4/1 W Yetmiyor değil mi?R2 (82 Ohm) direnci watlı yapmamız lazım
İlk değişikliği burada belirteyim. R2 (82 Ohm) direnci watlı yapmamız lazım, yani 1 W delik montajlı olacak.
30615 eklentisine bak
Eleman padlerinin şase ile arası 0.5mm olarak planlanmıştı. Şuanda 0.9mm olarak daha geniş yaptım.İkinci değişiklik, D8 in ayak izi uygun değil. Ortadan geçen şase bakırı, zenerin ayaklarını kısa devre ediyor. Oradaki bakırı kaldırmak lazım.
İstediğimiz yerdeki şase bakırını kaldırabiliyor muyuz bilmiyorum. Öyle bir şey varsa güzel olur.
60'larda PCB ile uretilen ilk radyolar gibi olmus. Daha eski radyolarda PCB yok, uzay montaj elemanlar, bunlarda ise PCB kullanimi baslamis ama biraz karisik. Simdi bakinca cok nostaljik geliyor. Tam onlara benzemis. Klemensteki transistor efsane olmus.Devreyi kurdum. Ama çok malzeme eksiğim vardı o yüzden biraz THT ve SMD karması birşey oldu
30795 eklentisine bak
30796 eklentisine bak
Nazaman veriyoz ceyranı?Devreyi kurdum. Ama çok malzeme eksiğim vardı o yüzden biraz THT ve SMD karması birşey oldu
30795 eklentisine bak
30796 eklentisine bak
Nazaman veriyoz ceyranı?
Tum tibbi bulgular yaslilikta daha az uyundugunu gosteriyor ama.Yoruldum artık. Ben yaşlı bir adamım en az 10 saat uyumam lazım artık
Bağlandı.D18 in anodu şaseye bağlanmış, ama şase olarak da güç kaynağının eksi terminali alınmış. Şaseyi C1 in eksi ucu olarak kabul etmek daha mantıklı. D18 anodu da bu şaseye bağlanmalı.
Benim için sadece zaman sıkıntısı var. Fırsatım oldukça yaparım. İstediğin şeyler biraz zorlar açıkçası. Hem şemaya göre dizilim, hem atlama olmasın, hem yollar kalın olsun vs.Akım sınırlama opamp'ini takmadım daha. Ama voltaj regülasyonu çalıştığına göre o da çalışır çok büyük ihtimalle.
Ama PCB yi komple yeniden yapmamız lazım. Şu sorunların giderilmesi gerekiyor:
1) SMD komponentlerin ve padlerin olduğu yerlerden bakır alanları uzak tutmamız gerekiyor, veya çok büyük bir boşluk bırakmamız gerekiyor. Şu anda aşırı derecede yakın, lehim yaparken farkında olmadan lehim köprüsü oluşuyor. İki tane böyle kısa devre yapmışım ben
2) Ana akımı taşıyan hatların daha geniş yapılması lazım ve ideal olarak hiç geçiş olmaması lazım. Eğer böyle yapmazsak oluşan kaçak dirençler voltaj düşümüne sebep oluyor ve bunlar egale etmek için giriş voltajını daha da yükseltmemiz gerekiyor.
3) PCB deki sinyal akışını, şemaya sadık tutmamız lazım .Yani PCB ye bakınca adeta şemayı görmemiz lazım. Şu anda komponentler şemayı hiç andırmıyor, o yüzden bir komponentin yerini belirlemek çok zor oluyor.
4) Kullanılacak potansiyometreyi belirleyip doğrudan PCB montajlı yapmakta fayda var. Devrenin daha derli toplu olması açısından önemli. Mesela akım ve gerilim potu arasında 5 cm gibi bir mesafe öngörüp yapsak olur.
5) Yüksek akım taşıyan komponentlerin padlerini büyütmemiz lazım. Pass transistör ve BD serisi transistörler için çok daha büyük pad kullanmakta fayda var. BD serisinin kılıfı TO-126, dolayısıyla bacak arası mesafe belli. Ama padi oval veya uzun yaparak alanı genişletebiliriz. Aynı şekilde güç kaynağı giriş ve çıkış yollarının daha kalın olması lazım.
@Gokhan bu çok uğraştırır dersen, değişiklikleri ben de yapabilirim.
Pahalı. 1.ilkemize uymuyor.Bir de bu devrede ben 10 turlu potensiyometre kullanalım diyorum. Hem voltaj ayarlaması kolay olur hem de voltaj kendiliğinden çok az değişir. Şöyle birşey olabilir
30820 eklentisine bak
Bunun fiyat 4.6 dolar. Hızlı bir şekilde değer ayarlamak için belki kulaklı bir kasnak bağlayabiliriz. Tutaruz kulağından hızlı bir şekilde istediğimiz değere getiririz
Pahalı. 1.ilkemize uymuyor.