seçip kullanabilirsin. Veya bir diğer seçenek, Proxxon veya Dremel mandreni bulabilirsin aksesuar olarak, onlarda salgı azdır.
 
Motor milindeki kaçıklık, motor adi de olda çok fazla olmaz Gökhan. Asıl önemli olan mandren. Mandrenin çok iyi merkezliyor olması lazım. Belki Çin'den 4 - 5 tane getirtip en az salgı olanı seçip kullanabilirsin. Veya bir diğer seçenek, Proxxon veya Dremel mandreni bulabilirsin aksesuar olarak, onlarda salgı azdır.
Mandren şu uca takılan zımbırtıydı sanırım. Bir araştırayım ben onu.
 
Mandren şu uca takılan zımbırtıydı sanırım. Bir araştırayım ben onu.

Evet matkabı yerleştirdiğin ve sıktığın uç parçası. Eğer motorun mili yamuk değilse ve fazla titreşim yapmadan çalışıyorsa (ki motora birisi işkence etmemişse böyledir), matkap kırma olayı tamamen mandrenden kaynaklanacaktır diye düşünüyorum.
 
İş görür mü? 2A çekiyormuş.

Screenshot_20191225-133412.png
 
Sadece baskı devre delmek için ise bu motor fazla büyük fiyatı da ona göre yüksek. Dremel veya Proxxon tarzı minyatür mandren ve küçük motor bence daha iyi olur, çünkü bu büyük ve ağır mandren ile uç kırabilirsin. Gerçi sen koca akü vidalama ile kırmadan iş yapıyorsun ama :D
 
Çift taraflı pcb baskısı biraz uzun oldu. Youtube ayarlardan hızlandırarak izleyebilirsiniz.


Youtube kanalıma abone olan az sayıda üyelerimden biri beni uyarmış. "Yaptığınız Çift taraflı pcb değil. Siz bir tarafına etiket basmış oldunuz" diye.
Düşününce hak verdim kendisine. Ve gerçekten çift taraflı pcb basma denemesi yapmaya karar verdim.
Bunun için de bir cengaverlik yapıp uçak panelimde kullananacağım displayler için 6 adet MAX7219 SMD entegre, 10k SMD direnç ve 100nf SMD kondansatör sipariş ettim. Parçalar elime ulaştığında Ares de çift taraflı çizimini yapıp baskı devresini çıkartacağım.
Baskı devre videosunu burada paylaştıktan sonra ise asıl önemli olan SMD elemanları bu pcbye lehimlemek olacak. Bunun için bayağı zorlanacağımı ön görüyorum.
 
Zorlanıp zorlanmayacağın SMD lerin boyutuna bağlı. 0805 boyut ve üstü ise çok sorun yaşamazsın.

Asıl çift taraflı PCB'de delikleri karşılıklı denk getirmek ve alt üst arasında geçiş sağlamak çok uğraştıracak :) Mesela 50 tane alt üst geçiş varsa hepsine teker teker tel lehimlemek adamı canından bezdirir :)
 
Zorlanıp zorlanmayacağın SMD lerin boyutuna bağlı. 0805 boyut ve üstü ise çok sorun yaşamazsın.

Asıl çift taraflı PCB'de delikleri karşılıklı denk getirmek ve alt üst arasında geçiş sağlamak çok uğraştıracak :) Mesela 50 tane alt üst geçiş varsa hepsine teker teker tel lehimlemek adamı canından bezdirir :)
SMD leri 1206 kılıf aldım. %1 hata payı varmış onlarda. Ben asıl entegre bacaklarını dert ediyorum. Birde pcb nin entegre bacaklarına denk gelecek yollarını ince çizmek zorundayım. Bu da asite atınca erime ihtimalini kuvvetlendiriyor.
Delikleri karşılıklı denk getirme konusunda pcb üzerine ekstradan "kılavuz çizgi"eklemeyi planlıyorum.
Delik sayısı fazla olmayacağından tel atma sıkıntısı fazla çekmeyeceğim. Fazla delikli pcb de yapacağımı sanmıyorum :D öyle bir durum olursa pcbway'a gönderirim :D
 

Forum istatistikleri

Konular
5,659
Mesajlar
97,353
Üyeler
2,438
Son üye
İbrahimSönmez

Son kaynaklar

Son profil mesajları

cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Kesici/Spindle hızı hesaplamak için SpreadSheet UDF'leri kullanın, hesap makinesi çok eski kalan bir yöntem :)
Dr. Bülent Başaran,
Elektrik ve Elektronik Mühendisi
Yonga Tasarım Özdevinimcisi
Üç güzel "çocuk" babası
Ortahisar/Ürgüp/Konya/Ankara/Pittsburgh/San Francisco/Atlanta/Alaçatı/Taşucu...

Back
Top