- Katılım
- 24 Şubat 2018
- Mesajlar
- 25,610
Torna internete bağlı mı ?
Değil. Bağlamayı da düşünmüyorum.
Torna internete bağlı mı ?
Hah o zaman sorun yok internetteki bazı cevapları okuyup arkandan iş çeviremez.Değil. Bağlamayı da düşünmüyorum.
Oradaki pako şalter dahlender sargılı motorlar için özel bir şalterdir. Kademeye göre yüksek ya da düşük devirde çalışır hocam.Motordan 6 kablo çıkıyor gibi gördüm. Ama ayrıntılı da bakmadım. Ama şu olabilir: Motordan çıkan kablolar pako şaltere gidiyor, o şalter 750/1500 yapılandırmasını yapıyor, pako şalter sonrası da 3 kablo olabilir.
Soğutma olayı sonradan bir fan ile çözümlenebilir. Önemli olan mevcut tork yeteneklerini kaybetmeden hem tornanın spindle devrini 2500 lere çıkarmak, hem de CCS özelliği eklemek.
Aslında konuşulanlara göre şu senaryo da aklıma geliyor. Eğer varsayımlarım doğru ise, bu senaryoda VFD ile tornanın tork yeteneği mevcut durumda DAHA İYİ bir duruma geliyor.
Motoru tamamen panodan ayırıyoruz. 750 rpm olarak hardwire ediyoruz. 5 kW VFD ye bağlıyoruz (siemens V20). Eğer VFD frekansını 50 Hz yaparsak, orijinal tornanın 750 rpm modundaki torkun aynısını elde ediyoruz, bir kaybımız yok. Eğer VFD frekansını 100 Hz yaparsak, ve VFD de bu frekansta anma torka yakın bir tork verebiliyorsa, o zaman orijinal tornanın 1500 rpm modundaki torkun neredeyse İKİ KATI tork elde ediyoruz. Burada önemli bir iyileşme var. Eğer VFD frekansını 157 Hz yaparsak, 2500 rpm elde ediyoruz. Böylece merkez eksene çok yakın yerlere kadar CCS yapabiliyoruz. Tork kaybı oluyor, ama önemli değil çünkü CCS için tork ihtiyacı zaten fazla değil.
Bu durumda arduino panel ile 750/1500 modunu seçiyoruz, CCS ON/OFF yapıyoruz ve CSS yüzey hızını belirliyoruz. CCS ON olunca torna belirliyor VFD frekansını. CCS OFF olunca da 750/1500 arasında seçim yapılabiliyor. Aslında bu durumda artık 750/1500 ün dışında da hızlar ayarlanabilir, ama buna gerek yok. 750/1500 seçimini yapınca, tornanın üzerindeki vites ayarlarında yazan rakamlar doğru rakamlar oluyor, kafa karıştırmaya gerek yok.
Vites kutusu birbirine bağlı iki bölümden oluşuyor. Üstte kalan kısım fener mili dönüş hızını değiştiriyor. Alttaki kısım ise üstteki kısma bağlı olarak arabanın otomatikte ve diş açarken ilerleme hızını belirliyor. Haliyle devri düşürdüğünüzde yüksek tork alabiliyorsunuz. Devasa çapta miller bu şekilde işlenebiliyor.peki vitesin torka bi etkisi yok mu?
Bu konuyu ilk defa duyuyorum . Anlatan arkadaşlara çok teşekkür ediyorum . Öğrenmiş olduk . Konuya dair nette yaptığım okumalarda şunu okuyunca benim beyin yandı .87 Hz tekniği
Ağır ve sert malzemeler mi işleyeceksiniz?
Sürücüye birden fazla devir sayısı ve motor bilgisi girilebildiğini sanmıyorum. Sürücüye ya 750 ya 1500 d/dak için parametre girmeniz gerekir. Anladığım kadarıyla pako girişine sürücüyü bağlamak duruma göre 750 ya da 1500 d/dak kademesine seçmek istiyorsunuz. Bunun olacağını sanmıyorum.Bütün yorum yazanlara çok teşekkürler. Konu kafamda baya netleşti. Bir özet geçeyim:
Motor 750 rpm modunda doğrudan VFD ye bağlanacak. VFD de panoyu bypass edecek ve hemen pano öncesine bağlanacak. Acil stop, ana açma kapama şalteri hala devrede olacak tabi.
Tornanın 800/1600 pako şalteri, panoya değil bizim kontrol kutusuna gidecek. Bu şalter, CCS modu aktif değil ise, motor devrini 750 veya 1500 RPM yapacak. CCS modu aktif ise, kontrol kartı devri kontrol edecek.
Bir DRO enine ilerleme için bir DRO cetvel olacak ve kontrol kutusu bu cetveli okuyup çözümleyecek. Eğer CCS modu aktif ise, motor devrini, ayarlanan yüzey ilerleme hızına göre set edecek. Sistem açık çevrim çalışacak, mil devri geri okunmayacak.
Bir de tornanın açma/kapama kolundaki kontağın da kontrol kutusuna gitmesi lazım çünkü pano devre dışı olacağı için artık kontrol kutusu motoru ON/OFF yapacak.
Arabanın altındaki kol kayışlı basit bir debriyaj düzeneğini mi çalıştırıyor (fener mili dönmese bile motor sürekli çalışıyor mu?) yoksa direkt elektrik motorunu mu aç kapa yaptırıyor?Aslında VFD kullanmak, çok yararlı başka bir özelliği de eklememi sağlayacak: Tornada diyelim diş açıyorum. Bir yönde ileriiyorsun, sonra durdurum tersi yönde ilerliyorsun. Bunu da dişe göre belki 5 - 10 kere yapıyorsun. Sürekli ileri geri hareket, yumuşak kalkış olmadığı için şanzıman dişlilerini zorluyor. Her yön çevirmeda tak tak vuruyor dişliler. Ama VFD olunca V20 de bulunan DC frenleme özelliği ile yumuşak duruş kalkış yaptırılabilir.
Dahlenderden neden vazgeçiyorsunuz onu anlamadım. Dahlender de hızı iki katına getirdiğinizde field weakening den daha iyi sonuç alıyor olmanız lazım + stator uyartım frekansı daha düşük olduğundan kaybınız daha az olur. Aletin panosunu kurcalamamak için mi?
Sürücüye birden fazla devir sayısı ve motor bilgisi girilebildiğini sanmıyorum. Sürücüye ya 750 ya 1500 d/dak için parametre girmeniz gerekir. Anladığım kadarıyla pako girişine sürücüyü bağlamak duruma göre 750 ya da 1500 d/dak kademesine seçmek istiyorsunuz. Bunun olacağını sanmıyorum.
DRO cetvel alacaksanız dijital gösterge de ekleyin, parça işlerken çok pratik oluyor.
Galiba parametreleri geçen benim konuma yazdığınız yöntemle hızlıca tekrar yüklemeyi düşünüyorsunuz. Aksi takdirde hiç pratik olmaz.Evet parametre değişikliği olacak. Gerekirse OFF - değiştir - ON komut zincirini kullanırım.
Arabanın altındaki kol kayışlı basit bir debriyaj düzeneğini mi çalıştırıyor (fener mili dönmese bile motor sürekli çalışıyor mu?) yoksa direkt elektrik motorunu mu aç kapa yaptırıyor?
Galiba parametreleri geçen benim konuma yazdığınız yöntemle hızlıca tekrar yüklemeyi düşünüyorsunuz. Aksi takdirde hiç pratik olmaz.
Debriyaj sistemi olan makinalarla diş açmak daha kolay oluyor Hocam.Bu tornada debriyaj yok. O özellik genelde çok daha büyük ve ağır makinalarda oluyor. Ayak freni var ama.