Arduino Pro Mini ile LED Dimmer Devre Yapma

Eğer bu şekilde giden yoksa o zaman problem şu olabilir: Senin güç kaynağı açıldığında çok yüksek bir voltajla başlayıp hızla aşağı düşüyor olabilir. Buna "overshoot" deniyor. Al sana tam osiloskopluk bir iş :) Osiloskobu triger modunda kullanıp, power ilk açıldığında besleme voltajı nasıl değişiyor görüntüle.
Abi ben malımı bildiğimden önce güç kaynağını açıyorum. Biraz bekleyip sonra bağlantı yapıyorum :D
Güç kaynağından şikayetçiyim zaten. Elimdeki işler bitsin ona girişicem sıfırdan. İstediğim voltajı tutturana kadar çileden çıkıyorum.
Yeni bir devre yapıcam. bu sefer opamp filanda kullanıcam. Hatta arduinoyu yavaş yavaş öğrendiğimize göre güç kaynağı üzerindeki dandik voltmetreleri söküp Arduino Pro Mini ile dijital bir gösterge yapabiliriz belki.
 
Başka bir ihtimal aklıma gelmiyor. Gelen varsa da söylesin. Bence güç kaynağı ya açılırken, yada kapanırken, yada her iki durumda bir aşırı voltaj darbesi veriyor ve o anda bazı LED'ler telef oluyor.
 
Başka bir ihtimal aklıma gelmiyor. Gelen varsa da söylesin. Bence güç kaynağı ya açılırken, yada kapanırken, yada her iki durumda bir aşırı voltaj darbesi veriyor ve o anda bazı LED'ler telef oluyor.
Olabilir abi. Bir üst mesajımda kesin gibi konuşmuşum ama sonuçta osiloskopu da ters bağlayan adamım. :D Yapıyorumdur, fark etmiyorumdur.
Biraz daha dikkat edeyim bu konuya bakalım başka bozulan olacak mı.
Bu arada şu triger modunu araştırayım. Ne görmeliyim ekranda filan öğreneyim.
 
Trigger ile ilgili youtube da türkçe içerik bulamadım. İngilizce var ama ben anlamıyorum. Google da triggerin ne olduğunu anlatan birini buldum ama benim cihazda nasıl uygulanacağını anlamadım.
 
Videodan izlediğim kadarı ile ( yanılıyor olabilirim çekim ayarlarını bilmiyoruz ) ledlerin fazla parlak yanıyor , böyle ise ledlerin ömrünün kısa olması normal.
Piyasada çok çeşitli led var iyisi var dandiği var iyisinin de çeşidi var kötüsünün de çeşidi var.
1,5 Volt ile parlayan led var 3 Volt ile parlayan led var...
Gördüğüm , mantar led kullanıyorsun.
Öncelikle kullandığın malzemenin ne olduğunu bilmelisin , üretici değerlerini bulamıyorsan , değişik dirençler bağlayarak geçen akımı ölç , 10 mA geçme derim.
O değerdeki seri dirençler ile kullan.
Aydınlatma yeterli değilse daha çok sayıda led kullan , bir ledi daha parlak yakmak çözüm değil.
Ters bastım diyorsun , ya yeniden bas ya da şimdi yaptığına benzer arka taraftaki pad leri tel ile ön tarafa çıkar ve onlara smd ledleri bağla.
 
Videodan izlediğim kadarı ile ( yanılıyor olabilirim çekim ayarlarını bilmiyoruz ) ledlerin fazla parlak yanıyor , böyle ise ledlerin ömrünün kısa olması normal.
Piyasada çok çeşitli led var iyisi var dandiği var iyisinin de çeşidi var kötüsünün de çeşidi var.
1,5 Volt ile parlayan led var 3 Volt ile parlayan led var...
Gördüğüm , mantar led kullanıyorsun.
Öncelikle kullandığın malzemenin ne olduğunu bilmelisin , üretici değerlerini bulamıyorsan , değişik dirençler bağlayarak geçen akımı ölç , 10 mA geçme derim.
O değerdeki seri dirençler ile kullan.
Aydınlatma yeterli değilse daha çok sayıda led kullan , bir ledi daha parlak yakmak çözüm değil.
Ters bastım diyorsun , ya yeniden bas ya da şimdi yaptığına benzer arka taraftaki pad leri tel ile ön tarafa çıkar ve onlara smd ledleri bağla.
Işık gerçekten fazla ama hiç bir zaman full açık kullanmayacağım. Hatta çoğu zaman ışığı hiç açmayacağım. Çünkü karanlıkta uçmayı pek sevmiyorum. Aydınlatmayı yapmamdaki amaç orjinalinden geri kalmamak için. Hatta bir ara aydınlatmadan vazgeçer gibi oldum çünkü çok zahmetli iş. Pcb çizip basmak hiç problem değil. Ama kartı cihaza uydurmak, üzerindeki malzemelerin ve displaylerin yerlerini dremel ile açmak zor, tozlu ve çok sıkıcı bir iş. Hele o deliklerden tel geçir smd lehimle filan hiç gözüm yemiyor açıkçası :D Biran önce toplamak istiyorum artık cihazı. Bütün parçalar masayı kapladı. Gına geldi artık.
 
Cnc de açtırmadın mı pencereleri ?
Pcb yi yeniden basınca tel geçirmene gerek yok ki , düzeltip basarsın pad ler olması gereken yüzeyde olur.
Yeniden basmayacaksan tel geçir demiştim.
O ledlerle sorunların devam edecek gibi gözüküyor.
Önce bir test yap ve doğru seri dirençleri tespit et .
Pwm ile ışımanın azaltılması ledlere daha az gerilim uygulanması demek değildir !
Problemlerini teker teker çözmezsen ilerlemen zor olur !
 
Cnc de açtırmadın mı pencereleri ?
Pcb yi yeniden basınca tel geçirmene gerek yok ki , düzeltip basarsın pad ler olması gereken yüzeyde olur.
Yeniden basmayacaksan tel geçir demiştim.
O ledlerle sorunların devam edecek gibi gözüküyor.
Önce bir test yap ve doğru seri dirençleri tespit et .
Pwm ile ışımanın azaltılması ledlere daha az gerilim uygulanması demek değildir !
Problemlerini teker teker çözmezsen ilerlemen zor olur !
Pcb nin doğru çizimini yaptım. Ama artık cnc ye para vermek istemiyorum. Daha doğrusu param kalmadı. 3d yazıcı osiloskop filan derken fazla açıldım. Önümüzdeki aylarda zor günler bekliyor beni. Artık para harcamadan ilerleyecdğim.
 
O direnci öyle bir seçmelisin ki PWM olmasa, MOSFET tamamen açık olsa bile istediğin max parlaklığı vermeli ancak LED bozulmamalı. Böylece için rahat olur. Keşke en baştan 1K trimpot düşünseydik.
 
O direnci öyle bir seçmelisin ki PWM olmasa, MOSFET tamamen açık olsa bile istediğin max parlaklığı vermeli ancak LED bozulmamalı. Böylece için rahat olur. Keşke en baştan 1K trimpot düşünseydik.
Bütün devrenin önüne bir tane trimpot koysak?
Bütün dirençleri etkileyecek şekilde olsa. Böylece benim koyduğum 220r direnç ile paralel bağlı olacak şekilde çalışır ve istediğimiz değere ayarlayabiliriz.
 
Bütün devrenin önüne bir tane trimpot koysak?
Bütün dirençleri etkileyecek şekilde olsa. Böylece benim koyduğum 220r direnç ile paralel bağlı olacak şekilde çalışır ve istediğimiz değere ayarlayabiliriz.

Olur. Ancak paralel bağlı olursa bir anlamı olmaz. Seri olması lazım ki toplam direnci arttırabilsin.
 
Olur. Ancak paralel bağlı olursa bir anlamı olmaz. Seri olması lazım ki toplam direnci arttırabilsin.
Hee doğru paralel olursa değeri bölünüyordu.
Peki 1k trimpot bağlasak 56 tane 220r ye hükmedebilir mi? Isınma yanma gini bir durum olur mu?
 
Bence LED'leri bozan akım değil. 5 mm LED'ler için standart akım 20 mA, ama şu anda 13 mA ile çalışıyorlar. Maksimum parlaklıkta yarım saat de sürekli çalıştı.

Hatta taramalı çalışan 7 segment sürücü entegrelerinde direnç DC duruma göre daha da düşük seçilir ve ORTALAMA akımın 20 mA gibi olması sağlanır. Böylece taramalı çalıştığı halde parlaklık sanki sürekli çalışıyormuş gibi olur.

Gökhan senin güç kaynağında trafodan başka bir bobin var mı bir yerlerde? Mesela röle veya şok bobini.
 
Bence LED'leri bozan akım değil. 5 mm LED'ler için standart akım 20 mA, ama şu anda 13 mA ile çalışıyorlar. Maksimum parlaklıkta yarım saat de sürekli çalıştı.

Hatta taramalı çalışan 7 segment sürücü entegrelerinde direnç DC duruma göre daha da düşük seçilir ve ORTALAMA akımın 20 mA gibi olması sağlanır. Böylece taramalı çalıştığı halde parlaklık sanki sürekli çalışıyormuş gibi olur.

Gökhan senin güç kaynağında trafodan başka bir bobin var mı bir yerlerde? Mesela röle veya şok bobini.

Yok abi. Benim Güç kaynağının son hali bu;

güç kaynağı.png
 
Neyse osiloskop ile güç kaynağının açılış kapanış voltaj grafiğini elde ettikten sonra bunu eleyebiliriz. Düzgün yükseliyor ve düzgün düşüyorsa problem bu da değil.
 
Neyse osiloskop ile güç kaynağının açılış kapanış voltaj grafiğini elde ettikten sonra bunu eleyebiliriz. Düzgün yükseliyor ve düzgün düşüyorsa problem bu da değil.
Abi güç kaynağını açık bırakıp yaklaşık 2 saat boyunca diğer yarım parçanın ledlerini ve dirençlerini lehimledim. Test amaçlı da hiç elektrik vermedim.
Sonra lehimleme bitince diğer yarım ile birleştirdim ve devreye bağladım.
Zaten 2 saattir açık olarak beklemede olan güç kaynağını en son devreye bağladım.
Son yaptığım yarım da 5 tane led yanmıyor. Biride diğerlerinden kısık yanıyordu ama 1dk sonra filan düzgün yanmaya başladı.
Ayrıca 2 tane led de hafiften göz kırpıp duruyor.
 
Lehimleme esnasinda ledleri asiri isitmis olabilir misin?
Aklıma geldi ve bunun bilincinde olarak en kısa sürede lehimleyip çektim havyayı. Yani bir bacağa en fazla 3-5 saniye değdirmişimdir lehimi.
 
Abi güç kaynağını açık bırakıp yaklaşık 2 saat boyunca diğer yarım parçanın ledlerini ve dirençlerini lehimledim. Test amaçlı da hiç elektrik vermedim.
Sonra lehimleme bitince diğer yarım ile birleştirdim ve devreye bağladım.
Zaten 2 saattir açık olarak beklemede olan güç kaynağını en son devreye bağladım.
Son yaptığım yarım da 5 tane led yanmıyor. Biride diğerlerinden kısık yanıyordu ama 1dk sonra filan düzgün yanmaya başladı.
Ayrıca 2 tane led de hafiften göz kırpıp duruyor.

Hmm o zaman lehimler sorunlu sanki. İyi temas olmamasının klasik belirtilerini anlatıyorsun.
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
5,788
Mesajlar
99,005
Üyeler
2,464
Son üye
s4met

Son kaynaklar

Son profil mesajları

cemalettin keçeci wrote on HaydarBaris's profile.
barış kardeşim bende bu sene akıllı denizaltı projesine girdim ve sensörleri arastırıyorum tam olarak hangi sensör ve markaları kullandınız yardımcı olabilir misin?
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
* En mühim ve feyizli vazifelerimiz millî eğitim işleridir. Millî eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lâzımdır. Bir milletin hakikî kurtuluşu ancak bu suretle olur. (1922)
Kesici/Spindle hızı hesaplamak için SpreadSheet UDF'leri kullanın, hesap makinesi çok eski kalan bir yöntem :)
Dr. Bülent Başaran,
Elektrik ve Elektronik Mühendisi
Yonga Tasarım Özdevinimcisi
Üç güzel "çocuk" babası
Ortahisar/Ürgüp/Konya/Ankara/Pittsburgh/San Francisco/Atlanta/Alaçatı/Taşucu...

Back
Top