- Katılım
- 24 Şubat 2018
- Mesajlar
- 26,175
Kızağa telli reosta bağlamak lazım. Kömürlü olanlar aşınır hemen.
Evet bir dişli mekanizması ile potansiyometre çevrilebilir. Ama eğer DRO cetvelleri ucuz ise onu kullanıp tek taşla iki kuş vurmak daha mantıklı.
Kızağa telli reosta bağlamak lazım. Kömürlü olanlar aşınır hemen.
Hocam şu kıymetli dökümanı bir inceleme nizde fayda görüyorum.
Dahlender sargılı motor var yapısında muhtemelen. 4 kutuplu ise 1500, 8 kutuplu ise 750 d/dak dır.Tornada bir pako şalter var, devri iki katına çıkarıyor. Bu da muhtemelen motorun 4 veya 8 kutuplu olabileceğini çağrıştırıyor. 4 kutup 1500 rpm, 8 kutup 3000 rpm olabilir. Makinanın milinin maksimum devri 1600 rpm.
Motor devirlerini netleştirmem lazım. Pako şalter ile motor 750/1500 arasında mı anahtarlanıyor, yoksa 1500/3000 arasında mı? Muhtemelen ikincisi diye düşünüyorum.
Eğer ayna 1600 de dönerken motor 3000 devirde dönüyorsa, istediğim 2500 mil devrini almak için motor devrinin 4700 olması gerekiyor. 7.5 kW motoru da 5000 rpm e yakın çalıştırmak biraz marjinal olur gibime geliyor. 10 kW VFD kullansam, bunlarda frekans 1.5 katına çıkarılabiliyor mu? Elektriksel bir sorun çıkar mı?
Motor büyük hocam, dahlender sargılı olmasaydı bile çok büyük ihtimalle üçgen bağlıdır.daha önce forumda 87Hz tekniğinden bahsetmiştik.
Motor büyük hocam, dahlender sargılı olmasaydı bile çok büyük ihtimalle üçgen bağlıdır.
Aynanın maksimum devri 1600 ise daha yukarılara çıkmak tehlikeli olur.
düşen torkla iş yapılabilir mi önemli olan o.
Motor gücüne göre orta büyüklükte bir makinaya benziyor bahsettiğiniz torna.Aynayı da kontrol edeceğim.
PID kontrolü ile devir geribeslemesi de gerekli olmaz diye düşünüyorum. En azından benim yaygın olarak yaptığım işlerde ayarlanan devir, yük değişse bile yeterince sabit kalıyor. O yüzden mesela arduino ile cetveli okuyup, devir sayısını hesaplayıp doğrudan VFD ye göndereceğim.
Timur Bey' in planı sürücü kırmızı ışık verirse paso sayısını artırıp tek seferde alınan talaşı azaltmak üzerine kurulu anladığım kadarıyla.7,5kw U/Y (230/400V) konfigurasyonlu motorlar var. dahlender motor için 87Hz tekniği muhtemelen uygulanamaz ama yine de motor etiketini görmek iyi olur.
motor sürücüyle motorun anma frekansını aşarak devir arttırılabilir fakat tork düşer. düşen torkla iş yapılabilir mi önemli olan o.
Sürücüye parametre girişi yaparken hata verebilir. Autotune yaparken de alarma düşebilir.Peki tork ihtiyacı fazla olmayacağına göre, 5 kW lık bir VFD ile işi kurtarabilir miyim? Motor 7.5 kW ... Normal X ekseni kesimlerinden gerçekten devir ayarına hiç ihtiyaç olmayacak, mevcut şanzıman devir ayarları yeter de artar bile.
Peki tork ihtiyacı fazla olmayacağına göre, 5 kW lık bir VFD ile işi kurtarabilir miyim? Motor 7.5 kW ... Normal X ekseni kesimlerinden gerçekten devir ayarına hiç ihtiyaç olmayacak, mevcut şanzıman devir ayarları yeter de artar bile.
dahlender motor ise iki ayrı devir, iki ayrı güç vardır.
takım tezgahı olduğu için de sabit momentlidir.
bağlantı konfigürasyonu klasik yıldız üçgen motorlardan farklıdır o yüzden dahlender olupta yıldız-üçgen kalkış devresi kullanılmaz, direkt yol verilir. (kullanlıyorsa motorda 9 adet sargı ucu olması lazım)