Demonte Güç Kaynağı V3

15'a gerek yok. Gene 1 tane daha 2K2 baglayabilirsin. 2-3W
Akım çekip çekmediğini görmek için dirence kablo bağlayıp clamp taktım.
R24'ü geri yerine takmam gerekiyor mu?

20240316_160901.jpg
 
R24 u takmana gerek yok. Negatif gerilim gelirse deneyi uzatma negatif voltaj alip basini gidip elkolari zorlamasin.
 
R24 u takmana gerek yok. Negatif gerilim gelirse deneyi uzatma negatif voltaj alip basini gidip elkolari zorlamasin.
Denedim. Neredeyse hiç akım çekmiyor. Yani 20mA gibi bir şey çekiyor.
C6 uçlarında da +41VDC ölçüyorum.
20240316_161326.jpg
 
Olcu aletini negatifini C7 nin eksisine bagladiginda
D5 C6 birlesiminde +41 vokuyorsan sacma. -41v okuyorsan tamam sorun cozuldu.
 
Olcu aletini negatifini C7 nin eksisine bagladiginda
D5 C6 birlesiminde +41 vokuyorsan sacma. -41v okuyorsan tamam sorun cozuldu.
Bizim Şase işi birazcık karışık. Önceden GND yi güç kaynağı çıkışı olarak ayarlamıştık. Sonradan C7 şasesi olarak şemada düzelttik ama Kartta düzeltemiyorum. Çünkü 5-6 tane elemanın da şasesinin değişmesi gerekiyor. O da bu kart üzerinde pek mümkün değil.

Neyse...
Şimdi şaseyi C7 den alınca -41V gördüm.
R24'ü yerine takınca da Negatif taraftaki voltajın 2.1v olması gerekir ama şuanda orada da -16v var.
 
Tamam 2.1v isini R24 un sagindaki diyotlar falan yapacak. Yani basindan beri negatif voltaj sorunun yokmus olcu altinin sasesi yanlis yere dokunuyormus oyle anladim.

-2.1v yerine -16v olcuyorsan R38, R13 ve R14 ucmus olmali. Yada D7, D9, D11.
 
Tamam 2.1v isini R24 un sagindaki diyotlar falan yapacak. Yani basindan beri negatif voltaj sorunun yokmus olcu altinin sasesi yanlis yere dokunuyormus oyle anladim.
Evet ben resimde çizdiğim yerden alıyordum şaseyi. Oradan alınca da +5v veriyordu. Aslında Timur abide söylemişti şaseyi C7 den al diye ama -2.1V'u bulamadıkça probu gezdirdim durdum. Çırpındıkça batma durumu oldu yani.

R24'ün sağındaki 3 tane diyodu dün gece söküp ölçtüm. Sağlam görünmelerine rağmen yenileriyle değiştirdim. Yine -2.1v'u yakalayamadım.

Ekran görüntüsü 2024-03-16 163952.png
 
R38, R13, R14 uclusu ucmus.
Deme öyle abi ya. Onlar benim isabellerim. Nadide, Lebibe, Melike :katil2:

Onları zaten yerine sığmamıştı. Ayakizini koyduğum ölçüde bulamamıştım. Söksem ölçememde şimdi onları. Miliohmmetre lazım.
Neyse bir sökeyimde bakacağım duruma.
 
Sokmene ve degerini olcmene gerek yok. Acik devre olmuslar.

C7 sasesi ile C18 sasesi arasinda kisa devre okuyormusun okumuyormusun ona bakacaksin.
 
R38, 13,14 den açık devre edecek kadar akım geçtiyse hemen arkasından D2, D5, R24, D7, D9, D11 den istenmeyen bir akım geçer. C6 ters yönde şarja maruz kalır, U14 V- bacağı, U9 Avss ve LDAC bacakları pozitif yüksek gerilime maruz kalır ve kesinlikle sağlam çıkmaz. İş U10 ve U15 e kadar gider. Yani epey arbede yaşanır. Devreye tekrar enerji vermeden her şeyin sağlamlığı kontrol edilmeli. Sorun çözülmeye çalışılırken bozuk bir eleman tekrar tekrar hasara sebep olabilir.
 
Son düzenleme:
Sokmene ve degerini olcmene gerek yok. Acik devre olmuslar.

C7 sasesi ile C18 sasesi arasinda kisa devre okuyormusun okumuyormusun ona bakacaksin.
C7 ile C18 Arasında kısadevre yok. Tamamen açık.
 
Tamam iste sorun ya o kizlarda ya da yolda.

Yol tamamen Groundpanel. Kopma olmaz da dediğim gibi kızların bedenleri büyük olduğu için (bu muhabbet nereye gidecek bilmiyorum :D ) zor yapıştırmıştım yerine. Bir söküp bakayım. Olmazsa yenilerini şipariş edeceğim.

Ekran görüntüsü 2024-03-16 174650.png
 
R38, 13,14 den açık devre edecek kadar akım geçtiyse hemen arkasından D2, D5, R24, D7, D9, D11 den istenmeyen bir akım geçer. C6 ters yönde şarja maruz kalır, U14 V- bacağı, U9 Avss ve LDAC bacakları pozitif yüksek gerilime maruz kalır ve kesinlikle sağlam çıkmaz. İş U10 ve U15 e kadar gider. Yani epey arbede yaşanır. Devreye tekrar enerji vermeden her şeyin sağlamlığı kontrol edilmeli. Sorun çözülmeye çalışılırken bozuk bir eleman tekrar tekrar hasara sebep olabilir.
Öyle ölmem roket at roket. Devrede ne kadar para eden malzeme varsa hepsini yaktın geçtin. :katil2:

Madem bu kızlar yanınca devredeki bir çok eleman tehlikeye giriyor, oraya bir yere sigorta gibi bir şey koysak olmaz mı?
 
Ben ilk güç kaynağı denemelerimden birinde az kalsın gözümü çıkarıyordum. Açık devre olan bir zener yüzünden yüksek gerilime maruz kalan bir kapasitörden duman çıkmaya başladı. Ben de o zamanın tecrübesizliği ile duman nereden çıkıyor diye yakından bakarken patladı. Burnumdan sekip gözüme çarptı. Acıdan günlerce uyuyamadım. Derste hocaya "kapasitöre yüksek gerilim uygulanırsa ne olur?" diye sorup beni gösterdiler.

Köprü diyot girişinde uygun bir sigorta olsaydı kızlara bir şey olmazdı. Muhtemelen trafonun verebileceği bütün kısa devre akımının kızların üzerinden akmasına sebep olacak bir şey yaşanmış.
 
Son düzenleme:
Oraya oyle bir sont atilmali ki hic bozulmasin.

Tasarimda sontun acik devre olmasi durumuna dikkat edilmemis.
 
Oraya oyle bir sont atilmali ki hic bozulmasin.

Tasarimda sontun acik devre olmasi durumuna dikkat edilmemis.
Ayak izine uygun 560mR 3W direnç için stok talebi oluşturdum. Normalde 200mR 5W hesaplamıştık şöntü. 3 tane 560mR alınca 186.6mR 9W yapıyor.
Önüne arkasına önlem olarak ne yapabiliriz?
 

Çevrimiçi personel

Forum istatistikleri

Konular
5,916
Mesajlar
100,970
Üyeler
2,502
Son üye
FURKAN1

Son kaynaklar

Son profil mesajları

Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar. Elektrik laboratuvarınız varsa bunun hakkında bir konunuz var mı acaba? Sizin laboratuvarınızı merak ettim de :)
Lyewor_ wrote on taydin's profile.
Merhabalar forumda yeniyim! Bir sorum olacaktı lcr meterler hakkında. Hem bobini ölçen hemde bobin direnci ölçen bir lcr meter var mı acaba?
gruptaki arkadaşlara selamlar. sıteyi bu gün fark ettim. Asansör için 2x7 segment LCD gösterge üretmek istiyorum. acaba bu sayfadaki arkadaşlardan destek alabilirmiyim. LCD nin mantık açılımı ektedir.
deneyci wrote on TA3UIS's profile.
Selam.
Amatör telsiz lisansı nasıl alınıyor?
Lisansı olmayanı forumlarına almıyorlar. :)
Bilgi alamıyoruz.
m.white wrote on Altair's profile.
İyi akşamlar.Arabanız ne marka ve sorunu nedir.Ben araba tamircisi değilim ama tamirden anlarım.
Back
Top